Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Siemens Sx1 Datakabel kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Siemens Sx1 binnen gekregen. Ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan met de Data Suite en bijgeleverde datakabel. Alles geinstalleerd….Reboot en ik kan geen verbinding maken.Het programma mRouter zegt dat de USB verbinding tot stand gebracht is maar als ik de Data Suite start krijg ik de melding: No phone connected

Ik heb 1x verbinding gehad met de kabel, het lukte me om Firmware 7 te installeren. Bij deze installatie vond XP een ‘ USB Device ‘ De driver hiervoor was te vinden in de map waarin ook de Firmware 7 download stond.

Nadat ik Firmware 7 geinstalleerd heb werkt de Data Suite nog steeds niet. Ik heb ondertussen 3 versies geprobeerd ( De cd-versie, de versie in de FAQ van het grote Siemens SX1 topic deel 3 en de ‘ Franse’ versie ) maar helaas geen resultaat.

Het vreemde is dat wanneer ik bij apparaatbeheer kijk, ik zie dat er een modem is aangemaakt en onder het tabblad ‘ modem’ bevind zich de Siemens SX1 :s
Bij netwerkinstellingen is er een gehele nieuwe LAN-verbinding aangemaakt met een snelheid van 30 mb/s :S ???
Dit lijkt me heel vreemd echter weet ik niet of dit bij anderen ook zo is??

Ik heb de FAQ gelezen, alle 3 de grote siemens SX1 topics, ik heb gezocht op de fora van de fansites zoals gegeven in de FAQ maar zonder resultaat. Ik lees wel dat meerdere mensen het probleem hebben maar na een nieuwe installatie of andere Data Suite versie werkt het daar wel. Helaas heb ik dit geluk niet 

Die fabeltjes van sim-kaart veranderen of batterij 3 uur eruit laten geloof ik niet, ik heb het wel geprobeerd want na 4 uur kloten wordt je toch wel radeloos en helaas boekte ik wederom geen resultaat. Ook het verhaal over de firewall die uit moet staan vind ik vreemd? Ik was niet van plan om de SX1 toegang tot Internet te geven via datakabel?Ik heb de ingebouwde firewall in mijn router uitgezet voor het geval deze een probleem op kon leveren. Zoals gezegd bevind ik me achter een router…in mijn ogen irrelevant om een usb datakabel connectie op te zetten?

Ook heb ik correcte USB drivers geinstalleerd ( IRDA,Webcam,Muis werken perfect ) en ik zie geen ? of ! in apparaatbeheer. Ik heb de datakabel zelfs in alle afzonderlijke USB-poorten gestopt, wederom zonder resultaat 8)7

Ik ben werkelijk ten einde raad maar ik ben niet van plan om een Blauwtand geval aan te schaffen omdat Siemens het nalaat een degelijk product achter te laten. Na jaren het gebruiksvriendelijke _/-\o_ Nokia te hebben gehad en eens wat anders te willen proberen scoort Siemens meteen al minpunten.

Heeft iemand ervaring met het hierboven genoemde of een oplossing? Zou heel fijn zijn