Toon posts:

[HDD] Eigenwijze Unallocated Space

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn PC zitten 2 harde schijven. Schijf 1 is niet ingedeeld in partities, dus volledig. De 2e schijf heeft 2 logische partities beiden van ongeveer 35GB per stuk. Beide schijven zijn beide van Maxtor en zijn in totaal 80GB groot.

Nu het probleem; Helemaal vooraan op de 2e schijf met de 2 NTFS partities bevind zich een kleine ruimte die niet gebruikt wordt. Deze ruimte is ongeveer 7 MB en zou ik graag willen toevoegen aan een partitie. Helaas is dit tot op heden onmogelijk gebleken. De vrije ruimte is niet te verplaatsen of op een andere manier te behandelen zodat ie zich kan aansluiten bij een andere partitie.

Wil ik die 7 MB bij een partitie gooien, dan ziet ie deze vrije ruimte niet. Maak ik van de 7 MB een partitie, dan wordt er inderdaad een partitie van 7 mb gemaakt maar de eigenwijze vrije ruimte blijft gewoon staan :? Heel vreemd dus.

Tot nu toe heb ik alleen met een pakket van Acronis deze pogingen gedaan. Het pakket van Powerquest komt met de melding dat de 2e schijf gewoon BAD is.

Mochten er nog overige spekkies nodig zijn van mij systeem, bij deze;
http://www.tweakers.net/gallery/35412/sys

Graag wat hulp bij deze eigenwijze Unallocated Space

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bestaat de tweede HD uit een extended partition met daarop 2 logische stations? Zoja, dan is dat altijd zo.

Het resultaat is dan dat HD1 de C-schijf is, HD2 de D- en de E-schijf en de volgende letters de CD/DVD/etc.

edit:

Lees ook net dat PM de schijf als bad detecteert. Heb je de HD al een keer getest met de tools van de fabrikant?

FDISK FAQ al gelezen?

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 27-05-2004 01:13 ]

ARME AOW’er

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dat is de schuld van windows (XP), die zet daar namenlijk een backupje neer van mbr en nog wat dingetjes. Mooi laten zitten, die 7 mb mis je echt niet :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 27 mei 2004 @ 01:15:
Dat is de schuld van windows (XP), die zet daar namenlijk een backupje neer van mbr en nog wat dingetjes. Mooi laten zitten, die 7 mb mis je echt niet :)
Ok voor die 7MB, geef ik natuurlijk niks om. Iig was deze 7MB me nog nooit opgevallen. Nu alleen nog even uitzoeken waarom mijn schijft als BAD wordt aangegeven in PM. Tnx M88

Verwijderd

Op die 7 MB staat de BOOTLOADER ( ja net als linux) op, die speeld dat flimpie af in het begin.

Microsoft, waarom moeten jullie altijd alles van ons afkijken, doe is wat zelf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 22:33:
Op die 7 MB staat de BOOTLOADER ( ja net als linux) op, die speeld dat flimpie af in het begin.

Microsoft, waarom moeten jullie altijd alles van ons afkijken, doe is wat zelf.
die 7MB zijn gewoon niet toegewezen, vaak vergeet Partition Magic dit te doen (vandaar mijn voorkeur naar disk managment of good ol' fdisk).

Dat daar een bootloader in staat is niet waar, dat daar een filmpje in staat is ook niet waar (welk filmpje zou dat dan in vredesnaam moeten zijn, heb er nog nooit een gezien, tenzij je het bootlogo bedoelt).
De MBR is de plaats waar windows zijn spul neerzet (en deze is niet als partitie te zien).

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, die 7 MB laat hij ongebruikt omdat hij niet op een cylinder boundary uitkomt als hij die wel toewijst. Sommige schijfbewerkingsprogramma's zoals Partition Magic zien een schijf namelijk als bad als een of meer partities niet beginnen en eindigen op cylinder boundaries.
Pagina: 1