Toon posts:

ASRock K7S8X valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hetvolgende gekocht:

ASrock K7S8X
AMD Duron 1800
256 MB DDR geheugen
maxtor 80 GB hdd
en had nog een geforce 2- 32 mb liggen.
250 watt voeding

ik heb daarna alles inelkaar gezet en als ik de pc dan aanzet valt hij na 5 sec. weer uit, ik heb toen alles weer opnieuw eruit gehaald en ingezet in niks hielp.
toen heb ik naar het Hangen en opstarten troubleshooter gekeken, maar nog steeds niks gevonden. de jumpers van de fsb staan ook goed, heb ik dubbel nagekeken, op de site en in het boekje.
verder geeft de pc ook geen pieptoon.

weet iemand hier wat op? alvast bedankt.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Klinkt als Of voeding Of koelingsprobleem.
Lees dit PMG Beleid eens door, echt veel dingen om mee te werken hebben we zo niet ;)

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

misschien een probleem met je CPU koeling, zit er misschien niet goed op ofzo.

en anders zou je eventueel nog naar de voeding kunnen kijken, hoewel die theoretisch voldoende zou moeten zijn

edit:

te laat 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door DoingK op 27-05-2004 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
DoingK schreef op 27 mei 2004 @ 00:43:
misschien een probleem met je CPU koeling, zit er misschien niet goed op ofzo.

en anders zou je eventueel nog naar de voeding kunnen kijken, hoewel die theoretisch voldoende zou moeten zijn

edit:

te laat 8)7
aan de voeding ligt het zeker niet, ik heb er ook al een 480 watt op geprobeerd en die deed precies hetzelfde :'(

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:45:
[...]

aan de voeding ligt het zeker niet, ik heb er ook al een 480 watt op geprobeerd en die deed precies hetzelfde :'(
Als je dat nou ook al in de openingspost had gezet.... ;) (scheelt weer 2 replies)

Blijft over koeling:
Koeler goed vast?
Koelpasta (niet te veel/weinig)

Je hebt het BTW over jumpers, heb je hem overgeklokt?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem niet overgeklockt, en de koeler zit er goed op. en moet ook voldoende zijn om de processor te koelen, pasta zit er wel genoeg op, niet teveel en niet te weinig.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

K7S8X werkt met 2 jumpers om de FSB in te stellen, en standaard staat dat op 266, dus dat moet wel goed zijn dan.

Ik heb zelf wel vanmiddag nog gehad met een XP2400+ die ook na een paar seconden uit viel, en bleek dus toch dat de koeler er een paar mm scheef opzat, na alsnog goed monteren werkte hij prima.

iets anders dan koeling of voeding zou ik zo niet kunnen weten waarom hij na 5 sec uitvalt.

je zou nog kunnen proberen om zonder video en mem te booten, dan moet hij gaan piepen. valt hij dan ook na 5 sec uit, dan weet je toch waar je probleem ligt

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het morgen even proberen :)

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:26:
ik heb daarna alles inelkaar gezet en als ik de pc dan aanzet valt hij na 5 sec. weer uit, ik heb toen alles weer opnieuw eruit gehaald en ingezet in niks hielp.
Krijg je in die 5sec. beeld? Pieptonen? meer info....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:26:
toen heb ik naar het Hangen en opstarten troubleshooter gekeken, maar nog steeds niks gevonden.
Zo werkt het natuurlijk niet hé ;) We zien nergens de resultaten, bevindingen en uitsluitsels in de startpost namelijk. Op deze manier loopt deze topic uit in een herhaalverzameling van alle vragen die reeds in de Troubleshooter staan.

Zie dus de startpost van het PMG Beleid B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.