Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W-Force Superpanel

Pagina: 1
Acties:

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
Afgelopen weekend was ik jarig en kreeg ik van me vriendin een W-Force Superpanel kado (de schat!). Met andere woorden, een CPU cooler regelaar, 3 sensoren om temp. te meten en de mogelijkheid aan de voorkant USB2.0 en Firewire te hebben. Ook een alarm als er iets niet goed is.

Nu zegt mijn schoonvader dat het eigenlijk niet handig dat ding te installeren aan mijn CPU cooler omdat het moederbord veel beter en sneller is met het rekenen van de goede snelheid van de cooler. Maar als ik dat ding niet aansluit, krijg ik een rot lawaai van het alarm omdat er niks is aangesloten. Wat denken jullie hiervan? Ik ben dan eigenlijk van plan het terug te brengen als ik er weinig mee kan...

-- Microsoft Certified Professional --

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zo'n ding is alleen maar fijn! kun je lekker zelf fanspeed regelen, en door een beetje op de temperatuur te letten kun je bepalen of het goed is, of dat je hem beter wat harder kunt laten draaien.

Verwijderd

ik zou het gewoon wel doen, je bent niet de enige met een fancontroller... je schoonvader heeft wel gelijk dat je moederbord vaker de snelheid berekent en test, dan een fancontroller... ik zou toch voor de W-Force gaan!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Hoe weten jullie nou dat zijn mobo de fanspeed regelt?

Verwijderd

dat piepen heb ik helaas ook, je moet alleen je fan naar de wforce aansluiten, maar niet het kabeltje van de w-force naar je moederbord. dan moet je wel een moederbord hebben dat dan niet gaat piepen of een andere fan erop aan sluiten

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

omdat het moederbord veel beter en sneller is met het rekenen van de goede snelheid van de cooler.
Tsjah, daar heeft ie natuurlijk gelijk in, op het pun van snelheid. Het controllerchippie in het mobo zal dat wellicht iets sneller doen dan je fancontroller, maar dit is totaal niet relevant. Die fancontroller zal z'n werk prima doen, en zodra er een fan uitvalt is er zat tijd om actie te ondernemen. Onder de fan zit namelijk nog een koelblok, en dat zorgt voor behoorlijk wat vertraging van het doorbranden van de desbetreffende CPU/chip. Daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken.
En beter? dat klinkt mij als totale bullshit in mijn oren. Sterker nog: je fancontoller is 'beter', want daar kan je je fansnelheid nog instellen, ook.

Als die fancontroller er goed uitziet, en goed werkt verder, why not? Geniet van je kadootje :) !

[ Voor 16% gewijzigd door Ruudjah op 26-05-2004 23:39 ]

TweakBlog

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb er zelf ook een aangeschafd. Maar ben hem nog aan het modden zodat hij mooi bij mijn Lian-Li kast past.

Wat ik zag is een klein speakertje op het printplaatje. Je kunt die er alteid afhalen OID.

FreeReef.nl

• spydrone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10 17:50
Dannies schreef op 26 mei 2004 @ 23:25:
Afgelopen weekend was ik jarig en kreeg ik van me vriendin een W-Force Superpanel kado (de schat!). Met andere woorden, een CPU cooler regelaar, 3 sensoren om temp. te meten en de mogelijkheid aan de voorkant USB2.0 en Firewire te hebben. Ook een alarm als er iets niet goed is.

Nu zegt mijn schoonvader dat het eigenlijk niet handig dat ding te installeren aan mijn CPU cooler omdat het moederbord veel beter en sneller is met het rekenen van de goede snelheid van de cooler. Maar als ik dat ding niet aansluit, krijg ik een rot lawaai van het alarm omdat er niks is aangesloten. Wat denken jullie hiervan? Ik ben dan eigenlijk van plan het terug te brengen als ik er weinig mee kan...
Ik heb zelf ook een W-force panel. Ik zou als ik jou was gewoon een normale cooler kopen en dan aansluiten aan je W-force. En je moederbord gewoon de cpu laten regelen. Die cooler hang je gewoon ergens in je kast. Zo heb je je temperaturen en je hebt geen last van dat gepiep. :*)
Pagina: 1