Toon posts:

[COD]freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mense,

Als fanatiek Call of Duty speler heb ik sinds gisteren een heel vervelend probleem. Ik heb mijn systeem geupgrade met een nieuw moederbord en een Athlon64 3000+. Alleen nu krijg ik tijdens COD Multiplayer (i'net) om de zoveel seconden een freeze (beeld stil, kan niet bewegen, hoor nog wél geluid). Ik heb het volgende systeem:

Shuttle AN50R mobo
AMD Athlon64 3000+
2x 256 MB DDR PC2700
ATi Radeon 9700 non-pro
1x WD800 80 GB Harddisk
NEC 1300A, dvdrw brander
Qtec 550W Gold dual fan psu
Internet: ADSL Basic (xs4all)

- Ik dacht in eerste instantie aan de voeding die niet bekend staat als een krachtpatser. Dus ik ben een andere game gaan spelen (Q3); geen problemen. Daarnaast 3DMark03 laten draaien, ook geen problemen. Dus het lijkt me niet dat het aan een te lage output oid ligt (de voltage readings in MBM5 zijn echter wel (te) laag, maar systeem reboot niet plots en loopt met andere games normaal)

- Daarna drivers gaan veranderen. Ik gebruikte de Catalyst 4.5 Omega drivers (nieuwste). Drivers geuninstalled; versie 4.3 geinstalleerd. Nog steeds zelfde probleem.

- Volgende 'oplossing': andere videokaart. Nu heb ik hier alleen nog een ATi Radeon 9500Pro liggen, dus 'bij gebrek aan beter'... Maar nog steeds de lockups/freezes.

- Laatste oplossing: bios update. Even de laatste BIOS revision geflasht; maar je raadt het al: nog steeds het gesodemieter.

Ik ben nu ongeveer aan het eind van mijn Latijn, vandaar deze post :?

Voor de duidelijkheid: mijn systeem loopt niet helemaal vast. Er is alleen sprake van een freeze van zo'n 3 seconden, waarna ik gewoon verder kan spelen. In de lagometer zie ik een flinke rode balk en m'n ping was even 999 (zeggen teammates over Ventrilo, dat dus wel werkt).

Wie kan mij hiermee helpen?? BVD!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Je hebt zeker geen format overwogen toen je die upgrade hebt uitgevoerd?

The devil is in the details.

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Dat zal wel handig zijn ivm met driver conflics....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd (hd niet geformat, vorige windows directory verwijderd)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:55:
Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd (hd niet geformat, vorige windows directory verwijderd)
Euh, en drivers etc. die zijn blijven hangen enzo :?
Als ik jou was zou ik toch een keer een back-up maken en dan toch gewoon formatteren ipv steeds zo omslachtig te werk te gaan :)
Op deze manieren blijf je namelijk steeds met restjes en left overs zitten.

Verwijderd

Topicstarter
mja, is niet anders dan ;)
ik heb inderdaad het idee dat het aan een netwerkdriver ligt, aangezien er een lag van 5 seconden is. ik zal het proberen!

Verwijderd

Topicstarter
format gedaan, winxp erover met alle updates maar nog steeds hetzelfde probleem :(
er is niets geinstalleerd behalve alle drivers uiteraard en cod zelf...

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist over lan geprobeerd met m'n broertje (hij draaide server), daar kreeg ik géén freezes. Het komt dus alleen bij internetgames voor... Ik draai geen virusupdates in de achtergrond en ook niet op andere computers in het netwerk.
Iemand nog ideeën?

edit:
oplossing gevonden! het lag aan punkbuster:

je moet een config maken voor config met deze settings:

---

pb_MsgPrefix "^5PunkBuster Client" //
[PB Message Prefix (default=^5PunkBuster Client)]
pb_Sleep 500 //[# of Milliseconds (default=250)]
pb_LogToFile 0 //[0=No, 1=Yes (default=0)]
pb_SsLog 1 //[0=No, 1=Yes (default=1)]
pb_SsSave 0 //[0=No, 1=Yes (default=0)]
pb_SsOptions 640 480 50 50 1 //- Set local PB screenshot options
pb_load pbcllog.cfg //load remote logging settings (if pbcllog.cfg exists)

---
pb_Sleep is de tijd tussen pb scans. Hoe lager hoe vaker ie scant. Je moet een config maken met kladblok, bovenstaande commands erin pasten en saven als: pbcl.cfg

Dacht, misschien wel handig voor mensen die het probleem ook hebben :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 15:44 ]

Pagina: 1