Toon posts:

Dvd opnemen van een dvd-speler.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik ga een Dvd-Recorder aanschaffen maar mijn vraag is als ik nou een goedkope normale dvd-speler erbij koop en daar een dvd op af speel kan ik deze dan op 1 of andere manier gelijk opnemen met de recorder?

Alvast bedankt,

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Nee dit kan niet.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
'

hoezo niet..

ik denk gewoon de uitgang van de dvd speler op de recorder hangen en dat werkt.

kan zijn dat dat beveiligd is net zo als vroeger bij video's maar dat weet ik niet zeker..

maar menu enzo kan je niet kopieren..

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

De meeste dvd's zijn beveiligd met macrovision.
simpelweg de recorder op je speler aansluiten en opnemen gaat niet.

Je kan wel de macrovision omzeilen, maar ik ben even kwijt hoe dat moest.
Als het je lukt wordt de kwaliteit natuurlijk wel minder.
Ik zou de dvd gewoon kopieren zoals ieder ander dit doet.
op de pc met een dvd brander :)

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

zal vast wel kunnen, maar je houdt niet de structuur van een normale DVD
(dus geen ondertitels en menu's, je krijgt puur wat je ziet), verder kan er op een DVDR maar 4,7 gig, dus misschien dat je de bitrate moet verlagen op de hele film te kunnen kopieren.

het enige wat misschien moeilijk is is macrovisie protectie, maar deze is op sommige typen uit te schakelen (veelal regiovrije spelers) en anders heb je altijd nog scartstekkers die het signaal filteren

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
En als ik nou van de dvd-speler de film op de tv laat afspelen met de ondertiteling en dan met de recorder het van de tv opneem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:27:
En als ik nou van de dvd-speler de film op de tv laat afspelen met de ondertiteling en dan met de recorder het van de tv opneem?
dan houd je last van macrovision, en je signaal wordt slecht.

doe het nou maar gewoon zoals wij stervelingen: rippen en branden :) kun je er tenminste fatsoenlijk meerdere subs/streams/menus in zetten :P
Pagina: 1