Toon posts:

[WinXP] Naam "My Computer" veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik zat net de FAQ door te lezen op hoe de naam van "My Computer" te veranderen naar "%USERNAME%, maar nu staat daar alleen hoe je dit zou moeten veranderen naar "%USERNAME% on %COMPUTERNAME%"

Ik dacht dus "Als ik dan de tweede string weghaal, zou hij dus alleen %USERNAME% moeten weergeven". Dit bleek echter niet het geval.

Op dit moment geeft dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

;
;This key changes the 'My Computer' text to 
;'%USERNAME% on %COMPUTERNAME%'
;

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}]@="My Computer"
"LocalizedString"=hex(2):25,00,55,00,53,00,45,00,52,00,4e,00,41,00,4d,00,45,00,25,00,\
00,4e,00,41,00,4d,00,45,00,25,00,00,00

dus niet enkel %USERNAME%, maar "%USERNAME% --[]--" aan.

Mijn vraag is nu: hoe zou ik deze .reg moeten editen zodat ook die --[]-- verdwijnt, en er enkel nog "Type" staat in plaats van "My Computer" :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik kan dat gewoon veranderen met rechtermuisknop, naam wijzigen, of bedoel je dat niet ?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 26 mei 2004 @ 22:55:
Ik kan dat gewoon veranderen met rechtermuisknop, naam wijzigen, of bedoel je dat niet ?
He, d'oh... |:(

Niet eens naar gekeken, omdat in de FAQ hier stond dat het met regkeys moest...
Nou ja, dan is het nu allemaal goed bij mij... Hoogstens dat iemand het nog uit zou kunnen vogelen voor in de FAQ :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Desondanks is het alsnog een interessante vraag voor pc's met meerdere gebruikers. Zo kan een beheerder gemakkelijk zien op welke pc hij is ingelogd bijvoorbeeld. Dus wat mij betreft kan dit nog wel even open blijven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De reden dat het in de FAQ via de registry gaat is omdat je je "My Computer" string op verschillende manieren kan aanpassen. Het renamen van je icon is er een (en iirc geldt die op dat moment enkel voor jouw naam) - en zorgt ervoor dat je er alleen 'statische' tekst in kan typen.

Met de manier van de registry kan je echter ook environment variabelen gebruiken - zo gebruik ik het veel op servers: '"%USERNAME%" on %COMPUTERNAME%' is een gemakkelijke manier om snel inzicht te krijgen op welke server je zit te werken.

Wat was je vraag nu precies? :P

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op 26 mei 2004 @ 23:21:
Desondanks is het alsnog een interessante vraag voor pc's met meerdere gebruikers. Zo kan een beheerder gemakkelijk zien op welke pc hij is ingelogd bijvoorbeeld. Dus wat mij betreft kan dit nog wel even open blijven.
Als je doet wat ik wilde doen (%computername% weghalen) kan een beheerder juist niet zien op welke pc hij is ingelogd, maar enkel onder welke account...

of begrijp ik je nu heel verkeerd?
elevator schreef op 26 mei 2004 @ 23:23:
Wat was je vraag nu precies? :P
Hoe ik alleen %USERNAME% laat displayen, zonder dat het weghalen van de %COMPUTERNAME% string een aantal vage tekens achterlaat...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:25 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:23:
Als je doet wat ik wilde doen (%computername% weghalen) kan een beheerder juist niet zien op welke pc hij is ingelogd, maar enkel onder welke account...

of begrijp ik je nu heel verkeerd?
Nee daar heb je gelijk in, maar het kan ook andersom. Dus dat je bijvoorbeeld %username% weghaalt. De vraag is hoe het in elkaar zit, dan kun je er van maken wat je wilt natuurlijk.
Pagina: 1