Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 02 augustus 2004 @ 14:29:
Hij staat nu weer in de blokker folder voor 54 euro, wil em misschien gaan halen.
Zijn er al mensen met gebruikerservaringen met deze speler?
Ik heb er gisteren een gehaald. Voor tijdens de wat langere fietstochten. Wordt direct herkend onder windows xp en 2000, software is dus niet nodig. 98 heb ik niet maar ik neem aan dat dat ook werkt.
De bediening is eenvoudig play/pause met een knop en met het pookje volgend/vorig nummer en a/b repeat. Batterij gaat inmiddels al 6 uur mee, dus dat lijkt wel goed te komen. Scherm geeft genoeg info, maar namen van nummers worden met een ~ afgekort na de spatie, maar dat vind ik geen probleem. Geluid is goed. Omdat ik hem toch op de fiets gebruik met veel stadgeluiden, heb ik gekozen voor niet al te hoge kwaliteit muziek. Ik heb nummers gedownsampled naar 64 kbps en zo passen er ongeveer 60/70 nummers op. Genoeg dus voor een lange tocht en met de shuffle play blijft het verassend.

Eigenlijk enige nadeel is misschien dat er geen oplaadbare batterrij inzit, maar heb net voor € 11,95 4 850 mah GP NIMH AAA gehaald. Ik kan er in de lader twee tegelijk opladen, dus heb ik voor zeker 12 to 18 uur batterijen ineens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Ik heb nu die dingen bij de kruidvat opgehaald en mijn conclussie is alsvolgt:

De speakers klinken wel goed voor het bedrag wat je er voor betaalt, er zit best veel bas in maar dat komt goed uit voor mij want ik had nog een paar zelfbouw speakers die erg veel hoog produceerde.

Wat wel een nadeel is, is dat de bas op een hoog volume een beetje ongecontroleerd is.

Verder wel redelijke speakers voor de money you pay.

Het merk is L&S electronics, maar dat ga ik binnenkort nog wel even van binnen bekijken wat voor speakers als er nou echt zijn gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ze komen kwa uiterlijk behoorlijk overeen met de Tonsil speaker op de conrad site.
De speaker van de kruidvat gebruikt in ieder geval ook d'Appolito (ofzoiets) speakers, zoals bij de tonsils ook vermeld is.

Verder kan ik geen info vinden over die dingen.

op mijn Yamaha RX-V440 RDS klinken ze best mooi, ik heb ze nog niet KEI hard gehad maar ik denk wel dat ze dat kunnen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de ECHT dure dingen, maar ik ben zeer tevreden. Vooral de hoge tonen vind ik ook wel heel helder en zuiver klinken.

De speakers hebben geen Bass-gat.

Maar voor 59,- mag ik er best tevreden mee zijn.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:46:
[...]
<KNIP>
Ik heb nummers gedownsampled naar 64 kbps en zo passen er ongeveer 60/70 nummers op. Genoeg dus voor een lange tocht en met de shuffle play blijft het verassend.

Eigenlijk enige nadeel is misschien dat er geen oplaadbare batterrij inzit, maar heb net voor € 11,95 4 850 mah GP NIMH AAA gehaald. Ik kan er in de lader twee tegelijk opladen, dus heb ik voor zeker 12 to 18 uur batterijen ineens.
en op 128kbps mp3 ? hoeveel passen dr dan op? ongeveer?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Op 128 mb geheugen past ongeveer 2 uur muziek op 128 kbps
Hoeveel nummers dat is hangt van jouw collectie af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MPmad schreef op 07 augustus 2004 @ 23:49:
Op 128 mb geheugen past ongeveer 2 uur muziek op 128 kbps
Hoeveel nummers dat is hangt van jouw collectie af :)
ah, nee t ging me toch om de totale tijd eiks :D

maandag maar kijken als ze hem nog hebben :) en anders maar weer verder kijken, :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:46:
[...]

Ik heb er gisteren een gehaald. Voor tijdens de wat langere fietstochten. Wordt direct herkend onder windows xp en 2000, software is dus niet nodig. 98 heb ik niet maar ik neem aan dat dat ook werkt.
De bediening is eenvoudig play/pause met een knop en met het pookje volgend/vorig nummer en a/b repeat. Batterij gaat inmiddels al 6 uur mee, dus dat lijkt wel goed te komen. Scherm geeft genoeg info, maar namen van nummers worden met een ~ afgekort na de spatie, maar dat vind ik geen probleem. Geluid is goed. Omdat ik hem toch op de fiets gebruik met veel stadgeluiden, heb ik gekozen voor niet al te hoge kwaliteit muziek. Ik heb nummers gedownsampled naar 64 kbps en zo passen er ongeveer 60/70 nummers op. Genoeg dus voor een lange tocht en met de shuffle play blijft het verassend.

ik heb m ook gehaald laatst, en moet zeggen dat het een fijn dingetje is, en ter aanvulling van deom, als je dat pookje vast houd, kan je verder en terug spoelen.
verder kan je m ook gebruiken als memory stick en als voice recorder, je kan kwaliteit instellen qua openen.

enigste nadeel van dit ding vind k de koptelefoons, matige kwaliteit aan geluid vind ik , heb daarom maar orginele los gesoldeerd en vervangen door mn ouwe sony koptelefoon dopjes met zeer hoge kwaliteit;) heb dit gedaan zodat ik die nekkoort kan gerbuiken :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een leuk dingetje. Mijn eerste MP3 speler en ik ben er erg tevreden mee. Aanwezige opties zijn goed, kwaliteit vind ik voldoende en apparaat is klein en licht. Zeker voor die prijs een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag bij Albert Heyn de AMS HT500 voor 125 (van 169) euri in de bonus.
Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com/cmgtcontent/media/000278400/000/000278400_001_bonus3304_Thuisbios.gif
Wie weet er wat meer over dit setje (specs, fabrikant)? (zie: http://www.ah.nl/aanbiedingen) Misschien dat iemand dat ding thuis heeft staan? Ik weet dat het geen kwaliteitsspul is, dus daar hoef ik geen reacties over :+. Het is voor m'n vriendin op haar studentenkamer, dus het mag niet duur zijn en ook niet groot. Ik wil gewoon weten of er voor dát geld een beter setje te krijgen is of niet (bijvoorbeeld Aldi of Lidl of iets anders cheaps). Ik kan via Ilse, Google of Tweakers er nix over vinden. Wie oh wie kan mij er meer over vertellen? Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 00:42:
Ik zag vandaag bij Albert Heyn de AMS HT500 voor 125 (van 169) euri in de bonus.
[afbeelding]
Wie weet er wat meer over dit setje (specs, fabrikant)? (zie: http://www.ah.nl/aanbiedingen) Misschien dat iemand dat ding thuis heeft staan? Ik weet dat het geen kwaliteitsspul is, dus daar hoef ik geen reacties over :+. Het is voor m'n vriendin op haar studentenkamer, dus het mag niet duur zijn en ook niet groot. Ik wil gewoon weten of er voor dát geld een beter setje te krijgen is of niet (bijvoorbeeld Aldi of Lidl of iets anders cheaps). Ik kan via Ilse, Google of Tweakers er nix over vinden. Wie oh wie kan mij er meer over vertellen? Alvast bedankt..
Volgens mij valt er weinig goedkopers te vinden en als je al goedkoper vind dan is het maar een kwestie van centen.
Ik denk dat dit ding wel volstaat voor een studentenflat, maar moet het perse 5.1 zijn anders kun je stukken goedkoper en dan laat je het geluid gewoon via de tv zelf lopen :)

Verder heb ik geen ervaring met dat apparaat, wat je nog wel even kunt doen is kijken op www.schlecker.com misschien hebben ze daar nog wat leuks, boven de 15 euro wordt het gratis thuis bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ze komen kwa uiterlijk behoorlijk overeen met de Tonsil speaker op de conrad site.
De speaker van de kruidvat gebruikt in ieder geval ook d'Appolito (ofzoiets) speakers, zoals bij de tonsils ook vermeld is.
D'Appolito is geen merknaam maar een naam voor de configuratie van de drivers, nl. twee identieke drivers voor het midden/laag met de tweeter er tussenin.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

die printer die nou bij de alber heijn staat leek me wel wat.. das een HP fotoprinter type 7260 (helemaal onder aan van deze link) waarbij je dus flash cards zo instopt. Voor 89 euro vind ik dat niet veel.. is kwaliteit een beetje goed? Wat zijn nou de cartridges die erin zitten? en hoe print je nou precies de foto's uit van je flash card (geen lcd schermpje of niks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
In de mediamarkt krant DVD recorder voor 199,-
Oopla DVR 330 +r en + RW
DVD/DVD-R/-RW/DVD+R/+RW/CD/CD-R/CD-RW/JPEG/S(VCD) en MP3
2 x scart 1 component uitgang (composiet?) i-link aansluiting optische en coax uitgangen Showview, DTS,dolby digital . incl. scart coax kabel en AB :)

Of het wat is, geen idee, maar goedkoop is het wel!
Er staat om de een of andere reden het liteon logo bij.

Heb gevonden waarom er liteon bij staat is een liteon oem product als je naar het 'design' van hetn dink kijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door wortelsoft op 10-08-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
2 x scart 1 component uitgang (composiet?) i-link aansluiting optische en coax uitgangen Showview, DTS,dolby digital . incl. scart coax kabel en AB
Component =/ composiet...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Bedoel je nu dat het wel of niet gelijk aan composiet is?

edit:

component != composiet had ik wel gesnapt maar de =/ is nieuw voor mij

[ Voor 19% gewijzigd door wortelsoft op 11-08-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wortelsoft schreef op 10 augustus 2004 @ 21:28:
[...]

Bedoel je nu dat het wel of niet gelijk aan composiet is?
Als nerd vergeet je al snel dat niet iedereen nerdtaal verstaat, maar nee, da's iets anders. Component zijn die rode/blauwe/groene uitgangen achterop een DVD speler/recorder, die gebruik je voor je beamer of plasma TV ofzo. Composite is dat gele aansluitinkje wat iets mindere kwaliteit geeft dan S-Video omdat alle info (helderheid en kleur enzo) over slechts 2 draadjes loopt

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 10 augustus 2004 @ 17:27:
die printer die nou bij de alber heijn staat leek me wel wat.. das een HP fotoprinter type 7260 (helemaal onder aan van deze link) waarbij je dus flash cards zo instopt. Voor 89 euro vind ik dat niet veel.. is kwaliteit een beetje goed? Wat zijn nou de cartridges die erin zitten? en hoe print je nou precies de foto's uit van je flash card (geen lcd schermpje of niks)?
niemand? ik kan er niks over vinden met google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 11 augustus 2004 @ 09:42:
[...]

niemand? ik kan er niks over vinden met google...
4e hit op google:

http://h10010.www1.hp.com...11535-415185-1118655.html

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

had ik ook al gezien.. maar das dus niet de antwoord op de vragen hierboven van mij..dussum. Ik had liever een review gezien.. dan wel wat ervaringen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:57
satellietset Kwantum

weet iemand hier toevallig welk merk tuner er bij dit setje wordt geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://www.kwantum.nl/images/Product%20Catalog/00/1299335_00.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door dirk38 op 11-08-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Dat is waarschijnlijk een opentel receiver van http://www.opentech.co.kr
Heijnen is trouwens een gerenomeerd bedrijf op satelliet gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

in het karwei-krantje van deze week staat een aanbieding van een schotel, kabel, dig. receiver, smartcard en aansluitzooi voor € 349 - 10% = € ~314, en dan nog € 20 voor registratie smartcard.

Is dit het geld waard? het gaat om een ø 60 cm schotel...

Het gaat me er niet om of satelliet of kabel beter is, maar of een dergelijke set voor zo'n prijs "kan", of dat het zo goed als afval is.

Van het merk receiver heb ik nog nooit gehoord: Strong, type SBT8000.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

dirk38 schreef op 11 augustus 2004 @ 18:47:
satellietset Kwantum

weet iemand hier toevallig welk merk tuner er bij dit setje wordt geleverd.

[afbeelding]
De tyfus. Ik had echt in Duitsland een satellietpakket moeten kopen. Voor die kwantum set vragen ze 329 Euro. In Duitsland had je een 4-koppige ontvanger-ding met schotel en 1 tuner voor 149 Euro gewoon in de supermarkt liggen. Da's volgens mij een echte koop.

[ Voor 4% gewijzigd door MrScratch op 11-08-2004 22:54 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op 11 augustus 2004 @ 22:53:
[...]

De tyfus. Ik had echt in Duitsland een satellietpakket moeten kopen. Voor die kwantum set vragen ze 329 Euro. In Duitsland had je een 4-koppige ontvanger-ding met schotel en 1 tuner voor 149 Euro gewoon in de supermarkt liggen. Da's volgens mij een echte koop.
dat was dan denk ik een "free to air" of whatever waarmee je alleen de gratis zenders kan vangen en niet de commerciele die een smartcard gebruiken.

Verwijderd

chem schreef op 11 augustus 2004 @ 22:44:
in het karwei-krantje van deze week staat een aanbieding van een schotel, kabel, dig. receiver, smartcard en aansluitzooi voor € 349 - 10% = € ~314, en dan nog € 20 voor registratie smartcard.

Is dit het geld waard? het gaat om een ø 60 cm schotel...

Het gaat me er niet om of satelliet of kabel beter is, maar of een dergelijke set voor zo'n prijs "kan", of dat het zo goed als afval is.

Van het merk receiver heb ik nog nooit gehoord: Strong, type SBT8000.
60 CM is ruim voldoende voor het ontvangen van Astra. Prijs klinkt niet zo gek:
Een officiele kaart kost (standaard) 75 euro, een schotel ongeveer 25 euro, een LNB ongeveer 20 euro en die Strong is ruim 200.

De Strong 8000 is een bekende en officiele Canal+ decoder. Een nadeel is wel dat de kaartlezer geintegreert is (volgens mij) en dat je dus geen mogelijkheid hebt om andere CAM (Magic, Matrix, X-Cam) te gebruiken. Wel zijn er bij mijn weten patches voor deze ontvanger beschikbaar.

Op www.sat4all.nl is er meer info over de ontvanger en natuurlijk ook op de Strong homepage http://strongstb.com/strongsat/

Verwijderd

Ook bij de Lidl vanaf volgende week donderdag een satellietontvanger en toebehoren, maar wel excl. smartcard...die komt er dus nog eens bij.

Zie: http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20040819.index

Digitale satelliet receiver
Digitale DVB-satelliet receiver

Free-to-air

geschikt voor de ontvangst van vrije digitale kanalen
ondersteunt betaal TV diensten en gecodeerde uitzendingen (LET OP: voor betaal TV diensten en gecodeerde uitzendingen moet apart een kaart en/of abonnement aangeschaft worden)
2 CI-sleuven
met ingebouwde CI-module voor de SECA-decodering (alleen in verbinding met geschikte kaart)
SWAP-functie
Sleep Timer
Digitale DVB-radio-ontvangst
optische signaalmeter voor het richten van de antenne
4000 programmaplaatsen
kinderbeveiliging
incl. infrarood afstandbediening en scart-kabel
afm.: 34 x 27 x 7 cm.

Aansluitingen:
met 2 ingangen voor CI-modules
2 x Euroscart
2 x audio-uitgang cinch stereo
F-aansluiting in-en uitgang (Loop through)
AC 3 coaxiaal aansluiting

189,- *

Satellietantenne
Eenvoudig op te stellen
Lichtgewicht ovale schotel
Afm.: Ø 80 cm.
Met LNB houder
Materiaal: polyester en staal

19,99

Single LNB
Topkwaliteit ontvanger met max. 0.6 dB ruis
Met weerbestendige kunststof behuizing

7,99 *

Satelliet tracker
Helpt bij het zoeken naar de ideale schotelstand

Met optisch(LED) en akoestisch signaal
Incl. 30 cm. verbindingskabel
Afm.: ca. 8 x 6 x 3.5 cm.

7,99 *

Wandhouder voor satelliet

U-vormige houder met bevestigingsplaat
Materiaal: gegalvaniseerd verzinkt staal
Incl. bevestigingsmateriaal

4,99

Alles tesamen voor een bedrag van 229.96 euro. Tel daar nog eens 75 euro voor de card en 15 euro inschrijvingskosten bij op en je komt uit op 319,96 euro. Helaas geen twintuner....dus er kan maar één TV aan hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 19:32 ]

• dirk38
deze lijkt wel wat op die satelliet receiver vd lidl van volgende week

http://www.digi-receiver.de/pd1218018832.htm

weet iemand een merknaam van die Lidl receiver?.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:39:
[...]

60 CM is ruim voldoende voor het ontvangen van Astra. Prijs klinkt niet zo gek:
Een officiele kaart kost (standaard) 75 euro, een schotel ongeveer 25 euro, een LNB ongeveer 20 euro en die Strong is ruim 200.

De Strong 8000 is een bekende en officiele Canal+ decoder. Een nadeel is wel dat de kaartlezer geintegreert is (volgens mij) en dat je dus geen mogelijkheid hebt om andere CAM (Magic, Matrix, X-Cam) te gebruiken. Wel zijn er bij mijn weten patches voor deze ontvanger beschikbaar.

Op www.sat4all.nl is er meer info over de ontvanger en natuurlijk ook op de Strong homepage http://strongstb.com/strongsat/
Ik heb even gekeken op de site maar ik kom er niet uit; kan je hier wel 2 tv's op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb even gekeken op de site maar ik kom er niet uit; kan je hier wel 2 tv's op aansluiten?
zolang je naar de zelfde zender kijkt moet het wel lukken, maar anders zul je 2 ontvangers nodig hebben, net zoals bij elke andere manier van digitale tv.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cosmoOo schreef op 13 augustus 2004 @ 00:45:
[...]

zolang je naar de zelfde zender kijkt moet het wel lukken, maar anders zul je 2 ontvangers nodig hebben, net zoals bij elke andere manier van digitale tv.
Dat is zo jammer :'( ; hebben ze nog niet op de markt wat net zoiets werkt als een router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
dat was dan denk ik een "free to air" of whatever waarmee je alleen de gratis zenders kan vangen en niet de commerciele die een smartcard gebruiken.
Ok. Maar dan kan je de tuner toch vervangen door eentje met smartcard-sleuf? Het ging mij om de 4-koppige ontvanger. Voor zover ik het begrijp kun je dus 4 tuners op dat ding aansluiten en iedereen kan in huis dan een ander kanaal kiezen. Maar ik moet toegeven dat ik niet goed op de hoogte ben van hoe alles nou precies in elkaar steekt, dus misschien zit ik wel mis.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op 13 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Ok. Maar dan kan je de tuner toch vervangen door eentje met smartcard-sleuf? Het ging mij om de 4-koppige ontvanger. Voor zover ik het begrijp kun je dus 4 tuners op dat ding aansluiten en iedereen kan in huis dan een ander kanaal kiezen. Maar ik moet toegeven dat ik niet goed op de hoogte ben van hoe alles nou precies in elkaar steekt, dus misschien zit ik wel mis.
Correct, via een quatro-LNB kun je 4 ontvangers aanhangen. Per ontvanger zul je wel een kaart moeten hebben voor ontvangst van gecodeerde zenders.

Op de meeste decoders zit ook een doorlusmogelijkheid, deze is alleen actief indien de decoder uitstaat. Op dat moment wordt pas de doorlusactief.
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:12:
[...]

Dat is zo jammer :'( ; hebben ze nog niet op de markt wat net zoiets werkt als een router :)
Jawel, dat heet GSO. Komt vaak voor in flatgebouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:39:
[...]

Call me a noob; maar wat is CAM? Andere satellieten? Andere decoders?
Of iets nauwkeuriger: http://strongstb.com/strongsat/products/index.php?p=3 of http://strongstb.com/strongsat/products/index.php?p=1 (de 8000H en 8000I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:59:

Jawel, dat heet GSO. Komt vaak voor in flatgebouwen.
Alleen zijn die zeker peper duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05

Neuh.. GSO staat geloof ik voor Geschikt voor Satelliet Ontvangst.
Da's gewoon een manier om op 1 schotel "oneindig" veel ontvangers aan te sluiten. Maar je hebt dan nog wel steeds per tv een ontvanger nodig.
Je kan het enigsinds vergelijken met kabel in huis: Je creëert per kamer een kabelaansluiting. Maar je moet er wel iets op aansluiten om te kunnen kijken. Nu heb je met kabel het geluk dat in elke tv een geschikte ontvanger is ingebouwd, maar voor sat heb je vaak een losse ontvanger nodig (en helaas ook een kaart om de NL zenders te kunnen kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat de komende ALDI-pc voor een soort computer zal zijn? dE NIEuwe pc in duitsland was namelijk een butget-computer met celeron processor (€799). Men zegt dat ALDi een nieuwe weg ingeslagen heeft met pc's onder de €1000,-, dus geen top comuters meer maar goedkope dingen. Weet iemand of in nederland binnekort ook zo'n computer uitkomt of dat het toch een gewone superpc zal zijn (met alles drop en dran?).

Ik wil al een tijd een ALDIpc kopen maar ik hoef er geen als hij niet een beetje goed is. Ik heb der ook wel meer dan €1000 voor over,..

J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op 14 augustus 2004 @ 12:59:

Neuh.. GSO staat geloof ik voor Geschikt voor Satelliet Ontvangst.
Da's gewoon een manier om op 1 schotel "oneindig" veel ontvangers aan te sluiten. Maar je hebt dan nog wel steeds per tv een ontvanger nodig.
Je kan het enigsinds vergelijken met kabel in huis: Je creëert per kamer een kabelaansluiting. Maar je moet er wel iets op aansluiten om te kunnen kijken. Nu heb je met kabel het geluk dat in elke tv een geschikte ontvanger is ingebouwd, maar voor sat heb je vaak een losse ontvanger nodig (en helaas ook een kaart om de NL zenders te kunnen kijken)
Dankje voor de informatie maar dit wist ik al ;) . Dat geintje is even iets te duur :P voor de ''lol''.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:46:
Weet iemand toevallig wat de komende ALDI-pc voor een soort computer zal zijn? dE NIEuwe pc in duitsland was namelijk een butget-computer met celeron processor (€799). Men zegt dat ALDi een nieuwe weg ingeslagen heeft met pc's onder de €1000,-, dus geen top comuters meer maar goedkope dingen. Weet iemand of in nederland binnekort ook zo'n computer uitkomt of dat het toch een gewone superpc zal zijn (met alles drop en dran?).

Ik wil al een tijd een ALDIpc kopen maar ik hoef er geen als hij niet een beetje goed is. Ik heb der ook wel meer dan €1000 voor over,..

J
Of dat zo verstandig is, weet ik niet. Kruitvat heeft een poging gedaan om een budget systeem weg te douwen en die poging werd een paar weken later keurig overnieuw gedaan door de Trekpleister met precies dezelfde pctjes en ik dacht niet dat dat aangeslagen was. Nu slaan die laatste pc's ook niet echt aan, misschien ook wel omdat de MediaMarkt altijd wel een pctje heeft staan (maar dan zonder software voor dezelfde prijs). Dus ze moeten wat. Als ze hier nu eens met DivX player's komen, of goedkope tft-tv's o.i.d....

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Laatst online: 20-01-2024
Even iets heel anders maar momenteel is voor 53,- euro bij de OfficeCentre en voor 59,- euro bij de Aldi dezelfde bureaustoel in de aanbieding. Ik kwam hem toevallig tegen omdat ik opzoek was voor meubels voor m'n nieuwe kamer en ik vond 'm perfect. Dit hoeft natuurlijik niet voor iedereen te gelden, maar aan een op meerdere manieren te verstellen leren stoel kan je je natuurlijk geen buil vallen.
Eventjes dus een tip tussen de regels door voor de aankomende studenten onder ons:
Tot 18 augustus bij de Aldi iig.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel_ev schreef op 14 augustus 2004 @ 22:12:
Even iets heel anders maar momenteel is voor 53,- euro bij de OfficeCentre en voor 59,- euro bij de Aldi dezelfde bureaustoel in de aanbieding. Ik kwam hem toevallig tegen omdat ik opzoek was voor meubels voor m'n nieuwe kamer en ik vond 'm perfect. Dit hoeft natuurlijik niet voor iedereen te gelden, maar aan een op meerdere manieren te verstellen leren stoel kan je je natuurlijk geen buil vallen.
Eventjes dus een tip tussen de regels door voor de aankomende studenten onder ons:
Tot 18 augustus bij de Aldi iig.
Morgen even langs gaan ;) ; zag hem in de folder...maar ik ga eens kijken wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]chem schreef op 14 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

[quote]

Een CAM (ofwel CI-module) is een PCICIA kaart die je in de decoder kunt stoppen waarmee je kanalen kunt encrypten. Bijvoorbeeld ASTON-CAM voor Canal+ (i.c.m. een canal+ kaart) of de meer populaire X-CAM, Matrix (reloaded), MAGIC of DRAGON. Een aantal CAMs hebben ingebouwde decoders en hebben geen X-in-6 kaart nodig).

PS: SECA2 in NL is nog niet "vrij" beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die interesse hebben in een sat systeem zouden beter eens een blik kunnen werpen op de DM500 of 5620s van Dream multimedia.

Zit ook een netwerkaansluiting op en de prijs is ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
ik heb hier nog een alternatief gevonden voor de lidl satelliet aanbieding

http://www.satellietwinkel.nl/winkel/nl/p_392.html

wat vinden jullie van deze aanbieding ?.
zit niet al te ver bij mij vandaan dus ik zou het zelf kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

[quote]Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:05:
[quote]chem schreef op 14 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

Een CAM (ofwel CI-module) is een PCICIA kaart die je in de decoder kunt stoppen waarmee je kanalen kunt encrypten. Bijvoorbeeld ASTON-CAM voor Canal+ (i.c.m. een canal+ kaart) of de meer populaire X-CAM, Matrix (reloaded), MAGIC of DRAGON. Een aantal CAMs hebben ingebouwde decoders en hebben geen X-in-6 kaart nodig).

PS: SECA2 in NL is nog niet "vrij" beschikbaar.
PCICIA -> PCMCIA ?

Maar dat houdt dus in dat je met een dergelijke slot.kaart meer kanalen kan decrypten voor ontvangst?

Dat kan me weinig boeien :P , bedankt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

edit:

past beter in dit topic:
Breedbeeld TV's, advies?

[ Voor 92% gewijzigd door ZiegoM op 15-08-2004 21:36 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:47

koe161

koe(c)

mediamarkt alkmaar.

gericom hummer 2430 E notebook
- Celeron 2400
- 30 Gb harddisk
- CD/DVD combo
- 256 Mb geheugen
- 64 Mb video
- onboard geluidskaart
- TV-out
- netwerkkaart
- usb aansluitingen
- ps2 poort
- interne speakers
- 15.1" TFT scherm
- incl. Windows XP Home

Eur 777,--

is dit wat?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12-09 13:41
koe schreef op 16 augustus 2004 @ 14:21:

gericom hummer 2430 E notebook

is dit wat?
Ligt eraan wat je ermee wilt doen, het is een normale celleron processor, zonder mobile technologie, dus de batterijtijd is ongeveer 2 uur, verder weegt hij 3,5 kilo, want bestwel zwaar is. Verder is hij natuurlijk ook niet turbo snel, maar aan de andere kant kost het ook practisch niks.

Het is afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen of het een leuk product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Tuurlijk is 't wat! Lijkt me een hele goede 'studenten'laptop, IE, Word draaien er goed op en €777 is in vgl met €1000 toch een mooi prijsverschil!

Packard Bell EasyNote C3245

AMD Athlon XP-M 2400+ with Quantispeed
256MB DDR
30GB Harddisk
Combo DVD-CDRW drive
Wired Lan 10/100
FaxModem 56K Li-ion batterij
SIS740 shared memory video
15" TFT scherm
Sound onboard
FireWire 3xUSB 2.0
Windows XP Home NL/FR/UK
1 jaar 'Pick-Up and Return' garantie

Kost €900. Is toch mooi € 123 verschil, alleen de proc is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 12-09 13:41
Beter? Dude, je praat hier over het verschil van een trabant met een porche...

Afgezien van het feit dat die AMD echt een stuk sneller is, heb je ook nog een gezellige mobile in je laptop, wat veel prettiger is omdat het 1) snel is 2) energie zuinig en 3) minder warm word.

Verder heeft die Packard Bell EasyNote een dvdspeler EN brander, terwijl die andere laptop enkel een cdromspeler en dvd speler heeft (en dus geen brander). Daarnaast heeft die packard bell USB2.0, en firewire. Dat is 123 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:30:
Ook bij de Lidl vanaf volgende week donderdag een satellietontvanger en toebehoren, maar wel excl. smartcard...die komt er dus nog eens bij.

Zie: http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20040819.index

Digitale satelliet receiver
Digitale DVB-satelliet receiver

Free-to-air

geschikt voor de ontvangst van vrije digitale kanalen
ondersteunt betaal TV diensten en gecodeerde uitzendingen (LET OP: voor betaal TV diensten en gecodeerde uitzendingen moet apart een kaart en/of abonnement aangeschaft worden)
2 CI-sleuven
met ingebouwde CI-module voor de SECA-decodering (alleen in verbinding met geschikte kaart)
SWAP-functie
Sleep Timer
Digitale DVB-radio-ontvangst
optische signaalmeter voor het richten van de antenne
4000 programmaplaatsen
kinderbeveiliging
incl. infrarood afstandbediening en scart-kabel
afm.: 34 x 27 x 7 cm.

Aansluitingen:
met 2 ingangen voor CI-modules
2 x Euroscart
2 x audio-uitgang cinch stereo
F-aansluiting in-en uitgang (Loop through)
AC 3 coaxiaal aansluiting
Bij de lidl in duitsland staat de volgende sat.receveir....is dit kwalitatief hetzelfde?
Staan wel minder specs bij dan die van nederland...
Scheelt namelijk wel ff meer dan 100 euro!! _/-\o_

Zie: http://www.lidl.de/de/ind...im_Line_Sat_Receiver.ar18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit wat ? laptop
Afbeeldingslocatie: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/magazine/200434NEW/krant34_nl_p1_286.jpg
en groot http://www.kruidvat.nl/do...EW/krant34_nl_p1_1000.jpg

of deze externe dvd brander
Afbeeldingslocatie: http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/magazine/200434NEW/krant34_nl_p3_286.jpg
groot http://www.kruidvat.nl/do...EW/krant34_nl_p3_1000.jpg
of gewoon nie doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Laatst online: 30-04 17:21
dirk38 schreef op 15 augustus 2004 @ 17:19:
ik heb hier nog een alternatief gevonden voor de lidl satelliet aanbieding

http://www.satellietwinkel.nl/winkel/nl/p_392.html

wat vinden jullie van deze aanbieding ?.
zit niet al te ver bij mij vandaan dus ik zou het zelf kunnen ophalen.
Niet helemaal te vergelijken met die van de LIDL. Deze heeft een ingebouwde decoder en geen CI-interfaces. Daarentegen is hij wel inclusief coax en canaldigital-kaartje.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

Bij de lidl in duitsland staat de volgende sat.receveir....is dit kwalitatief hetzelfde?
Staan wel minder specs bij dan die van nederland...
Scheelt namelijk wel ff meer dan 100 euro!! _/-\o_

Zie: http://www.lidl.de/de/ind...im_Line_Sat_Receiver.ar18
Dit is een Free to Air ontvanger er staat namelijk "Zum Empfang aller unverschlüsselten digitalen TV- und Radio-Programme" oftewel alle niet-gecodeerde zenders.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Icey schreef op 16 augustus 2004 @ 15:07:
Beter? Dude, je praat hier over het verschil van een trabant met een porche...

Afgezien van het feit dat die AMD echt een stuk sneller is, heb je ook nog een gezellige mobile in je laptop, wat veel prettiger is omdat het 1) snel is 2) energie zuinig en 3) minder warm word.

Verder heeft die Packard Bell EasyNote een dvdspeler EN brander, terwijl die andere laptop enkel een cdromspeler en dvd speler heeft (en dus geen brander). Daarnaast heeft die packard bell USB2.0, en firewire. Dat is 123 euro wel waard.
Uit ervaring: een mobile 2000+ trekt m'n Li-Ion batterij ook in 2.5 uur leeg, dus als een Celly dat ook doet is dat 't zelfde. Ik ben echter ook een AMD-fan, maar ik maak gewoon de rekening!

Je hebt 'n punt ivm de brander... Maar wat heb je aan een FireWire aansluiting? Dient om films te bewerken, ik koos ook voor een FW: ik gebruik het doodeenvoudig niet: de HDD is te klein om makkelijk iets te bewerken! USB 2.0: ik zie alleen een voordeel voor als je een extrene HDD wil aansluiten, wat je waarschijnlijk met een studentenlaptop niet doet!

Ik blijf dus bij mijn besluit: deze latop à €777 is voor niet-veeleisende gebruikers een heel goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit leek me wel een geinig ding dus :)

Weet iemand of zo'n ding gewoon bij wijs van spreken gewoon 24/7 kan draaien als vervanger voor de gewone desktop computer. Dus zonder van de accu gebruik te maken :? Gewoon nog een dikke externe usb2.0 harddisk eraan voor al me mp3 en gaan met die banaan :P meer mensen die dit hebben of doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 16 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Weet iemand of zo'n ding gewoon bij wijs van spreken gewoon 24/7 kan draaien als vervanger voor de gewone desktop computer. Dus zonder van de accu gebruik te maken :? Gewoon nog een dikke externe usb2.0 harddisk eraan voor al me mp3 en gaan met die banaan :P meer mensen die dit hebben of doen :?
ikzelf kan thuis niet werken op een laptop. als je spelletjes wilt doen kun je het al helemaal vergeten, want zelfs als 'ie het nu trekt, kun je over een paar maanden geen fatsoenlijk spel meer spelen. Het werk irritant omdat je toetsenbord zo hoog uitsteekt en met een extern toetsenbord en muis heb je dus weer gewoon een trage, dure pc, waar je dan ook nog mee naar een klein schermpje op de verkeerde positie kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb 4 maanden lang een laptop 24 uur per dag aan gehad, emule.
Natuurlijk af en toe even herstart ofzo.
Het is dan wel verstandig om hem op iets te zetten zodat het luchtgat aan de onderkant hoger staat, trekt beter lucht, de tafel wordt anders loeiheet.
Ik had hem op een cake afkoel rackje gezet, ging perfect.

Ook met externe 120gb drive eraan gehangen om alles heen en weer te blazen, perfect :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn laptop draaid server en staat nu al zo'n 6 weken aan... Snachts zet ik de fan uit en dan issie geluidsstil, overdag weer aan. Als de fan uitstaat en hij wordt toch te heet gaat ie auto aan. Maar een laptop 24/7 aan laten staan kan dus perfect!
Voor games is een laptop idd minder geschikt en t toetsenbord is even wennen maar dat went snel genoeg!

Ik heb een Acer Travelmate 660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Ik kocht bijna 4 jaar geleden een dell laptop die precies daarvoor moest dienen; een desktop vervanger. Uit estetisch oogpunt een topper, maar qua werkhouding.. geen succes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op 16 augustus 2004 @ 21:42:
[...]

Ik kocht bijna 4 jaar geleden een dell laptop die precies daarvoor moest dienen; een desktop vervanger. Uit estetisch oogpunt een topper, maar qua werkhouding.. geen succes.
4 jaar geleden was het verschil tussen een laptop en desktop wel even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand van jullie er al in geslaagd om een soortgelijke PC zoals dikwijls in Aldi wordt aangeboden, samen te stellen voor eenzelfde of lager prijs ? Zelf ben ik al een tijdje bezig aan het zoeken in winkels in België en Nederland maar nog nooit ben ik er in geslaagd om een soortgelijk systeem tegen een lagere, of zelfs gelijke prijs te krijgen. Volgens mij is het enkel mogelijk als je de componenten uit Duitsland gaat gaan halen maar ook dan ben ik het niet zeker. Iemand meer ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 08:54:
Is er iemand van jullie er al in geslaagd om een soortgelijke PC zoals dikwijls in Aldi wordt aangeboden, samen te stellen voor eenzelfde of lager prijs ? Zelf ben ik al een tijdje bezig aan het zoeken in winkels in België en Nederland maar nog nooit ben ik er in geslaagd om een soortgelijk systeem tegen een lagere, of zelfs gelijke prijs te krijgen. Volgens mij is het enkel mogelijk als je de componenten uit Duitsland gaat gaan halen maar ook dan ben ik het niet zeker. Iemand meer ervaring ?
medion koopt bep. onderdelen zo grootschalig in dat ze enorme kortingen krijgen. Er zijn altijd mensen hier die roepen dat ze hetzelfde of beter kunnen samenstellen voor hetzelfde geld maar ze rekenen nooit de grote hoeveelheid software erbij. Ik denk dat het de gewone consument niet lukt. Het is trouwens meer een lokkertje om de mensen naar de winkel te krijgen. Ik denk dat de winstmarge op de pc's ook erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ze uberhaupt al winst maken op die pc's. Het is idd elke keer een reclamestunt om mensen te lokken, en daarnaast verkopen ze altijd onderdelen erbij, waarop ze eventueel iets marge hebben.

Maar het is idd erg moeilijk om helemaal hetzelfde te krijgen als bij de Aldi, want je hebt niet alleen de software, maar ook nog eens de 3 jaar garantie die je erbij krijgt. Dat wordt ook vaak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
helemaal mee eens . Ik koop al jaren PC's van de aldi , prima dingen!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 17 augustus 2004 @ 09:38:
Als ze uberhaupt al winst maken op die pc's. Het is idd elke keer een reclamestunt om mensen te lokken, en daarnaast verkopen ze altijd onderdelen erbij, waarop ze eventueel iets marge hebben.

Maar het is idd erg moeilijk om helemaal hetzelfde te krijgen als bij de Aldi, want je hebt niet alleen de software, maar ook nog eens de 3 jaar garantie die je erbij krijgt. Dat wordt ook vaak vergeten.
Bij een normale inetwinkel heb je 1 of meer jaar garantie... en je vergeet dat Aldi speciale versies van hardware laat maken... met name voor de videokaarten, dus je weet nooit welke vidkaart je nou eik echt koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 08:54:
er zijn zat leveranciers te vinden, je meot alleen zelf even wat zoeken. www.simsoncomputers.nl bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 03:39:
[...]

4 jaar geleden was het verschil tussen een laptop en desktop wel even anders.
Ik had een aardige vervanger:
PIII-600-256mb-8mb video-20GB-15,5"TFT
Met 6000 gulden was ie niet goedkoop. Aan de andere kant; ik gebruik hem nu nog steeds :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

In de nieuwe kruidvat folder zag ik een externe usb dvd brander staan.
Kost €99,50. Fikt + en -, maar er staat niks over dual layer.
Zie onderstaande link voor meer specs.

Heeft iemand misschien deze brander al gekocht? Wat zijn je ervaringen?
En in het klein is op het plaatje een sticker te zien: Lifeupdate, voor de firmware is dat. Zou deze misschien voorbereid zijn op dual layer?

linkje naar kruidvat

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Capaciteit DVD 4,7 GB -> geen dual layer?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Nee, het is dus (nog) niet een dual layer fikker. Maar voor een externe brander is het best voordelig dacht ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:32 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is de DRW 1008UI – DVD+/-RW Drive
hier te vinden: http://www.btc.com.tw/english/2-2-dvd_rw.htm#1108ui

is dus niet dual layer.
Nee, ik heb er geen ervaringen mee :) Lijkt mij idd niet duur voor een externe.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Het merk BTC ken ik niet en zal nooit iets dergelijks kopen bij een kruidenier. Dat geldt overigens ook voor Aldi pc's. De prijs is wel lekker laag, maar ik zou niet weten wat je daarvoor in handen krijgt. Ik zal de gok in iedergeval niet wagen.
Maar da's mijn mening...

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hmmz... voor een externe brander is hij wel goedkoop.

een normale btc brander (alleen - ) is al gauw zo'n 60 euro en een externe casing zo'n 40 euro.
Als hij + en - brandt is het allemaal wel leuk en aardig, maar je zit natuurlijk wel ermee wat voor dvd's hij zal branden. (met het oog op verschillende merken media)

Zoals ik al zei, voor die prijs is hij best wel goedkoop. Nu als iemand nog ervaringen ermee post, is het helemaal klaar. ;)

@NRGetic

BTC is een voorkomend merk waar niemand iets van weet. Maar wie had vroeger nou van sweex of NEC gehoord. (als je weet wat ik bedoel)

Ikzelf heb een BTC combo-drive (cd-burner 52 speed en dvd-lezer) en ik heb hem al een maand of 2 en zit nu in mijn broertjes pc en die maakt er gretig gebruik van.

[ Voor 28% gewijzigd door Eichii op 19-08-2004 11:38 ]

Verwijderd

NRGetic schreef op 19 augustus 2004 @ 11:35:
Het merk BTC ken ik niet en zal nooit iets dergelijks kopen bij een kruidenier. Dat geldt overigens ook voor Aldi pc's. De prijs is wel lekker laag, maar ik zou niet weten wat je daarvoor in handen krijgt. Ik zal de gok in iedergeval niet wagen.
Maar da's mijn mening...
niet helemaal eerlijk de vergelijking, ik ben het met je eens dat dit een vage deal is, maar bij de aldi weet je juist precies wat je in handen krijgt :)

Verwijderd

Hij is ook een paar dagen geleden gepost in Verwijderd in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

Het is gewoon een BTC 8x single layer met een externe USB behuizing - niet echt duur dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:49 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

@gunhead. -> Dat klopt. De Aldi verkoopt idd complete pc's met goede specs.
Echter het mobo dat in deze pc zit is lastig te updaten (FW). Het mobo is van het merk MSI, maar er staat nooit op welke type. Mocht je dus om wat voor reden dan ook een FW update nodig hebben omdat je bv een grotere harde schijf wil plaatsen, probeer dan maar is uit te vinden welke FW je nodig bent. Dit geld overigens ook voor de DVD brander

@Eichii -> Ik heb ook niet gezegd dat het geen goede brander is. Is gewoon een principe kwestie. Een autodealer verkoopt toch ook geen fietsen? (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

Verwijderd

Voor deze brander is gewoon firmware te verkrijgen op de BTC site of via een lifeupdate progje. En volgens mij is BTC trouwens wel een redelijk merk, alleen met dvd-branders moet je inderdaad wel eens oppassen. Daarom zou het wel handig zijn als er al iemand ervaring heeft met dit apparaat.

(Euss, thanks voor de edit..)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:00:
[...]

Bij een normale inetwinkel heb je 1 of meer jaar garantie... en je vergeet dat Aldi speciale versies van hardware laat maken... met name voor de videokaarten, dus je weet nooit welke vidkaart je nou eik echt koopt
Hoe bedoel je speciale videokaarten. Heb nu een Aldi PC en daar zit volgens mij een normale videokaart in ! (zie ook nieuws: Aldi biedt woensdag Medion-pc met Radeon 9800XXL aan) Het enige wat er speciaal aan is, zijn de moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Hoe bedoel je speciale videokaarten. Heb nu een Aldi PC en daar zit volgens mij een normale videokaart in ! (zie ook nieuws: Aldi biedt woensdag Medion-pc met Radeon 9800XXL aan) Het enige wat er speciaal aan is, zijn de moederborden.
ik heb gelezen en van meerdere mensen gehoord dat aldi, lidl enz. speciale types van 3dkaarten laten maken. bij: Radeon xxxx Ultra blaat ofzow die kan je nergens anders los kopen en je ziet ze alleen maar in die pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lidl Nederland heeft vanaf volgende week donderdag een Welltech-televisie in de winkel staan voor 159 euro: http://www.lidl.nl/nl/ind...040826.p.Kleurentelevisie

Ik ben al een week op zoek naar een vervanger van mijn huidige televisie die de rode kleur niet meer kan weergeven. Dat model van de Lidl is iets kleiner qua diameter, maar gezien de features en de prijs is die Welltech een stuk goedkoper dan Phillips en Sony. Een echt topmerk heb ik niet nodig, omdat de tv gebruikt wordt voor de GameCube en een toekomstige dvd-speler. De televisie heeft in iedergeval twee SCART-aansluitingen, stereo geluid en een beeldbuis van 55cm in diameter, precies wat ik zocht. Google komt niet verder dan discmans en draadloze apparaten van Welltech, dus wie heeft meer info cq. ervaringen van en met Welltech-televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 20 augustus 2004 @ 23:29:
Lidl Nederland heeft vanaf volgende week donderdag een Welltech-televisie in de winkel staan voor 159 euro: http://www.lidl.nl/nl/ind...040826.p.Kleurentelevisie

Ik ben al een week op zoek naar een vervanger van mijn huidige televisie die de rode kleur niet meer kan weergeven. Dat model van de Lidl is iets kleiner qua diameter, maar gezien de features en de prijs is die Welltech een stuk goedkoper dan Phillips en Sony. Een echt topmerk heb ik niet nodig, omdat de tv gebruikt wordt voor de GameCube en een toekomstige dvd-speler. De televisie heeft in iedergeval twee SCART-aansluitingen, stereo geluid en een beeldbuis van 55cm in diameter, precies wat ik zocht. Google komt niet verder dan discmans en draadloze apparaten van Welltech, dus wie heeft meer info cq. ervaringen van en met Welltech-televisies?
Voor 249 heb je bij de mediamarkt een thomson 55 cm ultraflat, is een beter merk en dus helemaal plat wat deze niet is. Voor 279 heb je een sony trinitron ultraflat bij it's . Ik zou bij tv's niet voor een goedkoper merk gaan gezien al de belangrijke factoren (stralingsniveau, beeldkwaliteit, geluid stereo etc.).

Die twee zijn de goedkoopste tv's die helemaal plat zijn en goed die ik ben tegengekomen, want ik was ook op zoek naar een tv zo goedkoop mogelijk en 55 cm groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

Voor 249 heb je bij de mediamarkt een thomson 55 cm ultraflat, is een beter merk en dus helemaal plat wat deze niet is. Voor 279 heb je een sony trinitron ultraflat bij it's . Ik zou bij tv's niet voor een goedkoper merk gaan gezien al de belangrijke factoren (stralingsniveau, beeldkwaliteit, geluid stereo etc.).

Die twee zijn de goedkoopste tv's die helemaal plat zijn en goed die ik ben tegengekomen, want ik was ook op zoek naar een tv zo goedkoop mogelijk en 55 cm groot.
Voor 200 heb je ook een platte buis van dat Turkse merk, ben het even kwijt.
Ook van daewoo voor 200 een platte buis moet lukken.

Voor het geld is zo'n lidl/aldi tv mooi (vooral de 3 jaar garantie?) maar je ziet wel waarom het goedkoop is.
Menu kan erg vaag werken zoals irritant nr.1, als je 1 drukt kan je bij sony/aiwa ook 2 erbij drukken en je hebt kanaal 12.
Bij sommige moet je eerst de -- dubbel cijfer knop drukken en dan 1, 2 |:( en weer terug als je enkele cijfers wilt
Design is echt stukken minder, kwaliteit van de kast ook.
De marge op zo'n tv is klein dus echt denderend goedkoper is het niet, 4 tientjes meer en je kunt al iets veel beters krijgen.
De daewoo vond ik mooi afgewerkt en prima beeld geven, plat is gewoon echt stukken mooier.
Voor 90 euro meer heb je merk tv's, vooral sony/aiwa(zelfde) trinitron zijn mooi.

160/200/250 is natuurlijk niet zo enorm verschil maar qua kwaliteit enorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb voor mijn vader pas een Grundig 55cm tv gekocht, het was een mediamarkt aanbieding van 189 euro (196 met verw.bijdrage erbij).
Ik heb t typenummer hier niet, maar het is een redelijke tv, het menu is aardig, het geluid ook en het beeld is gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de kijkshop heb je er ook een van daewoo of grundig voor 199 euro, 55 cm.
Volgens mij alleen niet helemaal plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net in het krantje van mikro electro een grundig voor 159 euro, niet plat.
Mijn moeder heeft dat ding op de slaapkamer en is een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag van de week een Medion MD42068 DvDSpeler voor 65€ bij de mediamarkt
hij lijkt best wel op de eerder genoemde MD7457.. ondersteund iig divx 3,4,5 ..
Nu is mijn vraag zijn dit stiekem dezelfde modellen (dus dat er verschillende modellen released worden in verschillende landen, terwijl het moedersysteem in psiepe 'tzelfde blijft). of is er ook nog een significant aanwijsbaar verschil tussen beide systemen..

heeft iemand er al ervaringen mee, want als ik hem in google intype kom ik alleen maar op duitse sites terecht (mijn duits is niet zo denderend :( )

verder hoe flash je zo'n device (firmupgradee nzo) [maar dat zal vast wel ander topic zijn]
+ vreet ie ook xvid filmpies?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heey, mischien een beetje ongepaste vraag hier maar ik ben opzoek naar een betaalbare mp3 autoradio...
Mischien weten jullie een zaak of een leuke aanbieding van zo'n apparaat.. of weten jullie wat prijzen van de mediamarkt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@xtr3me:
Geen idee, maar je kan mediaMarkt ook gewoon bellen voor de prijzen. Kwestie van even de dichtsbijzonde MediaMarkt vinden en het telefoonnummer hier weg plukken: http://www.mediamarkt.nl/1/locaties/index.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt AV maar toch.. Een heel pak kabelsnelbinders bij Aldi Amsterdam 'Weteringscircuit/achter Leidseplein' (Aldi A'dam Noord had ze niet meer) zowel in wit als zwart verkrijgbaar voor 1,29. Morgen helaas laatste dag (denk ik). Elk pak zitten verschillende bundeltjes van langere en dikkere in. Er lag nog een heel bak vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het wachten op een laptop van de Aldi. Dit zijn leuke dingetjes! Alleen weet iemand waneer ze kunnen komen? Meestal is het tog in oktober en in maart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na wat korte gesprekken met wat kameraden en in dit topic ben ik toch maar niet gegaan voor de televisieaanbieding van Lidl, maar vandaag gewoon lekker naar Media Markt in Herzogenrath gegaan en daar een Samsun CZ-21Mo63N 55cm beeldbuis televisie gekocht. De prijs was zelfs zeer gunstig: 219 euro. Ik had eerst voor een Philips-televisie gekozen, maar deze was na het lezen van de specs alleen maar in mono-geluid en niet in het gewenste stereo. Ik heb daar ook maar meteen een Medion MD 42069 dvd-speler voor 49 euro gekocht voor mijn ouders.

Eindelijk eens goed werkende tv op mijn kamer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik ook bij Blokker de Mp3 speler gekocht en gelijk de software geinstalleerd maar heb geen idee hoe ik de muziek naar de MP3 speler moet krijgen.
Kan iemand mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Als de speler "plug&play" is, zou hij direct in "Deze Computer" moeten verschijnen als je hem inplugt. In dat geval kun je gewoon muziek kopieren naar de speler.

Anders moet je via de software muziek er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de USB kabel er in gedaan en de MP3 aangesloten en er verschijnt een programmatje maar die doet helemaal niets. Ik kan op start en close drukken maar daar heb je het helemaal mee gehad. Ik vroeg me af of iemand precies kan uitleggen hoe ik een muziekbestandje dat ik op mijn PC heb staan naar de MP3 moet krijgen. Moet de MP3 aangesloten zijn moet ik muziek slepen en ergens inplakken. Ben hier nogal een dommert in en snap het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Als je de speler inplugt, zou er in Deze Computer een nieuwe harde schijf moeten verschijnen, dat is dan je mp3 speler.
Als je daarop dubbelklikt, krijg je de inhoud van de speler te zien. Daar kun je je nummer naartoe kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwmarkt Gamma heeft een televisie van een onbekend merk in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamma.com/elements/p22_dgn35.jpg

Is het wat? Ik vind hem zelf niet super scherp geprijst voor een OEM televisie. :)

Daarnaast een mooie stoel die ik misschien wel ga halen :D
Afbeeldingslocatie: http://www.gamma.com/elements/p04_dgn35.jpg

Bij de paradigit is een Creative MP3 Zen Xtra 30gb in het krantje gekomen voor 259 euro (dat is 50euro minder dan de goedkoopste uit de Pricewacth :*) )
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.com.au/images/zenxtra_l.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik ga het vanavond gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanbieding van paradigit is niet terug te vinden op de site..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was zojuist bij de Kruidvat en daar hebben ze twee 5.1 setjes in de aanbieding

-de ene kost 39.95, maar is volgens mij niet zo geschikt voor een normale dvd-speler (zie http://www.kruidvat.nl/do...AGE&dataid=13010000000336)

-de andere lijkt me vrij interessant, zeker met een prijs van 24,95 euro!
het is deze:
http://www.shop.nl/index....499935&categoryId=2024769

op de doos stond 5x 8/10 watt en een actieve subwoofer van 50 watt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z&#039;n best

Heb 'm net ook aangeschaft. Prima ding voor het geld (49 euro)

ff een korte review :)

Het apparaat wordt geleverd met:
- usb verlengsnoertje (altijd handig, niet nodig want je kan 'm ook zo in je PC duwen)
- hoofdtelefoon i.c.m. halsband/draagkoord/ding
- 1 AAA batterij
- gebruiksaanwijzing EN/NL/FR/DU

Opstarten duurt wat lang door een soort banner met "power on" die zich uitrolt. Als je 'm uitzet zegt ie Byebye :P

De player heeft verschillende menu's, waar je met een joystickje doorheen kan scrollen:
- Music
- Voice
- Record
- Erase File (music/voice)
- Settings
- About (toont versienummer en geheugen (totaal en vrij))
- Exit

Onder settings vind je de vrij uitgebreide instellingen:
- EQ set (normal/rock/jazz/fullbass/pop/classical)
- Playmode (normal/repeat one/repeat all/random/shuffle all/intro)
- Contrast
- Backlight (0-60 sec)
- Power off (disable/1min/2min/5min/10min)
- Record settings:
- source (mic)
- encoding (pcm/ima-adpcm/ms-adpcm)
- channels (mono)
- device (int)
- rate (8000/11025/16000/22050/32000/44100/48000 Hz)

- Language (2x engels (geen verschil) en 2x chinees ofzo :P )

Connecten met de PC ging in Windows 2000 geheel probleemloos. Het apparaat werd herkend als drive F. In XP zal het ook geen probleem zijn, voor windows 98 zal je eerst de bijgeleverde drivers moeten installeren.

Drive F bestaat uit:
- rootdir (daarin moeten de MP3/WMA bestanden)
- directory "VOICE" waarin je je geluisdsopnames kunt terugvinden.
- een bestandje "settings.dat" waarin je instellingen worden opgeslagen. Als je de batterij vervangt hoef je dus niet alles opnieuw in te stellen.

Verder kan je er gewoon je eigen data en documenten op zetten (in aparte folders, of niet, maakt niet uit)

Geluid is prima. Niet super, maar wat wil je voor 49 euro.
Bediening is eenvoudig (die handleiding kan je beter links laten liggen, die is een partij onduidelijk)

Voicerecorder:
PCM, 8000 Hz, mono, 11 sec, 184 KB
PCM, 48000 Hz, mono, 11 sec, 1,07 MB
Prima geluid dus.

De behuizing van het ding is gewoon degelijk... het joystickje aan de bovenkant voelt alleen wat gammel, ben benieuwd :P

Bediening is af en toe wat omslachtig, maar na 10 minuten heb je het wel door. Spoelen en next/previous gebeurt met het joystickje. Play/pause is stiekem ook stop (2 sec. indrukken) en off (3 seconden indrukken).

Volume: hij kan hard!

Ik ben er tevreden mee, zeker voor het geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Padvinder op 26-08-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:27
Nu je het zegt, bij de blokker hebben ze er ook één:
http://www.blokker.nl/fol...older_week35/BLO016NL.pdf
€49.95.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.