Toon posts:

Cpu of geheugen Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halle mensen,

Laatst heb ik een processor van amd 3000+ (barton) gekocht, daarna las ik paar topics over OC's, ik was daar zeer geinsteseerd in, toen heb ik mn CPU ovegeclocked tot 13 x 184 (2392mhz) , daarna kreeg ik af en toe Bsbody ( blue screen ) , dus ik weer stapje terug zetten tot 169fsb, liep mn comp paar keer vast( muis deed het niet).
Ik vind het zeer raar, omdat mn temp maar 45graden is op edle en op stress 52, maar toc een crashje.
Op een gegeven moment was ik was zat, en heb alles terug gezet zoals een normale CPU 3000+ van 166mhz (optimal settings zonder agrsive timing van mem) .
Dus ik lekker weer op mn computer, blijkt dat mn computer af en toe vast loopt na een uur of 1 a 2 gewoon op idle (zonder stressed ).
Dat gebeurde al een paar dagen lang, dus ik heb memtest gedaan alles deed het perfect, burn in test met sis sandra CPU perfect op 100% stress.
Daarna heb ik mn fsb ingesteld tot 133mhz (lager gecloked 1700mhz) .
En nu blijkt mn comp geen last te hebben van een crashje.

Wat ik nu wil weten is , waar ligt het probleem, is de geheugen kapot of de CPU
of gewoon een software matige foutje, zodat ik nog terug kan naar de winkel, omdat mn proc en mem nog garantie inzit .

Specs:

AMD 3000+ barton
A7N8X Deluxe
Twinmos 2x 512 dualchannel 3200
WD400bb 40GIG
geforce 4 ti 4200
PAL4053 Cooler met papst

bedankt voor jullie aandacht !!!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als memtest goed is is het geheugen niet kapot.
Je kan niet terug om garantie te claimen, je hebt het spul namelijk gebruikt boven de snelheden waarop ze gekocht zijn (dit is dus eigen risico).

Wat voor voeding heb je, en check je koeling?

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 26 mei 2004 @ 22:07:
Als memtest goed is is het geheugen niet kapot.
Je kan niet terug om garantie te claimen, je hebt het spul namelijk gebruikt boven de snelheden waarop ze gekocht zijn (dit is dus eigen risico).

Wat voor voeding heb je, en check je koeling?
cooling is Alpha PAL 8045T daar zou het niet aanliggen, mn voeding is HEC 300LR 300W ,daarvoor deed mn CPU nog goed met die voeding,
maar hoezo kan kan ik wel op 133fsb en op166fsb niet, dan crasht hij random na een uur of 2 en soms na 6 uur zonder dat mn CPU belast is.
Ik heb mn CPU ook niet heavy overgeclocked naar mijn mening, trouwens als ik terug ga naar de winkel komen ze toch niet achter >:) ?
M

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 22:28 ]

Verwijderd

Komen ze idd niet achter, mij ook al twee keer gelukt ;)

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Komen ze idd niet achter, maar goed fatsoen..., probeer je bios eens te resetten dmv cmos clear en dan een x proberen met het verhogen van je vcore voor meer stabiliteit :), als dat niet lukt harde reset en dan eens verder kijken..

alternativ

Verwijderd

net zoals dit:

geheugen gehgaald bij een winkel wat 2e hands is. Kut kapot gegaan, naar een andere winkel, zegge dat je dat 3 weken geleden hebt gehaald, krijg je zo een ander mee! :D

maar effe met goed fatsoen ja,

doe effe wat hierboven gezgd word! :D

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:26:
[...]

cooling is Alpha PAL 8045T daar zou het niet aanliggen, mn voeding is HEC 300LR 300W ,daarvoor deed mn CPU nog goed met die voeding,
maar hoezo kan kan ik wel op 133fsb en op166fsb niet, dan crasht hij random na een uur of 2 en soms na 6 uur zonder dat mn CPU belast is.
Ik heb mn CPU ook niet heavy overgeclocked naar mijn mening, trouwens als ik terug ga naar de winkel komen ze toch niet achter >:) ?
M
Maar die voeding kan een flinke opdonder hebben gehad met het overklokken, check je lijnen eens.
OC'en is OC'en, en over dat eerlijk zijn, daar kan ik je niet mee helpen :)

Verwijderd

Lopen je geheugen en de fsb van de cpu wel op dezelfde snelheid? Bij AMD is het altijd aan te raden om ze op dezelfde snelheid te laten rennen. Is meestal een stuk stabieler.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
juste: fabeltje.. maar goed, ligt meer aan de sjipset die de boel aan mekaar knoopt... (en misschien is mijn relaas ook een fabeltje..... maar dan zijn het twee fabeltjes tegen over mekaar)

ik denk dat je voeding van 300W de boel niet zo lekker trekt.

Mijn bak met AOpen 300W voeding trok een normale XP1800+ at stock speed maar net met 3 harde schijven, cdrom speler en een autoradio maar net....

toen ik de boel ging reorganiseren, 2 schijven eruit. radio eraf, kan ik opeens de boel op 200MHz FSB draaien zonder problemen ..... stabiel...

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 26 mei 2004 @ 22:44:
[...]

Maar die voeding kan een flinke opdonder hebben gehad met het overklokken, check je lijnen eens.
OC'en is OC'en, en over dat eerlijk zijn, daar kan ik je niet mee helpen :)
inderdaad tijdens het overclocken kreeg ik opeens een beeb, kreeg ik een popup bij ASUSprobe, er stond opeens tehoge voltage maar na 3 seconden ging het lijntje weer op het rechte pad.
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:48:
Lopen je geheugen en de fsb van de cpu wel op dezelfde snelheid? Bij AMD is het altijd aan te raden om ze op dezelfde snelheid te laten rennen. Is meestal een stuk stabieler.
ik heb een twinmos 3200pc (400mhz) , fsb heb ik nu op 133 staan, om niet weer
gecrashed teworden door de comp, normaal heb ik het op 166mhz staan (standaard)
komakeef schreef op 26 mei 2004 @ 23:07:
juste: fabeltje.. maar goed, ligt meer aan de sjipset die de boel aan mekaar knoopt... (en misschien is mijn relaas ook een fabeltje..... maar dan zijn het twee fabeltjes tegen over mekaar)

ik denk dat je voeding van 300W de boel niet zo lekker trekt.

Mijn bak met AOpen 300W voeding trok een normale XP1800+ at stock speed maar net met 3 harde schijven, cdrom speler en een autoradio maar net....

toen ik de boel ging reorganiseren, 2 schijven eruit. radio eraf, kan ik opeens de boel op 200MHz FSB draaien zonder problemen ..... stabiel...
Ik heb alleen een harddisk , cd-rom , cd-rw en videokaart aangesloten. :/

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:16 ]

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb ook amd3000+ met Abit NF7-s en ik draai 13x200=2600mhz @ 1.9volt. Stabiel... temp. 38/49c. Mijn max ligt op 13x204 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Boogieman82 op 26-05-2004 23:20 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Boogieman82 schreef op 26 mei 2004 @ 23:16:
Ik heb ook amd3000+ met Abit NF7-s en ik draai 13x200=2600mhz @ 1.9volt. Stabiel... temp. 38/49c
als jij op 2600mhz draait , en ik tot 2400mhz dan lijkt het me sterk dat mn CPU kapot is, volgens mij kan die 3000+ wel tegen een stootje van + 200mhz, nouja ik ga nu in ieder geval, wat proberen wat hier gepost staat, als ik dan niet uit kom, ga ik wel terug naar de winkel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:24 ]

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:21:
[...]

als jij op 2600mhz draait , en ik tot 2400mhz dan lijkt het me sterk dat mn CPU kapot is, volgens mij kan die 3000+ wel tegen een stootje van + 200mhz
met mijn voeding op dit moment is 13x204 max (heb nu nog 360watt chieftec) maar krijg morgen mijn Thermaltake 480watt :*) dus nog hoger misschien?? :Y) Je moet trouwens wel je vcore omhoog doen... 1.95volt kan nog wel.

Wat voor DDR heb je eigenlijk?? Moet uiteraard wel PC3200 zijn....

[ Voor 15% gewijzigd door Boogieman82 op 26-05-2004 23:27 ]

specs

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:21:
[...]

als jij op 2600mhz draait , en ik tot 2400mhz dan lijkt het me sterk dat mn CPU kapot is, volgens mij kan die 3000+ wel tegen een stootje van + 200mhz, nouja ik ga nu in ieder geval, wat proberen wat hier gepost staat, als ik dan niet uit kom, ga ik wel terug naar de winkel
Dat hoeft niet perse, iedere overclock is heel persoonlijk, de een kan 200MHz+ OCen en de ander net 25MHZ ofzo.

Ligt ook heel erg afhankelijk aan de rest van je hardware, en de CPU zelf, want geen enkele overclock is gegarandeerd

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
vcore iets verhogen? naar 1.775 volt ofzo?
daar zou het ook aan kunne liggen
of doe gewoon een load cmos default settings in bios doen is alles weer standaart

[ Voor 35% gewijzigd door SmoothTweaker op 27-05-2004 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik alles gedaan wat er hier boven opstond, Cmos gecleared daarna voltage van de cpu verhoogd, dus ik ben weer ff aan het testen,
na een uur of 5 crashte mn systeem weer op idle (zonder belast),
Wat me opvalt is dat mn toetsenbord ook vast liep, de toetsenbord heeft wel stroom, maar de keys doen het niet, als ik bijvoorbeeld gewoon op numlock uitzet dan brand het lichtje van de numlock nog steeds, kunnen we nu concluderen dat het CPU gewoon kapot is?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Kan zijn dat het ook een ander component is die gesneuveld is door het OC'en. Probeer eens te testen met zo weinig mogelijk componenten (mobo, VGA, mem, CPU, HD)
Heb er ooit eens een hele tijd lopen achter zoeken en bleek een kapotte netwerkkaart te zijn.

Indien het mogelijk is, probeer eens een andere voeding of een andere gelijkwaardige CPU (of jou CPU in een goed werkende PC)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuis een voltage test gedaan met asusprobe en ik kreeg af en toe een waarschuwing met voltage (beep beep beep)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ching/untitled.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ching/untitled1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ching/untitled2.JPG
soms krijg ik vcore van 4volt soms weer lager ,komt het doordat de voeding onstabiel is?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:48 ]

Verwijderd

Zo te zien trekt je voeding het niet nee, dat schommelt wel een beetje teveel. Zou toch even proberen ergens een andere voeding te regelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 01:02 ]

Pagina: 1