Toon posts:

Refresh Rate Prolite E431S / Parhelia / XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat de ideale refreshrate van een TFT-Monitor is.
Ik ben in het bezit van een tweetal Iiyama Prolite E431S TFT monitoren. Deze zijn via DVI aangesloten op een Matrox Parhelia.
Ik heb wel eens gehoord, dat de refreshrate op 60HZ moet staan. Ik kan alleen maar 75HZ kiezen. Ik heb de laatste driver van de Parhelia geinstalleerd, de laatste driver van de Iiyama Prolite E431S geinstalleerd. Ik draai onder W-XP, Prof.

Indien de ideale Refreshrate 60HZ is, kan iemand mij dan vertellen, waarom ik geen 60HZ kan kiezen. Help!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat noem je de ideale Refreshrate ?

hoger als 60Hz of wil je het liefst laag zodat het snel is ofzo ?
En als je lager wil als 60hz.... dat is niet echt prettig voor het oog :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, beetje ongeduldig? Kicken na een uur is not done ;)

Wat betreft je refreshrate: voor LCD's geldt over het algemeen: zo laag mogelijk. In praktijk komt dit meestal neer op 60Hz (daaronder accepteert een LCD meestal geen signaal). 75Hz is ook ok, maar als je merkt dat het beeld minder scherp of onrustig is, probeer dan de refreshrate omlaag te krijgen. Ik verwacht echter dat je geen problemen zal hebben met 75Hz; de Iiyama's hebben over het algemeen een prima signaalverwerking.
matinez schreef op 26 mei 2004 @ 22:54:

En als je lager wil als 60hz.... dat is niet echt prettig voor het oog :(
Wel opletten he, het gaat hier om een LCD ;)

[ Voor 17% gewijzigd door koraks op 26-05-2004 22:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:50:
Wie kan mij vertellen wat de ideale refreshrate van een TFT-Monitor is.
Ik ben in het bezit van een tweetal Iiyama Prolite E431S TFT monitoren. Deze zijn via DVI aangesloten op een Matrox Parhelia.
Ik heb wel eens gehoord, dat de refreshrate op 60HZ moet staan. Ik kan alleen maar 75HZ kiezen. Ik heb de laatste driver van de Parhelia geinstalleerd, de laatste driver van de Iiyama Prolite E431S geinstalleerd. Ik draai onder W-XP, Prof.

Indien de ideale Refreshrate 60HZ is, kan iemand mij dan vertellen, waarom ik geen 60HZ kan kiezen. Help!!!!!
Het is gewoon weinig zinvol om een tft op een hoge refresh te draaien, je moet een tft zien als lampjes, die tijdens een refresh op een andere kleur worden gezet. CRT's zijn echter straaltjes die een laagje laten nagloeien als dit niet vaak genoeg gebeurd zie je het dus flitsen in tegenstelling tot een tft.

lekker op75 laten staan en je geen zorgen maken.