[Feature] Nieuw Onderwerp "Stage&jobs"

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:51

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met het zoeken van een stagebedrijf voor mijn opleiding Human Technology, en ik zat opeens te denken, misschien is het wel wat voor GoT om een topic over jobs en stages te openen waarin pc-gerelateerde dingetjes op baangebied kunnen worden uitgewisseld. Bijvoorbeeld wie nog stageplaatsen weet ergens, of wie een baan weet bij een ICT bedrijf ergens. En uitwisseling van ervaringen in ICT-werksfeer.

Het is maar een idee, maar ik denk dat het best wel interessant is. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Not a bug. >> LA

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voor ervaringen kan je makkelijk een topic openen lijkt me, echter voor het vinden van een baan/stage of het werven van mensen is GoT niet bedoeld zoals ook in de algemene policy staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, ik zie de toegevoegde waarde niet. Wat Erkens als zegt, het werven van mensen is niet toegestaan op GoT, en dat zal ook niet aangepast worden neem ik aan. Verder is er voor het posten van ervaring vast wel ergens plek in de GC area.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus dat er een hoop bedrijven zijn die zo goedkoop denken hun mensen binnen te halen waardoor de boel binnen 2 tellen volgespammed is.

/me heeft daar (helaas) ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Er is feitelijk al eens onderzoek geweest naar jobs.tweakers.net, omdat er wel degelijk potentie zit in het koppelen van onze doelgroep/userbase aan werkgevers, maar voor zover mij bekend is dit nooit voorbij de onderzoeksfase gekomen omdat het niet rendabel realiseerbaar is/was. Staat dus voor onbepaalde tijd in de ijskast :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goede doelgroep voor zo'n plan zit hier natuurlijk wel. De meeste mensen hier zijn immers studenten die in de toekomst cariere willen maken. Als je het zou doen zou ik het niet meteen op het forum hier zetten, omdat het dan zo moeilijk te onderhouden is met eventueel gespam enzo. Je zou het meer in de vorm kunnen doen van bijvoorbeeld een soort Shop-Survey, maar dan een Job/Stage Survey. Maar als je je mening over bedrijven al in GC kunt zetten is dat ook weer overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kunnen we gewoon niet een sub-forum als test daarvoor openen? Een tweakers arbeids forum ofzo?

"Nerds aan de Arbeid" lijkt me wel wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is toch redelijk ver "offtopic", lijkt me. Tweakers.net is een technische organisatie die nieuws over computergebied brengt, met een forum, waar problemen van technische aard opgelost kunnen worden. Omdat niemand altijd met techniek bezig kan zijn, is er ook nog een hoofdgroep voor andere zaken... General Chat.

Dat was het zo'n beetje? Het lijkt me niet waarschijnlijk daar een halve technische vacaturesite bij te bouwen.
André schreef op 27 mei 2004 @ 13:15:
Kunnen we gewoon niet een sub-forum als test daarvoor openen? Een tweakers arbeids forum ofzo?

Wat wil je daar in zetten?

Problemen die met je werk te maken hebben? :? (tech topics, nu: allerlei)
Problemen die je met je werkgever hebt? :? (jurisdisch, nu: SG)
Alleen "ik zoek dit en dit, is er een werkgever die dat heeft?" (vacature, nu: slotjuhh :z)

[ Voor 38% gewijzigd door PromWarMachine op 27-05-2004 13:18 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

André schreef op 27 mei 2004 @ 13:15:

En wie wil dat gaan modereren zodra Atos Origin, Philips, Oce, ASML en PinkRoccade ontdekt hebben dat je hier gratis kunt doen wat op Monsterboard dikke knaken kost en dus hier dagelijks 1000 vacatures komen posten? En wie gaat ze lezen in forumvorm zonder recente search? En wie gaat ervoor zorgen dat de vacatures automatisch gekoppeld uit de corporate databases erop komen?

Dat doe je niet 'even in een testje', hier komen technische en organisatorische problemen bij kijken die van Monsterboard een internationaal topbedrijf hebben gemaakt. Dat soort dingen doe je goed of niet.

En als je niet op jobs zoeken concentreert maar gewoon op werkstuff.... sja daar gaat half Stuffis Generalis al over: de algemene zaken die nergens anders thuishoren. Zie het nut niet echt van dat afsplitsen :)

[ Voor 12% gewijzigd door curry684 op 27-05-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Daar heb je inderdaad wel een punt... :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat enorm rendabel! Gewoon een dienst voor werkgevers, waar ze vacatures kunnen plaatsen! En een stuk voor stagiaires waar ze gratis om een stageplek kunnen vragen/zichzelf aanbieden. Dit lijkt mij juist enorm binnen de doelgroep van t.net liggen eigenlijk :)

Het is eigenlijk hetzelfde als de PW, maar dan bied je een baan aan, in plaats van een computer onderdeel. Je kan in grote lijnen denk ik zelfs dezelfde basis-programmatuur als voor de PW gebruiken. Als je het goed uitdenkt en opzet, zit er volgens mij best wat geld in. Maar het schijnt onderzocht te zijn, en niet rendabel gebleken? :)
Zelfs de opzet van de PW zou je min of meer over kunnen nemen: de eerste 5 vacatures zijn gratis, daarna kan je een VM (vacature manager) abbo nemen, of betalen per vacature. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Met een speciale faciliteit kom je over als tussenpersoon voor werkgevers en toekomstige werknemers en ik moet dan aan een spreekwoord denken:
"Schoenmaker hou je bij je leest."

GoT is goed, geweldig zelfs, maar moet niet overmoedig worden en alles proberen te bieden.

Het idee is wel leuk voor de GoT-doelgroep, maar misschien is het ook een klaagzang richting de reeds bestaande vacature-sites?

Als betaalde dienst is het misschien interessanter, maar dan krijgen we misschien wel een topic "t.net jobTracker werkt zo goed, waarom niet voor andere sectoren gebruiken?" etc. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Plague schreef op 27 mei 2004 @ 13:40:
Volgens mij is dat enorm rendabel! Gewoon een dienst voor werkgevers, waar ze vacatures kunnen plaatsen! En een stuk voor stagiaires waar ze gratis om een stageplek kunnen vragen/zichzelf aanbieden. Dit lijkt mij juist enorm binnen de doelgroep van t.net liggen eigenlijk :)
Stuur maar een mailtje naar Daniel :)

Serious: er is onderzoek naar geweest en destijds niet interessant (genoeg) om door te zetten. Dat heeft vast niet als reden dat Femme en Daniel er met 2 vingers in de neus miljonair van konden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
en dat was in? 2001/2002? ik denk dat het hele idee van "betalen voor internet" een stuk algemener geaccepteerd is geworden sinds die tijd. 2 of 3 jaar lijkt weinig, maar in de computerwereld is een dag een week, bij wijze van spreken.
Kijk, het is mijn geld niet, dus i couldn't care less, maar ik zou nog maar eens onderzoek doen naar dit idee, omdat t.net sinds die tijd ook enorm gegroeid is. Ongeveer 40-50%, ten opzichte van 2001. Dit is ook niet onbelangrijk in het succes van zo'n dienst natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bedoel je nou alleen maar een topic (net als het Kleine nutteloze mededelingentopic in de HK) met algemene vragen over werk geven/nemen, of een echt forum?

Een forum lijkt mij een beetje nutteloos, dan kunnen er ook andere reacties komen als 'die m/v moet je niet nemen omdat het een prutser is', terwijl er voor de werkgever helemaal niet te controleren is of dat de waarheid is.

Op de frontpage zou het wel kunnen, een abo afsluiten om je cv te mogen plaatsen, en werkgevers een abo om de cv te mogen bekijken, en om advertenties te plaatsen.
Dat zou gewoon in v&a kunnen.

En je kan natuurlijk ook vermelden in je sig dat je werk zoekt, maar helaas is dat niet zo effectief :/
(waarschijnlijk kan ik over 2 weken aan het werk, niet het ASML waar curry684 het over had, maar bij ASMI (die machines bouwen), alleen niet via GoT :) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Nee, meer iets als V&A en de PW: echt een vacature plaatsen of jezelf aanbieden. Voor studenten een plek waar je gratis je cv en dergelijke zou kunnen plaatsen en voor werkgevers een plek waar je al dan niet betaald een vacature kan plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:24

momania

iPhone 30! Bam!

Plague schreef op 27 mei 2004 @ 15:48:
Nee, meer iets als V&A en de PW: echt een vacature plaatsen of jezelf aanbieden. Voor studenten een plek waar je gratis je cv en dergelijke zou kunnen plaatsen en voor werkgevers een plek waar je al dan niet betaald een vacature kan plaatsen. :)
Zo zou het goed kunnen idd.
Ik zie er ook wel een goeie toekomst in als er een jobs.tnet komt. :)

Niet alleen gezien de doelgroep, maar zeker ook omdat je hier veel korte klusjes zou kunnen aanbieden als bedrijf.
Sites als monsterboard hebben meestal alleen vacatures voor vaste banen. Hier zou je ook korte klussen kunnen laten aanbieden voor bijv 3 maanden oid (wat website bouw werk /onderhoud). Dat zou ideaal zijn voor studenten die veel op tweakers komen om kleine klusjes te kunnen vinden voor een beetje extra centen.

En idd dan dingen als cv plaatsen gratis en vacatures plaatsen tegen betaling (in verschillende categorien dmv abo's oid)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Jullie heb het over een onderdeel op de fp (jobs.tweakers.net) maar waarom niet gewoon een nieuw subforum erbij in GC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
André schreef op 27 mei 2004 @ 21:02:
Jullie heb het over een onderdeel op de fp (jobs.tweakers.net) maar waarom niet gewoon een nieuw subforum erbij in GC?
Ik denk dat een apart onderdeel van de frontpage professioneler en 'mooier' bij gebrek aan goed woord overkomt dan een forum in het GC gedeelte.
Ik zie er ook wel iets in, ik zou bijvoorbeeld ook wel eens iets snel door iemand willen laten programmeren. Het achterlaten van je CV is denk ik ook een leuke feature.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 00:24

momania

iPhone 30! Bam!

André schreef op 27 mei 2004 @ 21:02:
Nou, omdat je dan een vrije plaats krijgt waar iedereen maar aan werving van personeel kan doen en dat willen we nou juist net niet ;)

Met een apart onderdeel op de FP kan je het op een gecontroleerde manier doen en er nog wat centen mee verdienen ook :Y)

Verder is een forum ook geen plaats voor dit soort dingen, omdat een forum bedoeld is voor discussies en niet bedoeld als een soort van marktplaats voor personeel.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Idd :)

Ik sticht het front Pro-job.t.net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderschat de hoeveelheid werk hierbij niet. Een dergelijke site moet, om de reputatie van tweakers.net als serieuze computersite voor experts hoog te houden en om bedrijven waar voor hun geld te bieden, in 1 keer goed neergezet worden. We hebben het hier over een inspanning van een totaal andere orde van grootte als een nieuw subforumpje openen, een inspanning die qua complexiteit meer in de buurt komt bij grote projecten zoals de database merge van de fp en GoT, of de nieuwe forumlayout. De reden dat deze projecten zo lang op zich laten wachten is dat vrijwilligers dat niet zo kunnen uitvoeren.

Hetzelfde zal hiervoor gelden. Ik denk dat de meeste mensen binnen de crew er best positief tegenover staan, maar terugschrikken voor de hoeveelheid werk die het met zich meebrengt. Vooral ook omdat dit ineens een heel nieuwe markt is, eentje bovendien waar veel geld in rondgaat en daardoor geen fouten gemaakt mogen worden. Er zal iets meer dan een topic in LA nodig zijn om mensen binnen de crew en het MT ervan te overtuigen dat het kan...

Een subforum lijkt mij overigens een onzalig idee, dat wordt een puinzooi. Een FP-sectie zou ik wel voorstander van zijn, maar dan moet er wel een goed projectplan liggen dat de hoeveelheid werk goed inventariseert, de problemen inventariseert en voorkomt dat het project eindeloos gaat duren of dat er een slecht produkt afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ja, er gaat veel werk in zitten en zoals je zegt ook veel geld. Het schijnt dat de bannermarkt sterk aan het aantrekken is, dus dat zit wel snor, dunkt mij </hans teeuwen> ;)

Even serieus, tuurlijk is het veel werk en moet het vooral niet onderschat worden. Maar kom op, kijk hoe t.net erbij staat. Bijna alles tot in de puntjes voor elkaar, moderator, nieuwsposters, reviewers, juristen, management, een leger devvers en een peleton servers. Bannerverkopen en PWmanager verkopen lopen voor zover ik kan zien goed, veel abonnees, dikke deals met MS (gatekeeper, anyone?), TweakDSL, Tweakable, aan de lopende band nieuwe servers om het aantal bezoekers bij te houden. Zo ver ik zie, gaan er al tonnen zo niet miljoenen om in t.net, op dit moment.

Ik bedoel, Tweakers.net is niet meer een hobby-siteje, het is een volwaardig bedrijf! Vergeet dat niet!

Het zal inderdaad in de orde van grootte zijn van een nieuwe FP-layout inderdaad, maar moet je het daarom niet doen? Moet je daarom min of meer op voorhand zeggen dat het een slecht idee is, en je keuzes baseren op een 2 tot 3 jaar oud onderzoek? Als je het mij vraagt niet. Die FP layout is er ook gekomen ;)

En hoeveel projecten zijn er nu niet aflopend, waarna weer veel "mankracht" vrij komt.
- FP merge, techniek schijnt af te zijn, nu alleen het mergen nog
- Nieuwsbrief
- Nieuwe GoT templates lopen ten einde
- Tweakable is er
- V&A V2.0 ontwikkeling is opgestart

Wat is het volgende grote project? Volgens mij is die er niet echt, maar daar weet ik natuurlijk niet alles van.

Ik weet nog wel dat t.net 2 jaar geleden min of meer een noodleiden bedrijf was. Tenminste, dat maakte ik op uit de reacties destijds. Nu is het een immer groeiende onderneming met vele neven-activiteiten, zoals TweakDSL, Tweakable. Was dat 4 jaar geleden ook niet in te denken, dat t.net nu meer dan 125 geregistreerde gebruikers heeft, meer dan anderhalf miljoen pageviews per dag en heuse abonnementen voor van alles en nogwat? Dat er nu een serverpark van zo'n 15 servers zou zijn? Nee, dat kon je je toen niet voorstellen, net zoals je je 2 of 3 jaar geleden niet voor zou kunnen stellen dat een vacaturesite ooit een succes zou kunnen worden.

Denk vooruit mensen, houd niet eeuwig vast aan oude redenaties. Ik denk dat het tijd is vooruit te denken.

Mijn naam? Sjors, Inspirator :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Miljoenen gaan er niet om hoor, was het maar waar :)

Het is de bedoeling om dit jaar het jobs.tweakers.net idee weer uit de ijskast te trekken. In welke vorm precies moet nog uitgewerkt worden, maar een aparte onderdeel op de site is het meest waarschijnlijk.
Een forum zie ik niet zitten, dat is toch te veel uitnodiging voor werkgevers om voor niks te proberen mensen te werven. Als je wilt kletsen over je werk of het zoeken daarnaar kun je nu in SG terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
ff reageren als user, werkzoekende en afgestudeerde toegepaste informatica (bachelor, belgië)

Een forum-onderdeel vind ik niks, het is al eerder gezegd. Een dergelijke opzet moet professioneel ogen, gecontroleerd worden en dat lukt niet op een forum. Een forum is er om te discussiëren.

Een frontpage-onderdeel: Lijkt mij een prachtig plan.
- Mijn inziens is tweakers.net voor bedrijven in zowel België als vooral Nederland de ultieme advertentieplek om ICT-ers te recruteren. Zowel bedrijven in de ICT-sector als andere firma's die hun eigen ICT-dienst hebben.
- Hoewel het overgrote deel van de t.net-users uit studenten bestaat, en dus in het kader van deze discussie: starters en mensen zonder professionele ervaring, zijn hier ook best wel wat seniors aanwezig
- Dit is iets wat niet alleen huidige t.net-users zou tevreden stemmen, het zou ongetwijfeld ook heel wat nieuw volk hierheen lokken. Op monsterbord en dergelijke zijn de IT-vacatures immers niet zo sterk geconcentreerd

Maar:
- Het is enorm veel werk en tijd, en dus geld, om zoiets goed op te zetten.
- Als de db-server crasht en er zijn wat topics of posts verdwenen: geen probleem. Je kunt echter niet maken dat om de x aantal tijd er enkele job-advertenties verdwijnen door een crash of een haperende database
- Er moeten mensen zijn die zich intensief met dit onderdeel gaan bezighouden. Meer nog dan de pricewatch-abonnementen voor shops heb je hier imo te maken met professioneel zakendoen, en de bijkomende verantwoordelijkheden
- Behoort dit nog wel tot de doelstelling van tweakers.net ? Mijn inziens wel, maar de richting die t.net opgaat wordt bepaald door het management. Men zou bijvoorbeeld kunnen argumenten dat jobs.tweakers.net geen enkel tech-gehalte heeft en dus niet op t.net thuishoort.

Mijn persoonlijke conclusie:
Dit is zeker iets waarover nagedacht kan en mag worden. Ik ga akkoord met de persoon die zei dat zoiets niet op een "onderzoek" van drie jaar oud gebaseerd mag worden en dat hier na verloop van tijd een nieuwe evaluatie over gemaakt kan, mag, moet worden
edit:
Wat Daniel zegt dus 8)7

. Persoonlijk zou ik hiervoor helemaal te vinden zijn, en zelfs bereid zijn mijn schouders eronder te zetten. Let wel dat ik het in deze fase nog niet heb over het effectief invoeren. Wel spreek ik hier over het opstellen van een haalbaarheidsstudie, een functionele en technische analyse.
Het lijkt me wel wat om over na te denken dus... maar dat nadenken moet lang duren en goed overwogen gebeuren vooraleer er ook maar één letter op papier gezet wordt imo

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Daniel schreef op 28 mei 2004 @ 12:01:
Miljoenen gaan er niet om hoor, was het maar waar :)

Het is de bedoeling om dit jaar het jobs.tweakers.net idee weer uit de ijskast te trekken. In welke vorm precies moet nog uitgewerkt worden, maar een aparte onderdeel op de site is het meest waarschijnlijk.
Een forum zie ik niet zitten, dat is toch te veel uitnodiging voor werkgevers om voor niks te proberen mensen te werven. Als je wilt kletsen over je werk of het zoeken daarnaar kun je nu in SG terecht.
Yea, gelukt :+
Robbedoeske schreef op 28 mei 2004 @ 12:03:
Maar:
- Het is enorm veel werk en tijd, en dus geld, om zoiets goed op te zetten.
- Als de db-server crasht en er zijn wat topics of posts verdwenen: geen probleem. Je kunt echter niet maken dat om de x aantal tijd er enkele job-advertenties verdwijnen door een crash of een haperende database
- Er moeten mensen zijn die zich intensief met dit onderdeel gaan bezighouden. Meer nog dan de pricewatch-abonnementen voor shops heb je hier imo te maken met professioneel zakendoen, en de bijkomende verantwoordelijkheden
- Behoort dit nog wel tot de doelstelling van tweakers.net ? Mijn inziens wel, maar de richting die t.net opgaat wordt bepaald door het management. Men zou bijvoorbeeld kunnen argumenten dat jobs.tweakers.net geen enkel tech-gehalte heeft en dus niet op t.net thuishoort.

Mijn persoonlijke conclusie:
Dit is zeker iets waarover nagedacht kan en mag worden. Ik ga akkoord met de persoon die zei dat zoiets niet op een "onderzoek" van drie jaar oud gebaseerd mag worden en dat hier na verloop van tijd een nieuwe evaluatie over gemaakt kan, mag, moet worden
edit:
Wat Daniel zegt dus 8)7

. Persoonlijk zou ik hiervoor helemaal te vinden zijn, en zelfs bereid zijn mijn schouders eronder te zetten. Let wel dat ik het in deze fase nog niet heb over het effectief invoeren. Wel spreek ik hier over het opstellen van een haalbaarheidsstudie, een functionele en technische analyse.
Het lijkt me wel wat om over na te denken dus... maar dat nadenken moet lang duren en goed overwogen gebeuren vooraleer er ook maar één letter op papier gezet wordt imo
Met je eerste deel van je post ben ik het eens.
Het tweede wil ik wel eens op reageren:
- Ja, het kost veel tijd, maar zoals ik zei, moet je het daarom uit de weg gaan? Een nieuwe FP kost veel tijd, een DB merge kost veel tijd, een V&A 2.0 kost veel tijd, dat komt er toch ook? De "tent" draait niet uitsluitend op vrijwilligers, er zijn wel degelijk fulltimers in dienst. Die moeten ook iets te doen hebben (:+), bij wijze van spreken. Een jobs.t.net kost misschien even veel werk als een FP, verschil is echter dat een FP niet direct geld oplevert, een j.t.n wel, mits goed georganiseerd :)

- Hoe lang is het geleden dat de FP eruit lag, voor lange tijd? Hoe lang is het geleden dat er op de FP berichten zijn verdwenen? Op die eerste vraag kan ik je wel antwoord geven, een paar maanden. Op die tweede vraag? Geen idee, ik kan het me niet heugen.

- Je hebt inderdaad temaken met proffessioneel zaken doen, maar voor een dergelijk onderdeel zou je een zodanig iemand in dienst kunnen nemen, zoals er ook devvers in dienst worden genomen.

- Ja, dit behoort, zoals je zelf al aangeeft, tot de doelstelling van t.net naar mijn mening. Internet is een immer groeiend medium. Het gaat de krant vervangen, de vacaturebladen vervangen en meer! Onderschat niet hoeveel mensen online vacatures zoeken! Het is zo veel sneller en efficienter om gewoon even een mailtje te sturen met je sollicitatie! Ook bedrijven beginnen dit in te zien. De verwerkingskosten zijn simpelweg lager, door de tijdswinst.

- De vacatures zouden tech-only moeten zijn, dan valt het compleet binnen de doelstelling. Ik zou daarnaast ook niet weten welk bedrijf hier om een arts komt vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

En wat te doen met vacatures zoals drukker, dat zijn mensen die kunnen vormgeven en vaak goed thuis zijn op de pc, maar drukker is nou niet echt een ICT beroep. Zo kun je nog veel meer vragen bedenken.

* André denkt dat er een heleboel bij komt kijken, nog veel meer dan V&A 2.0 of een DB merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 07:32

ripexx

bibs

André schreef op 28 mei 2004 @ 12:55:
En wat te doen met vacatures zoals drukker, dat zijn mensen die kunnen vormgeven en vaak goed thuis zijn op de pc, maar drukker is nou niet echt een ICT beroep. Zo kun je nog veel meer vragen bedenken.
Als het ook maar iets met ICT te maken heeft zal dat toch in de doelgroep vallen. Kijk maar naar het forum (Audio, Fotografie). Als er maar enige relevantie is. Voor de gemiddelde arts zal men ook niet op T.net gaan zoeken, laat de markt nu maar gewoon bepalen wat een beetje redelijk is. Door nu al regels te gaan verzinnen terwijl er dan ook nog maar niets definitiefs is, heeft geen enkele zin. Het MT zal er wel een format voor bedenken.
* André denkt dat er een heleboel bij komt kijken, nog veel meer dan V&A 2.0 of een DB merge.
Ach wat is veel. ;) Inmiddels is er toch een hoop ervaring opgedaan met de abbo's, pricewatch, V&A, forum search enz enz. Dat het wel te doen moet zijn. Het zal dan wel niet het grootste probleem zijn en alles wat er gemaakt wordt kost tijd, ook een merge of een V&A.

T.net laat zien dat het steeds meer een community begint te worden waar je alles wat gerelateerd is aan ICT te vinden is. :)

* ripexx denkt dat het af is wanneer het af is ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedrijven willen daarnaast steeds meer werven door perosonlijk contact, en minder door advertenties. Je zult dus echt met iets onderscheidends moeten komen. T.net zou het kunnen gaan doen, maar ik denk dat de concurrentie te groot is en de meerwaarde die T.net biedt (helaas) te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
André schreef op 28 mei 2004 @ 12:55:

Nou, ik denk dat een hoop webdesign figuren hier prima zo'n baan zouden kunnen vervullen (voor zover ze dat willen?), dus dat zou raakvlak kunnen hebben. Eigenlijk is het nog niet eens zoveel T.net's probleem of dat hier thuis hoort, die drukker moet zich bedenken of hij hier wil adverteren en naar personeel wil zoeken en dus of hij geld aan T.net wil geven om te mogen adverteren of in een database van CV's te zoeken.

Ik heb natuurlijk ook geen flauw idee hoe dit idee uitgewerkt gaat worden, maar als ik Daniel's post zo lees, komt het er wel van :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1