Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

serieel signaal -> rs 232 nivo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, ik heb een apparaat welke een serieel signaal uitstuurd van 4800 baud. Echter dit signaal heeft een nivo van 0V voor 0 en -80 miliVolt voor 1. Nu moet dit signaal een normale rs232 poort van een computer in en liefst ook nog 1 welke op een afstand van een meter of 12 ligt. Dus ik zoek eigenlijk een linedriver schakeling welke dit zeer lage nivo kan omzetten naar een fors rs232 nivo.

De communicatie is echter maar 1 kant op dus een signaal en ground voldoen.

Hoe kan ik dit makkelijk oplossen ?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
ik zou een max232 gebruiken om van ttl signaal naar serieel signaal te gaan... om van 0 en -80mv naar ttl te gaan zou ik transistoren gebruiken... ik neem aan dat je wel gewoon 5V ter beschikking hebt???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

1 hele MAX232 chip. Deze chip is er precies voor ontwikkeld voor wat jij wilt. Of je 12 meter haald, ligt een beetje aan de kwaliteit van de kabel, maar ik denk je die 4800 baud nog wel red.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een transistor schemaatje en zoals ik opmerkte gaat het maar om 1 kant en heb ik dus genoeg aan een versterker schakelingetje met transistoren, kan eventueel wel 2 trapjes achterelkaarzetten.

Maar is er niet iets eenvoudigers zoals een schmitt trigger ofzo ? of opamp schakeling ?

Een max ic kan volgensmij niet met deze lage ingangsspanningen werken dus deze valt af.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 21:52 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
de uitgang van een max 232 moet meer dan genoeg zijn voor 12 meter ... ook nog wel voor 25 :P

maar -80mV ? da's wel ERG weinig, iig niet genoeg om direct een transistor te sturen, je gaat denk ik idd naar iets opamp comparator achtig iets toe.

Wat is het eigenlijk voor een apparaat ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Misschien een inverterende omamp gebruiken om zo het signaal geschikt te maken voor de Max232? Voldoende versterking, 5Vmax

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een oude telefoon centrale.

Een opamp schakeling gaat het wel worden denk ik hoewel mijn eerste simulatie op 1Hz redelijk in de richting kwam alleen sneller ging deze de mist in :(
Pagina: 1