AGP Slot gemold gaat PCI lukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Heb reeds de search gebruikt maar heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag....

Ik heb laatst het AGP slot van mijn oude PC gesloopt, te hardhandig de kaart eruit gehaald en het slot is nu een beetje gebarsten aan de zijkant, ik weet het, oerstom.... 8)7

Als ik m nu opstart geeft het mobo alleen maar pieptonen, nu wil ik m klaarstomen voor me vriendin en er een PCI kaartje in gooien, heb een Sapphire ATI 7000 PCI gezien en wil die wel aanschaffen.

Nu is mijn vraag of ik die kaart er gewoon in kan doen en of die (PCI) kaart dan herkend wordt door de PC zodra die opstart en ik dus beeld krijg?

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

Whuzz

Dodgeball!

Ja, moet gewoon werken. Voor het bestaan van AGP-sloten ging het ook allemaal via PCI hoor.

Sommige biossen hebben wel een instelling of ze eerst naar AGP of eerst naar een PCI kaart moet zoeken. Als je dat dan op PCI zet zal het iets sneller gaan, maar als je dat niet doet werkt het volgens mij ook.

Overigens had dit topic wel in Hardware Algemeen ofzo gemogen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Uhm...verkeert sub-topic slimpie...als je ff naar het hoofd menu gaat staat er ergens iets van Videokaarten en beeldcanonnen ofzo, probeer het daar nog is.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
PAKMAN79 schreef op 26 mei 2004 @ 21:34:
Heb reeds de search gebruikt maar heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag....

Ik heb laatst het AGP slot van mijn oude PC gesloopt, te hardhandig de kaart eruit gehaald en het slot is nu een beetje gebarsten aan de zijkant, ik weet het, oerstom.... 8)7

Als ik m nu opstart geeft het mobo alleen maar pieptonen, nu wil ik m klaarstomen voor me vriendin en er een PCI kaartje in gooien, heb een Sapphire ATI 7000 PCI gezien en wil die wel aanschaffen.

Nu is mijn vraag of ik die kaart er gewoon in kan doen en of die (PCI) kaart dan herkend wordt door de PC zodra die opstart en ik dus beeld krijg?
Ja, moet kunnen, tenzij je meer gesloopt hebt dan alleen je AGP slot

Simpelste manier: ff een oud PCI krtje uit een ouwe Pentium1 slopen en die ff gebruiken om te testen, voordat je een duurdere kaart koopt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49

Korakal

Up up up!

DJSmiley schreef op 26 mei 2004 @ 21:36:
[...]
Ja, moet kunnen, tenzij je meer gesloopt hebt dan alleen je AGP slot

Simpelste manier: ff een oud PCI krtje uit een ouwe Pentium1 slopen en die ff gebruiken om te testen, voordat je een duurdere kaart koopt.
The one and only answer :Y)

Dit topic is gesloten.