ik overweeg om de bovenstaande kaart aan te schaffen voor data-backup op raid 1 voor een klein rekencluster. Als ik echter naar de plaatjes kijk van die kaart (zie http://www.3ware.com/images/Serial-Farm.jpg ) dan zie ik een pci-aansluiting die niet in een 'standaard' pci-slot past. Maar in de moederbord compatibility lijst staat wel dat-ie op het moederbord past dat ik heb en die heeft alleen standaard pci sloten.
Kan ik zo'n grote pci-aansluiting (pci64 heet 't geloof ik) ook gewoon in een standaard pci slot duwen, zodat er dus een stuk van de kaart niet connected is, of gaat dat gewoon niet werken?
Het gaat me niet zozeer om de performance qua schrijfsnelheid, meer om data backup vandaar raid1. Dus ook eventuele verbetering door hogere bandbreedte is minder belangrijk.
Kan ik zo'n grote pci-aansluiting (pci64 heet 't geloof ik) ook gewoon in een standaard pci slot duwen, zodat er dus een stuk van de kaart niet connected is, of gaat dat gewoon niet werken?
Het gaat me niet zozeer om de performance qua schrijfsnelheid, meer om data backup vandaar raid1. Dus ook eventuele verbetering door hogere bandbreedte is minder belangrijk.