Toon posts:

Celly voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een celly 566 op een Abit vh6(softmenu2|:() mobo. Ik heb em nu op 8.5*83=706Mhz draaien met 1.6 volt. Als ik de bussnelheid op 100Mhz zet, dan start de computer wel op maar loopt vast bij het opstarten van Windows. Dan staat het voltage wel op 1.7, hoger wil namelijk niet :(. Heeft iemand een idee over een voltage mod:? Hoe pak ik het aan?

Ik denk namelijk dat het bij een hoger voltage wel gaat werken met fsb 100Mhz, want de temperatuur is nog niet echt hoog: Op 706Mhz is de temp 28°C met }:O (kast 23°C en kamertemp 18°C)

Verwijderd

Kijk nog iemand met het probleem, waar ik al een tijdje mee aan het kloten ben. Mijn celly 566 loopt op 808 (1,65V). Mijn mobo is een asus Cuv4x met softmenu 3 |:( Maakt dus niks uit. Op 1,7 volt loopt ie op 850 vast bij het opstarten. Voltage verhogen werkt niet, loopt altijd vast, wel pas in windows :? Als er nou eens iemand was die een oplossing had hiervoor, zijn er weer 2 mensen in de wereld blij gemaakt!! :o

Verwijderd

Topicstarter
Zo is dat! :)

Maar kan jou core-voltage dan ook niet hoger dan 1,7 volt?

Met softmenu 2 heb je namelijk geen fsb-stappen tussen de 83 en 100Mhz. Dus wil ik op 100Mhz dan zal ik het voltage moeten verhogen...maar ja, het maximale wat ik dus kan selecteren in de bios is 1.7 volt en daar doet ie het niet mee :(

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Jullie ook al!!!

Keb en Va6 van abit en kan ook maar tot 1.7v core voltage

grr irritant...

iemand een oplossing of misschien een tip voor een ander moederbord die daar geen last van heeft?????.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Jullie hebben allemaal de pech met socket-moederborden te werken (als ik ff goed heb gekeken). Ik heb een BE6-II (slot1) met een convertorkaartje. Op het kaartje heb ik een paar pinnen verbroken, zodat voltage default 2.2V is. Ik heb Softmenu III en kan zodoende van 1.3 tot en met 2.6V alle waarden instellen (met stappen van 0.05V tot aan 2V en 0.1V tot die 2.6V) Gevolg: Celeron II 566 @ 912 momenteel met 1.95V (en we gaan nog verder proberen).

Ik heb een of ander PDFje liggen, waar iets van een pinlayout in staat van een Celeron FCPGA, zodat je dus je CPU kan modden.. maar ik durf het zelf niet aan (anders zou ik 900 MHz gaan draaien als 6x150 door de multiplier eruit te halen :D).

Ik upload hem zometeen even naar http://home.wanadoo.nl/karel.kaas/celeron.zip en dan moet je maar kijken of je er iets mee kan en dat hier ff laten weten, want ik heb nog geen tijd gehad om dat uit te zoeken.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Dat had ik ook mijnmijn abit bh6 en nu heb ik een gigabyte bord en daar draaid hij wel op een bus van 100
Pagina: 1