Toon posts:

Irriterende Ethernetkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 MSC EtherPower II 10/100 kaarten in mijn pc zitten, deze kaarten staan telkens als ik iets op internet wil doen weer op.

cmd / ipconfig

ip adres - 0.0.0.0
subnetmasker - 0.0.0.0
Standaardgateway - (hier staat niets)

met release en renew al een paar keer geprobeerd maar hij doet niks, het probleem blijft terugkeren.

Ook als ik de kaarten apart probeer blijft het probleem zich voordoen, het lijkt zelfs alsof de kaarten af en toe helemaal uitvallen.

Ik zit op een router (sweex LB000021 4 ports 10/100 router). deze firmware al geupgrade etc. maar ook zonder router blijft het probleem..

sugesties?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brand het lampje op de kaart? Staat DHCP enabled op de router of gebruik je vaste IPs die je zelf hebt ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
IP Address MAC Address Time Expired(s)
192.168.2.100 00:e0:XX:97:02:e1 forever
192.168.2.102 00:e0:XX:47:96:40 forever
192.168.2.101 00:e0:XX:28:73:7b forever
192.168.2.103 00:XX:fc:fb:6f:0b forever

dit staat onder de optie ACTIVE DHCP CLIENT

en ja de lampjes branden allemaal, maar vallen soms gewoon weg.

(XX heb ik erin gezet ivm met privacy)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 21:18 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lampjes die wegvallen... dat is altijd verdacht. Ik heb het één keer gehad met een US Robotics router en die heb ik dan ook terug omgeruild.

Heb je al eens een andere poort op de router gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
nou kan ik zeggen dat dit probleem puur en alleen op 1 pc is, maar deze heeft al verschillende mobo's gehad, en alle gaven dit probleem. mijn laptop heeft nooit last van die storingen...

en in de router weet ik niet waar de poort instellingen zitten

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:27:
nou kan ik zeggen dat dit probleem puur en alleen op 1 pc is, maar deze heeft al verschillende mobo's gehad, en alle gaven dit probleem. mijn laptop heeft nooit last van die storingen...

en in de router weet ik niet waar de poort instellingen zitten
Gewoon een kabeltje versteken ;)

Steek één van de netwerkkabeltjes in een andere aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al 2.232.212 keer geprobeerd

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:41:
dat heb ik ook al 2.232.212 keer geprobeerd
Ander kabeltje geprobeerd? Ik denk echt dat het probleem bij de router of de kabel ligt.. een andere verklaring voor het uitvallen van die lampjes heb ik niet (ik ben dan ook geen netwerkguru ;))

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:26

MBV

waarom zou de netwerkkaart niet gewoon brak kunnen zijn?
of de driver daarvan natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 26-05-2004 21:49 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Router ligt het niet aan, laptop werkt wel, andere poortjes heb je geprobeerd.

PC ligt het waarschijnlijk niet aan, immers heb je verschillende mobos gehad, heb je eventueel ook een andere nic gebruikt? Een simpele 3c905, of realtec werken bijna altijd wel. Dan kan je dat ook uitsluiten.

Als het beide uiteinde van de kabel niet zijn, ligt het wellicht aan de kabel. Anders is je windows wellicht verwacht, maar na een nieuw mobo neem ik aan dat je een format uitgevoerd heb. Of was het een mobo van hetzelfde type?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

als de lampjes op de router uitgaan dan is:
• of de kabel brak (probeer andere kabel die elders wel goed werkt)
• of die aansluiting op je router brak (probeer laptop die elders wel werkt op het betreffende poortje)
• je netwerkkaart fysiek brak (dus niet de isntellingen of drivers ;) ) (probeer die akart eens in iemand anders pc in een adnere omgeving)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is van een k7t pro v1 naar een k7t pro v2 en nog enkele andere, netwerkkaart heb ik ook al in alle slots gehad. zelfs al 2 andere netwerkkaarten gebruikt. ook op andere poorten van router gedaan, maar probleem blijft :S

misschien handig.. het probleem is ontstaan 2 weken nadat ik de router in gebruik genomen heb. winXP overigens..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:02 ]

• mindwise
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02-2020
Nog een tweetal opties:

Stel je duplex en lijnspeed eens hard in.

100MB full duplex (je gebruitk een switch toch?), soms wil autonegotiation roet in het eten.

Als dat niet werkt, dan kan je nog proberen om je IP vast in te stellen, dan zal dhcp niet meer je probleem zijn :-)

Hope this helps.

m
Pagina: 1