Case cooling zinloos???

Pagina: 1
Acties:

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik heb geinformeerd over case-cooling bij een zaakje in Utreg, maar die gozer zei dat een extra cooler onderin je kast aan de voorkant niet veel zin heeft omdat de luchtstroom dan te snel zijn werking verliest ofzo?!?!:?
Is dit waar of niet?? zijn er mensen die dit wel hebben gedaan en waarbij het zin heeft gehad????

Verwijderd

Wat een onzin. Hij heeft er niet veel verstand van.
Gisteren heb ik net nog voor de gein in mijn Aopen kast een klein fannetje geplaatst om wat hete lucht van de onderkant naar boven te zuigen. Dit scheelde al 2 graden!
Dus een beetje flow helpt zeker wel! Nu nog twee grote fans achterin en zal het een stuk helpen ;)

Verwijderd

Ik heb voor-onder een cooler en achter-boven een cooler, en mijn casetemp is 20 graden celcius dus het helpt zeker wel.

Verwijderd

Case cooling helpt zeker, door de airflow wordt er constant "koude" lucht aangevoerd in je kast waardoor je CPU ook een lagere temp krijgt. Als je geen flo hebt scheelt dat een beetje omdat de lucht in de kast gewoon iets warmer word. *D

Verwijderd

Case koelen heeft een beetje zin als je heavy aan het overklokken bent en als je van die superhete Seagate moeilijkeschijfjes gebruikt.

Stap 1 is altijd om meer fans BOVENIN de lucht NAAR BUITEN te laten blazen. Als je onder een fan naar binnen laat blazen, en bovenin eentje naar buiten, krijg je een tunnel-effect. In die virtuele tunnel is het kouder, maar daarbuiten is de temperatuur huishouding juist verslechterd!

Systemen waarbij de lucht naar binnen wordt geblazen zijn vooral handig als je daar stoffilters in plaatst. Kun je voorkomen dat er stof binnendringt.

Verwijderd

Oftewel onderdruk veroorzaken in je kast door achter boven meer fans naar buiten te laten blazen als onder voor werkt heel goed.

Klok je processor maar eens over en zet 1 fan vooronder en 1 achterboven, dat levert veel koude lucht op.

Zet nu maar eens met de dezelfde opstelling 1 extra fan achter boven, dan merk je dat er wel warme lucht uit komt. Oftewel dan werkt de luchtstroom toch goed naar mijn mening.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb zelf een CII op 954 draaien. Om ruimte te maken voor mijn Alpha cooler. Moest ik m'n voeding naar onderen verplaatsen. Als ik m'n case-fans uitzet word de hele boel 15-graden warmer....

Ik heb een 120mm intake en 2 80mm outlets...

Verwijderd

ik heb een thunderbird 800 die draait op specs.
M'n processor wordt gekoelt door een Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP

de temperaturen zijn stressed:
processor 48C
mainboard 40C

dat kan alleen maar aan slechte case cooling liggen.

• LaborGardens
ThanX alot, is dus zeker wel nuttig om te doen!!:D

Verwijderd

maar uhh het geeft wel een tering herrie maar ja koel is koel he ik heb zelf negen traploos regelbare fans dan kan ik ze nog is iets minder hard laten lopen

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Het is niet echt nodig als je niet overklokt.
Bij mij scheelt een extra casefan 2 graden. En een beste hoop herrie.

Verwijderd

mijn HX-08 zitten wel 4 extra fans in!

1 voor
2 bovenin
1 achter tussen proc en video
daarnaast is de opening middenin de kast vergroot het fan beschermgedeelte aan de voorkant weggehaalt extra gaten voor in de kast op fan hoogt geboord
en de gaten boven in vergroot.

• LaborGardens
iedereen die heeft gereageerd :)
ThanX, mijn kast is nu een stuk "cooler" 8-)
scheelt 2 graden met mijn mobo en tot 5 à 6 graden op mijn cpu en v3 2000!!!!
HET WERKT ECHT!!!!
Pagina: 1