Toon posts:

[XP] PC Problemen Bij Het Installeren Van WINXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb juist een andere pc gekregen (2de hands) maar er zijn wat problemen mee. Ik heb daarstraks een nieuwe Case gaan halen maar nu komen de problemen. Weet iemand de oplossing van onderstaande problemen ?

Bij het Booten zegt hij :

Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed

en hij zegt ook :

Floppy Disk Fail (40)

Bij het installere van WINXP laad hij de files die hij nodig heeft en dan krijg ik dit :

er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen

STOP (0xc0000005,0XF990DCA6,0XF9E84FDC,0XF9E84CDC)

USBPORT.SYS - Adress F99ODCA base at F98F3000 Datestamp 3B7D868B

Dit is in het kort mijn computer probleem :'( kan er iemand helpen? ik hoop dat het geen virus of andere brol is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:30:
Bij het Booten zegt hij :

Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed
Een 80 pins kabel op je secundaire IDE poort steken :)
Floppy Disk Fail (40)
Je floppy disk kabel eens goed nakijken :)
USBPORT.SYS - Adress F99ODCA base at F98F3000 Datestamp 3B7D868B
Heb je toevallig apparaten op je USB port (wat dan ook!) aangesloten? Koppel die eens los? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu al verschillende keren WINXP er proberen op te zette maar krijg telkens andere error of blijft hangen :(

de andere problemen zijn opgelost

• elevator
  • Niet online

elevator

Geef eens antwoord op mijn vraag? :)
Verder - heb je het geheugen al eens getest (www.memtest86.com)? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 26 mei 2004 @ 22:02:
Geef eens antwoord op mijn vraag? :)
Verder - heb je het geheugen al eens getest (www.memtest86.com)? :)
Neej zit nix op de USB . Ben een Memtest aan het doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou , die memtest heb ik 15uur laten draaien en geen errors :( nu heb ik een nieuwe HD gekocht en het werkt nog niet :( Als ik de setup van XP opzet laad hij de files voor de hardware in begin en dan reboot hij als dat gedaan is , bij WIN98 krijg ik error als hij wil beginnen met de bestanden te kopiere :( kan er iemand helpen ? is een dik probleem !! heb me pc nodig :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik denk dat het probleem is dat e.e.a. niet goed zit aangesloten. Het is een 2e hands dus het kan zijn dat hij met wat haast in elkaar is gezet.

Bel de vorige eigenaar.... voor garantie?

ARME AOW’er

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Harddisk al getest?? Download op de site van de fabrikant ervan eens een tooltje om je hd mee te testen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 27 mei 2004 @ 18:38:
Ik denk dat het probleem is dat e.e.a. niet goed zit aangesloten. Het is een 2e hands dus het kan zijn dat hij met wat haast in elkaar is gezet.

Bel de vorige eigenaar.... voor garantie?
Wat is e.e.a ?

*Bij het installere van WIN98 krijg ik een error als ik de bestanden wil beginnen kopiere , dus setup laad enzo : ik krijg de volgende error

Application error : SUWIN caused a general protection fault in modull KRNL386.exe at 0001:8EAB

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 19:32 ]

Verwijderd

Zou misschien ook nog welles een probleempje met je cd-rom drive kunnen zijn... heb ook welles serieuze problemen met install gehad... iedere keer anders... bleek vervangen van de cd-rom drive te helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 11:01:
Zou misschien ook nog welles een probleempje met je cd-rom drive kunnen zijn... heb ook welles serieuze problemen met install gehad... iedere keer anders... bleek vervangen van de cd-rom drive te helpen ;)
Nou dat is wel heel vaag , gewoon alles is apart laten doen en alles apart is testen dus :(

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem met de kabel is ook opgelost er steekt nu 80-pins kabel in en krijg de error niet meer !

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13
Wat voor merk/type hd heb je er in zitten? Ik heb zelf een paar Wester digitals, en die zijn nogal gevoelig voor jumper instellingen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 14:14
Gebruik je wel een "schone" installatiecd.
Is de cd wel legaal bedoel ik daarmee.

Die Suwin error lijkt er op dat de cd besmet zou kunnen zijn met een virus. :?

Heb je ook al geprobeert om eerst je schijf te formateren en te fdisken.
en dan WIN98 er op te zetten. B)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 11:09:
[...]

Nou dat is wel heel vaag , gewoon alles is apart laten doen en alles apart is testen dus :(
Nou... as je dit eens wil testen... copieer de map win98 van de cd naar je harddisk en probeer van daaruit win98 eens te installen. Weet niet exact wat voor een fouten win98 bij jou geeft, maar zo kom je er misschien wel 8r of ie moeite heeft met je cd drive.

Hiernaast zou het natuurlijk ook een ander onderdeel kunnen zijn. Maar naar mijn mening hoeft het niet direct een willekeurig hardware probleem te zijn. Het lijkt mij dat de benodigde bestanden niet correct gecopieerd kunnen worden of erbij beschadigd raken.

Soortgelijke problemen die ik heb meegemaakt waren te wijten aan geheugen, hd, mb, cd en uiteindelijk ook bios-updates die weeres je instellingen alle kanten op draaide. :?

About: SUWIN
http://support.microsoft....scid=kb%3BEN-US%3Bq224836

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 11:44 . Reden: Microsoft KB artikel gevonden m.b.t. suwin ]

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Misschien een open deur, maar staan je master / slave instellingen op je HD's en CD ROM goed?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Topicstarter
*There are incorrect basic input/output system (BIOS) settings for a built-in peripheral device on your motherboard (for example, cache settings, CPU timing, hard disks, and so on).
*Your computer has bad or mismatched random access memory (RAM) or cache (for example, if you are using EDO and non-EDO RAM, or you are using different RAM speeds).
*The motherboard in your computer is not working properly.

Nou de RAM heb ik al getest maar is er manier om je moederbord te testen ?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen is er een tool om je moederbord te testen op fouten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hey ,

Heb wat zitten onderzoeken en nu heb ik het probleem gevonden.

Als ik in de BIOS CPU Internal Cache inschakel dan werkt het niet , dan krijg ik altijd error bij de setup. Als Ik deze uitschakel gaat het wel maar alles is precies extreem traag. nu heb ik nog de volgende vragen .

*Is het normaal als ik deze functie uitschakel dat alles zo extreem traag gaat ?
Zo ja
*Moet ik nu een nieuw moederbord of CPU kopen aan wat ligt dit probleem ?

Groetjes ,
Ward

• elevator
  • Niet online

elevator

Die vraag is dus eigenlijk wel heel erg hardware gerelateerd - ik ga je topic nog eventjes verplaatsen naar het forum waar wat meer hardware kenners zitten

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:00:
Hey ,

Heb wat zitten onderzoeken en nu heb ik het probleem gevonden.

Als ik in de BIOS CPU Internal Cache inschakel dan werkt het niet , dan krijg ik altijd error bij de setup. Als Ik deze uitschakel gaat het wel maar alles is precies extreem traag. nu heb ik nog de volgende vragen .

*Is het normaal als ik deze functie uitschakel dat alles zo extreem traag gaat ?
Zo ja
*Moet ik nu een nieuw moederbord of CPU kopen aan wat ligt dit probleem ?
Dat alles zo traag gaat komt idd doordat die internal cache uitgeschakeld is. Ik zou nog eens kijken of er niet een bios-update is voordat je apparatuur verder gaat vervangen, maar als het zover is denk ik dat ut je cpu is.
Pagina: 1