Kopieren van bestanden gaat niet helemaal goed

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben alles van m'n powerbook naar m'n PC aan het overkopieren maar dat gaat niet helemaal zonder slag of stoot. Ik krijg namelijk "cannot be read or writen" error. Dit is echt BS ik heb de rechten op read en write gezet voor de owner, group en other maar nog die error. Er is niks mis met de bestanden waarbij dat niet lukt. Ik kan die bestanden gewoon bekijken bewerken en bewaren.
Heeft iemand nog een idee want ik kan di bestanden echt niet missen. Ik kan ze ook niet branden :S dan krijg ik dezelfde error

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

En via FTP dan? :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probeer het eens andersom, dus vanuit je PC naar je PBook bladeren en alles van daaruit kopieren/plakken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

botoo

💀 too old to die young

Zijn het niet per ongeluk bestanden die in gebruik zijn?

Anders kun je met 'get info' zien wie ownership&permissions heeft en kan je dat eventueel wijzigen onder 'details'.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Alpha-sphere
botoo schreef op 26 mei 2004 @ 20:22:
Zijn het niet per ongeluk bestanden die in gebruik zijn?

Anders kun je met <ctrl><klik> 'get info' zien wie ownership&permissions heeft en kan je dat eventueel wijzigen onder 'details'.
Dat zeker niet. Ik heb voor de zekerheid (Je weet maar nooit) restart ook gedaan want hij heeft ook al 2 weken aan gestaan.

Maar ik ga even proberen m'n Mac te benaderen en zo die bestanden eraf te halen. Tis klote dat ik geen FireWire kabel heb anders kon ik gewoon de Powerbook als Externe HDD opstarten en zo alles eraf halen.

EDIT: Met FTP kapt ie er na 19% mee en krijg ik een error. Iets met de verbinding.
Windows sharing op mac aangezet. Kan alles op mac zien en copieren maar tijdens het copieren kapt ie er ook mee :S error = The request could not be performed because of an I/O device error. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Alpha-sphere op 26-05-2004 20:36 ]

Verwijderd

Heb je toevallig bestandsnamen met vraagtekens erin?
Of andere tekens die niet worden geaccepteerd door een windows machine?

Ik weet niet hoe het zit met de verschillende windowsversies, maar ik kan me ook iets voorstellen bij FAT/FAT32 schijven dat het met de lange bestandsnamen van een ander OS niet altijd goed gaat.

BTW: Heb je Hydraulik-Phunk's suggestie al geprobeerd?

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Bestandnamen met vraagtekens is een goeie, maar dat geld alleen voor apple naar windows. Verder zit je gewoon met bepaalde naamgevingensregels (we verzinnen een woord) die ander zijn. Bij lange namen met veel spaties heeft het bij mij ook al een problemen gegeven.
Kijk even goed naar de namen, en extenties van de bestanden die de fouten veroorzaken. Misschien vind je daar nog iets tussen1

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 21:01:
Heb je toevallig bestandsnamen met vraagtekens erin?
Of andere tekens die niet worden geaccepteerd door een windows machine?

Ik weet niet hoe het zit met de verschillende windowsversies, maar ik kan me ook iets voorstellen bij FAT/FAT32 schijven dat het met de lange bestandsnamen van een ander OS niet altijd goed gaat.

BTW: Heb je Hydraulik-Phunk's suggestie al geprobeerd?
Yup Hydraulik-Phunk's suggestie ook al geprobeerd.
Wat me wel is gelukt is het bestand (in dit geval een avi) inzippen copieren naar windoos bak en daar weer uitpakken. Maar eenmaal op de windows bak uitgepakt mag ik het ook nergens meer naar verplaatsen of copieren. Waar je het uitpak is ook waar het blijft om 't zo maar te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 26-05-2004 21:42 ]

Verwijderd

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen.
(dat je je bestanden op je doelschijf niet meer kan verplaatsen :? (No offence))

Maar dat is trouwens ook nog een mogelijkheid.
Het is wel een beetje de achterdeur uit, maar kunt ook alles inpakken in 1 file. dan kopieren (bijvoorbeeld met FTP) en op je doelschijf weer uitpakken.

Ik heb dat ook weleens gebruikt als het om enorme hoeveelheden bestanden ging.
Dat ging uiteindelijk sneller dan bestand voor bestand. Zeker bij gebruik van FTP.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

botoo

💀 too old to die young

Alpha-sphere schreef op 26 mei 2004 @ 21:41:
. . . eenmaal op de windows bak uitgepakt mag ik het ook nergens meer naar verplaatsen of copieren. . .
Zou dat ergens iets met een beveiligd (drm-achtig) bestand te maken kunnen hebben?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1