Toon posts:

racestuurtje past niet op pc? *updated

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb een oud racestuurtje van iemmand gehad (paar jaar oud) maar nou heb ik op mijn nf7-s geen aansluiting zitten waarop die past, ook op de oude pc van me ouders past ie niet op t mobo maar alleen op een speciaale poort op de geluids kaart :? Is er een manier op het stuur toch op mijn pc te krijgen? want ik heb net DTM2 en dat lijkt me toch een stuk vetter met een stuurtje :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Game-port. Beste kans geef ik je met een verloop-plugje van game>>usb, maar de kans dat je die vindt is nihil. Snelste en makkelijkste oplossing: koop een recent usb-enabled racestuurtje en doe die andere in de verkoop :)

LinkedIn
Instagram

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Ja, zoiets heet een spelpoort/game-poort.
Dit heb ik ook. Oplossing: Ik ben naar de lokale pc-boer gefiets't en heb een usb --> gameport adapter van sitecom gekocht voor €14
Remy schreef op 26 mei 2004 @ 20:08:
Game-port. Beste kans geef ik je met een verloop-plugje van game>>usb, maar de kans dat je die vindt is nihil. Snelste en makkelijkste oplossing: koop een recent usb-enabled racestuurtje en doe die andere in de verkoop :)
Die vind je nog genoeg d8 ik, mijn lokale pc-boer (www.okepc.nl) had er nog genoeg van te liggen

[ Voor 59% gewijzigd door Westereen op 26-05-2004 20:11 ]

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Bij de meeste nieuwe moederborden zit een stekkertje met een oude gamepoort, heb je niet toevallig de doos van je moederbord misschien dat daar zo'n stekker met een oude joystickaansluiting inzit.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat heet een game-poort.
Vaak zit er wel een header op je moederboord, waar je vervolgens een bracket op kan aansluiten. Kwestie van in de mobo-doos zoeken of de lokale pc-boer lief aankijken of 5 Euro geven.

{signature}

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:31
hoeveel pins? zo'n sub-D 15p van je geluidskaart game-poort? of een nog oudere, daar heb ik nl een gamepad van lijkt een beetje op de sega stekker :/ :X

Verwijderd

Topicstarter
haha tis zo'n oud ding die je op je geluids kaart moet stoppen, ik kom er net achter dat die aansluiting wel op de geluids kaart van me ouders p2 350Mhz zit.

Ik zal zo ff in de doos zoeken of ik wat kan vinden maar volgens mij zit daar niks in.

EDIT: zit niks in de doos

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:27 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 19:27
Als je kijkt in het boekje van je moederbord staat daar vast wel of daar een aansluiting op zit voor een game port. De meeste recente moederborden hebben het allemaal wel.

Ik heb geen idee waar je woont maar als je lokale pcboer die brackets niet heeft liggen zou je even heel aardig kunnen vragen of er een lokale twiekert in de buurt is die er eentje over heeft. :)

ondergetekende laat die dingen steevast in de mobodoos zitten. ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

wat lullen mensen toch slap met de term 'game'poort..

voor mij is het nog altijd een midi poort om mijn keyboard op aan te sluiten .... Afbeeldingslocatie: http://forum.leerlingen.com/vbb/images/smilies/looser.gif

Verwijderd

De nf7-s heeft geen game/midipoort, en ook daarvoor geen bracket (bijgeleverd). Je kunt met een losse geluidskaart, game/midipoortkaart of een USB>Gamepoort verloop werken (een USB>midipoort is niet bruikbaar).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:44 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:38:

voor mij is het nog altijd een midi poort om mijn keyboard op aan te sluiten .... [afbeelding]
Ja maar het was vroeger ook een veelgebruikte poort voor gamepads, joysticks en meer van die zooi dus wordt hij ook een gameport genoemd.

Ik bedoel maar: hoeveel mensen hebben nu zo'n keyboard? :+

Verwijderd

in de meeste niet al te dure, geen soundblasters zit wel zo'n game/midi port. daar zou ie in moeten passen.
edit: tenminste de niet al te nieuwe soundblasters.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:39:
De nf7-s heeft geen game/midipoort, en ook daarvoor geen bracket (bijgeleverd). Je kunt met een losse geluidskaart, game/midipoortkaart of een USB>Gamepoort verloop werken.
hmm dan ruk ik denk die geluids kaart maar uit me ouders pc al heb ik die 6 jaar oude stoffige kaart liever niet in me eigen pc zitten ;)

Verwijderd

Je kunt evt. de kaart bij apparaatbeheer selectief uitschakelen (dus de geluidsfuncties uitschakelen, maar de midi functies ingeschakeld houden). Op die manier verwar je niet zo met 2 verschillende outputs/mixerpanelen ;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:43:
in de meeste niet al te dure, geen soundblasters zit wel zo'n game/midi port. daar zou ie in moeten passen.
edit: tenminste de niet al te nieuwe soundblasters.
Een soundblaster Audigy heeft nochtans een aparte bracket waarop een gameport zit.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 17:31
Maar is het niet zo dat Win XP geen ondersteuning biedt voor gameports? Of heb ik dat nu weer helemaal mis :X

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Gugger schreef op 26 mei 2004 @ 21:55:
Maar is het niet zo dat Win XP geen ondersteuning biedt voor gameports? Of heb ik dat nu weer helemaal mis :X
:? Windows XP ondersteund gewoon de gameport hoor. Ik heb een oude gamepad op de gameport gehad.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:38:

voor mij is het nog altijd een midi poort om mijn keyboard op aan te sluiten .... [afbeelding]
Mja, dat dacht ik dus ook...maar je hebt wel degelijk cheap-ass geluidskaarten waar een gamepoort opzit, maar waarmee je met de beste wil van de wereld geen MPU401 kan aansturen :|
@TS: je kan gewoon ff een low-budget (€ 10) geluidskaartje bij een hardwareboer oppikken. Is (meestal) de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing :)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goh, dat mensen nu al niet meer weten wat een midi/gamepoort is.
Damn ik word oud. :7

Ik kreeg gister mn MSI K8T Neo F1S2R binnen en die had m helaas ook niet, nu moet ik weer een USB poort gaan opofferen alsof ik daar nog geen tekort aan had.

Verwijderd

Topicstarter
keej net geluidskaart erin gestopt met die aansluiting wil windows niet meer in windows booten |:(

Verwijderd

Heb je wel eerst in je bios tijdelijk de onboard uitgeschakeld?
Al in veilige modus geweest?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

sorry, link werkt niet.
Kijk 's bij Alternate.de bij "gigabyte gamepoort"

[ Voor 66% gewijzigd door Brothar op 27-05-2004 13:26 ]

eagle

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
dus open je maar voor elke actie een topic?
Pagina: 1