[Q3A-CPMA] Dedicated Server..

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:31
Niet meteen blaten over zoeken enzo. ik ben hard bezig met het verzamelen van info, heb verscheidene poortmap programma's erop staan maar werkt allemaal toch niet....

Ik heb dus een server draaien op 213.84.11.204:27960

de server is gewoon zichtbaar voor de mensen, maar ze komen er niet op! ik heb xs4all adsl basic. verder heb ik een speedtouch 510 met versie 4.2.3.0.0 en heb in de NATP instellingen de 10.0.0.151:27960 ( server ) gemapt naar 213.84.11.207:27960

ook heb ik bij de default server mijn server ipadres ingevuld. webserver is gewoon wel te bezoeken http://213.84.11.207 dus aan firewall kant niet liggen want die heb ik overigens niet erop zitten.

verder heb ik dus de TCP en UDP ingesteld in de NATP en toch kan niemand erin, ik wel via mijn lan verbinding, maar dat is logisch. verder zijn er geen versie verschillen tussen de server en de mensen die connecten.

ik heb een dhcp server ingesteld in de router. kan het eventueel daar aan liggen?

wel zeurt hij bij de mensen om een "Invalid CD KEY" maar dat lijkt me niet kunnen want de keyservers staan uit.

Punk-Buster staat uitgeschakelt dus opzich kan het daar ook niet aan liggen. als je al connect als speler zijn met PB aan kan dat gewoon.

ik ben even ten einde raad. heb het op andere poorten geprobeerd. de server blijft zichtbaar maar tis niet te joinen

quake versie 1.32 cpma versie 1.30 ( www.promode.org )

iemand een id ?

[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 26-05-2004 19:56 ]

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 15:48
en als ze nou via de console connecten? in een single player map console op roepen en dan: connect x.x.x.x:xxxx

ikheb hier adsl via planet en als ik hier een cs server op start krijg ik ook mijn eigen lan ip te zien, die zien ze allemaal op internet maar kunnen ze zo niet joinen. ik laat ze dan connect op mun eigen ip en dat werkt goed.

[ Voor 51% gewijzigd door mrboomblaster op 27-05-2004 01:00 ]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• orange.x
nou het is niet zo dat ze de server zien. want die is gewoon zichtbaar. ze komen er gewoon niet op.

nu heb ik via een forum van ikonboard ook even wat gepost, maar daar kon iemand wel connecten, alleen weet ik dus niet of dat klopt, en waarom dat dan kan en de rest niet!
op mun eigen ip
en dat is neem ik aan je ip van je adsl en niet je lan ip

[ Voor 15% gewijzigd door orange.x op 27-05-2004 12:26 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je een vast ip ingesteld op de server? (neem aan van wel)

Kijk even of je pure aan hebt of uit..

Zet hem eerst uit, dat voorkomt zowiezo al wat problemen.
Anders moet je even de melding posten die de mensen krijgen als ze proberen te connecten.

Als het een invalid .pk3 is (of iets dergelijke melding), dan heb jij pure mode aan staan of teveel pk3 files in je baseq3 staan.

Tweakers Discord

• orange.x
tweakduke schreef op 27 mei 2004 @ 16:49:
Heb je een vast ip ingesteld op de server? (neem aan van wel)

Kijk even of je pure aan hebt of uit..

Zet hem eerst uit, dat voorkomt zowiezo al wat problemen.
Anders moet je even de melding posten die de mensen krijgen als ze proberen te connecten.

Als het een invalid .pk3 is (of iets dergelijke melding), dan heb jij pure mode aan staan of teveel pk3 files in je baseq3 staan.
nou hij is pure, en PB staat aan. ze krijgen geen foutmeldingen ( behalve die van de mistyped cd key of invalid cdkey ( maar kan het niet aan liggen lijkt mij ))

en verder heb ik geen overbodige pk3 files als ik het zo weet. alleen zooi mappen en verder de pk3 die ik nodig heb

en ja ik heb een vast ip. ze kunnen de server ook wel zien, alleen joinen gaat niet.

nu heb ik nog wel een andere tip gekregen:
For Quake3.exe try to block outgoing udp port 27952 using a firewall.
If that doesn't work, try to block 192.246.40.56 for outgoing UDP traffic.

maar dat kan ik nog niet testen.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

de volgende poorten moet je kunnen bereiken:

24349 UDP: Punkbuster Client + Server
24305 UDP: Punkbuster Server
27950 UDP: Quake Master Server
27952 UDP: id Software's cdkey authorization server
27960 UDP: Quake Client + Server

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• orange.x
Ronnie_T schreef op 27 mei 2004 @ 23:36:
de volgende poorten moet je kunnen bereiken:

24349 UDP: Punkbuster Client + Server
24305 UDP: Punkbuster Server
27950 UDP: Quake Master Server
27952 UDP: id Software's cdkey authorization server
27960 UDP: Quake Client + Server
oftewel open zetten dus :) ik zal even iemand naar mijn pc laten remoten, en het daarna door hem laten testen, ik hoop dat het werkt!

dat met die firewall lukte trouwens helemaal niet! op de een of andere manier bleek hij toch die poorten open te hebben want het verkeer werd niet tegengehouden. gebeurde dat wel :) dan had het dus niet het gewenste effect omdat het niet werkte :D

Verwijderd

Onzin, de meeste poorten zijn outgoing poorten. Als je server werkelijk op default poort 27960 draait en je hebt "any" outside UDP poort in je router gerout naar je interne server poort 27960 moet het gewoon werken. Meer poorten hoef je voor Kwark3A niet te routen.

Wat handig kan zijn: zet in de server config file tijdelijk even "SV_pure" op 0, punkbuster uit (doe je in je server console). Dan moeten de mensen er gewoon in komen.

Ik doe hier exact het zelfde, kijk maar eens naar het resolved adres "okznet.xs4all.nl:27960", daar draait mijn server (al jaren) en is zonder belemmering voor iedereen toegankelijk, mits je de juiste arena's hebt natuurlijk.
Pagina: 1