Toon posts:

DPC only computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een beetje met de search zitten spelen en vond niets recents over een stand-alone koe. Ik heb wel iets gevonden over het aan elkaar knopen van veel brakke bakken maar dat is natuurlijk niet de efficientste oplossing.

Ik vroeg mij dus af wat voor computer de beste koe zou zijn voor 250 euro of iets dergelijks. Ik ga ervan uit dat een p4 of een athlon64 niet de beste keuze is als je alleen veel wilt rekenen.

Heeft er iemand dus een idee wat er in zo'n koe moet zitten? En helemaal mooi zou zijn als iemand daar ervaring mee heeft. Dus wie helpt mij dat beetje extra rekenkracht te krijgen om zo DPC bovenaan te houden.

Misschien is dit trouwens ook wel iets om in de FAQ te zetten voor geintresseerde. Systeempjes van 125, 250 en 500 euro om ze de debielen zoals ik die daar geld aan uit willen geven wegwijs te maken.

En voordat ik gruwelijk geflamed wordt wil ik nogmaals zeggen dat ik de search gebruikt heb.

Alsvast bedankt voor de reacties.

(P.S. En als iemand ook weet hoeveel candidates je met zo'n koe uit kan rekenen voor d2ol zou ik dat ook waarderen.)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Met een PIV 2.8HT 512Mb dual channel ram doe ik gemiddeld 110 candidates per dag (is een werkpc, dus van tijd tot tijd en spel ertussen, of photoshop of iets dergelijks) Denk dat als je echt veel wil rekenen best kan denken aan een dual systeempje of is dat een te hoog budget?

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
In med: Search bezig met herindexering, alternatief voor GoT-search <==Daarom vind je dus niet veel, maar er zijn wel degelijk topics over. Als ik het me goed herinner was er zelfs iemand die een hele tabel gemaakt had met prijzen/prestatieverhoudingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ingmar op 26-05-2004 20:08 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

Het grootste probleem is over het algemeen dat "de meest efficiënte" configuratie nogal snel wijzigt.

Op dit moment is de voordeligste koe nog steeds een AMD Athlon XP koe.

Prijstechnisch denk ik dan aan een AMD 2600+ boxed voor 86 euro.
Voor 24 euro heb je een MSI mainboard met sis chipset maar dat maakt voor je koe niet uit.
Voor 25 euro zit je aan 128Mb transcend PC2100 geheugen. Iedere vorm van 2e hands goedkoop spul zou al genoeg zijn.
Voor 14 euro een 350W noname voeding
Voor 3 euro een Floppydrive
Het geheel op een plank schroeven en klaar :)
Linux bootflop met koe erin...

totaal: 152 Euro
Opbrengst: ca. 150 RC5-72 blokjes per dag.

[edit]
Herstel; een duron 1800 voor 43 euro is meer koe/prijs...

kom je op 109,= uit...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe met mijn laptop 26,9 candidates per dag (een P4 1.8 M) die meestal op 1.2 draaid en niet altijd aan is.

Met mijn desktop doe ik er 62,7 per dag (een P4 2.0) die altijd aan staat en waar op gewerkt wordt.

Dan kom je op zo'n 89,6 uit. Dat is natuurlijk geen schokkend getal.

Ik ga nu nog een P4 3.2E systeem in elkaar draaien die ik ga overklokken met water. Ik gok dat ik daar nog zo'n 125 per dag mee kan halen.

Dan heb ik dus een dikke 200 per dag. Dat zijn wel hoge getallen maar als je bedenkt dat die computer niet alleen bedoeld is om te rekenen maar ook om allerlei programma's te draaien moet er toch wel wat iets anders zijn wat het beter kan. Maar wat is natuurlijk de vraag.

En voor een dual setup ben je zo 1000 euro kwijt, en dat is ook niet de bedoeling.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[rml][ DC] Crackrack draait! (uitleg + pics)[/rml] << iemand die ervaring heeft met een crackrack. Het is iemand van RC5 :)

iig zul je zelf moeten kijken welke pc het meeste geschikt is. Het verschilt namelijk ook nog per project. RC5 heeft bijv. geen baat bij DDR geheugen maar seti juist weer wel :)

Het heeft ook geen zin om het in de faq te zetten omdat de PC specs toch steeds weer veranderen. Nu is het misschien het beste om een Athlon XP te kopen maar over een paar maanden kan dat weer anderen zijn :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Een Athlon XP met 512KB en een moederbord met iets meer features brengt je veel meer; Mijn destijds voor 85 euro verkregen 2500+ kachelt fijn op 2.3 GHz. Dus spendeer liever een beetje geld aan een goede koeler en een moederbord waar wat meer uit te halen valt :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Je kan wel een klein overzicht maken. SoB heeft bv weer veel baat bij een goed en snel geheugen. D.net totaal niet. SETI dus weer wel en D2OL/TSC heeft echt veel geheugen nodig (50 MB per client). DF maar over te zwijgen (125 tot 150 MB als je het maximale eruit wilt halen).

@Floppus: RC5 heeft idd alleen linuxflop nodig. Maar andere projecten (Think bv) hebben weer alleen windows 98 minimaal nodig. Een goedkoop HD'tje is soms ook dus nog wel nodig....

Overigens misschien een idee om een challenge uit te schrijven? Iedereen die 250 euro kan missen (of toch al wilde uitgeven) en dan proberen het zo snel mogelijkste systeem te bouwen...

[ Voor 18% gewijzigd door Robkazoe op 26-05-2004 20:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Robkazoe schreef op 26 mei 2004 @ 20:27:
Je kan wel een klein overzicht maken. SoB heeft bv weer veel baat bij een goed en snel geheugen. D.net totaal niet. SETI dus weer wel en D2OL/TSC heeft echt veel geheugen nodig (50 MB per client). DF maar over te zwijgen (125 tot 150 MB als je het maximale eruit wilt halen).

@Floppus: RC5 heeft idd alleen linuxflop nodig. Maar andere projecten (Think bv) hebben weer alleen windows 98 minimaal nodig. Een goedkoop HD'tje is soms ook dus nog wel nodig....

Overigens misschien een idee om een challenge uit te schrijven? Iedereen die 250 euro kan missen (of toch al wilde uitgeven) en dan proberen het zo snel mogelijkste systeem te bouwen...
Leuk idee.. win ik toch voor SoB ;P

Verwijderd

Wat dacht je van een duron 1800, voor de rest alles geintegreerd, met 128 mb geheugen? kan je er gelijk twee kopen! ;)

Verwijderd

zozo... Je doet je ondertitel eer aan :D

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

De meest efficiënte oplossing is een SGI of andersoortige supercomputer. Deze doen gewoon vééél meer "Units" per kW/h :)
Probleem is alleen de aanschaf... das nogal gortig voor particulieren :P

Maar een el-cheapo oplossing zoals hierboven aangedragen wordt is reëel, persoonlijk zou ik dan wel gaan voor een moederbord waar een 3200+ AMD op kán. (dit ivm met overklokken van een 2500+ naar 3000+ of meer, afhankelijk van de koeling) je moet er dan wél een reepje PC3200 op doen (voor algehele stabiliteit) (maar aangezien zoals Floppus terecht aangeeft 128mb ruim voldoende is voor linux, lijkt ook dat mij geen probleem)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50
Voor 1000 euro zoveel mogelijk CPU kracht
ruim 300+ reacties

Maar meestal is het niet verstandig om voor 1 hele dure computer te gaan, maar voor meerdere langzame. De duron 1800 doet het in veel projecten erg goed, zeker wanneer je hem met enkel Processor Moederbord en geheugen draait wat mogelijk is via lan-boot, maar dat is al meerdere keren voorbij gekomen, dus ff de oude topics lezen!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 04:13

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb er ook vaak over nagedacht, maar probleem bij mij was dat er dan een project moest zijn waar je het dan ook goed kan inzetten!

D2OL kan niet echt, dan moet je 256Mb geheugen gebruiken, nu zeker met de geheugenprijs die zo hoog ligt is dat NIET interessant :X

RC5-72/OGR-* kan heel erg goed!

Seventeen or Bust is er meer output bij een snellere geheugenbus, dat heb je dus niet met een el cheapo machine, dus valt voor xx% af.

TSC zelfde verhaal als D2OL...

Distributed Folding, eigenlijk ook hetzelfde als D2OL...

UD-Grid geen flauw idee eigenlijk, maar volgens mij een *nix client.

Folding@home heb ik ook geen idee, dacht wel een *nix client! :)

Intentionally left blank.

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 16:26

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Folding@Home heeft een USB-key linux setup:
http://home.comcast.net/~wxdude1/emsite/download.html#SPBL

Geheugen maakt niet uit.
Harddisk niet nodig
Gaat het hardst met SSE(2) procs.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:53
aKra schreef op 26 mei 2004 @ 22:55:
Ik heb er ook vaak over nagedacht, maar probleem bij mij was dat er dan een project moest zijn waar je het dan ook goed kan inzetten!

D2OL kan niet echt, dan moet je 256Mb geheugen gebruiken, nu zeker met de geheugenprijs die zo hoog ligt is dat NIET interessant :X
<knip>
TSC zelfde verhaal als D2OL...
<knip>
Nou, ik weet niet waarom je 256MB moet gebruiken :?
Ik draaien een TSC client op mijn linux server, met 128MB geheugen, zonder problemen. En daar naast ook andere dingen zoals; caching DNS, http, samba, dhcp, ntp, ... En volgens free heb ik zelfs 47MB over :)
FYI O-)

Edit:
@Robkazoe: Distributed Hitparade Calculator Process ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gondor op 27-05-2004 00:44 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Gondor schreef op 27 mei 2004 @ 00:30:
[...]
Nou, ik weet niet waarom je 256MB moet gebruiken :?
Ik draaien een TSC client op mijn linux server, met 128MB geheugen, zonder problemen. En daar naast ook andere dingen zoals; caching DNS, http, samba, dhcp, ntp, ... En volgens free heb ik zelfs 47MB over :)
FYI O-)
WTF is DHCP? Je bedoeld DPCH :P

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

hij bedoelt denk ik wel dhcp dynamische ip adressen protocol blabla is dat kijk maar eens op de config page van router. en hij gebruikt zijn pc hiervoor

No signature found

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 06:10

SpamLame

niks

E-jey schreef op 26 mei 2004 @ 20:10:
[rml][ DC] Crackrack draait! (uitleg + pics)[/rml] << iemand die ervaring heeft met een crackrack. Het is iemand van RC5 :)

..snip...
Dat zal ik wel zijn dan ;)

Als je maar 1 pc neemt is DHCP niet echt handig, meer te configgen nl., tenzij je als een DHCP server hebt natuurlijk.

Verder kun je voor RC5 beter een XP of Duron kopen, waarbij een Duron prijs/presatie wise beter is voor RC5. Een XP kan voor een toekomstig upgrade handig zijn.

Nu we het toch over upgrade hebben wat is je main PC.
Daarmee bedoel ik eigenlijk dat als die intel is, je je DPC only pc ook een Intel kan zijn.
Kan je mooi de CPU doorschuiven als je een upgrade doet van je main PC.

My 2cnt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50

André

Analytics dude

En om te zien wat je pc op D2OL doet:

http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=299
Pagina: 1