Mensen,
Ik ben bezig met een simpele EKManager, Dit draait natuurlijk om de punten
.. Mijn db design is niet overweldigens, maar door tijdsgebrek was dit het beste. Misschien dat ik daardoor dit probleem heb, maar dat zou ik dan volgend jaar wel anders oplossen.
In de database heb ik drie tabellen (die hiervoor nodig zijn)
- PouleWedstrijden (Alle poulewedstrijden)
- PouleUitslagen (1e/2e/3e/4e)
- Finales (Alles vanaf de kwartfinales)
In de eerste tabel sla ik op wie (userID) welke wedstrijd(wedstrijdid) welke uitslag geeft (homescore/awayscore).. Bij de berekending komt het goede aantal punten in (Punten) te staan. Voor de andere twee tabellen komt het er eigelijk op neer dat die ook punten per userid hebben.
Ik kan dus nu drie verschillende selects maken met een sum erin. en group by userid. Dit kan allemaal en gaat ook goed.
Nu wil ik natuurlijk ook kunnen sorteren op punten. Dus ik denk gooi alles in een temptable en update de hele boel gewoon.. En daar gaat het fout. heb de volgende topics bekeken, maar kwam er niet uit:
[rml][ SQL] Update met subqueries[/rml]
[rml][ SQL] Update query syntax[/rml]
Zelf de volgende code geprobeerd:
Alleen doet ie dit niet vanwege: An aggregate may not appear in the set list of an UPDATE statement.
Nu kan het zo binnen een stored procedure, alleen hoe moet ik het dan oplossen of ben ik al goed opweg met deze update?
Ik ben bezig met een simpele EKManager, Dit draait natuurlijk om de punten
In de database heb ik drie tabellen (die hiervoor nodig zijn)
- PouleWedstrijden (Alle poulewedstrijden)
- PouleUitslagen (1e/2e/3e/4e)
- Finales (Alles vanaf de kwartfinales)
In de eerste tabel sla ik op wie (userID) welke wedstrijd(wedstrijdid) welke uitslag geeft (homescore/awayscore).. Bij de berekending komt het goede aantal punten in (Punten) te staan. Voor de andere twee tabellen komt het er eigelijk op neer dat die ook punten per userid hebben.
Ik kan dus nu drie verschillende selects maken met een sum erin. en group by userid. Dit kan allemaal en gaat ook goed.
Nu wil ik natuurlijk ook kunnen sorteren op punten. Dus ik denk gooi alles in een temptable en update de hele boel gewoon.. En daar gaat het fout. heb de volgende topics bekeken, maar kwam er niet uit:
[rml][ SQL] Update met subqueries[/rml]
[rml][ SQL] Update query syntax[/rml]
Zelf de volgende code geprobeerd:
ASP:
1
2
3
| Update #TempUitlsag Set Punten = TU.Punten + IsNull(sum(VP.punten),0) FROM #TempUitlsag TU, pouleuitslagen VP Where tu.UserID = VP.UserID |
Alleen doet ie dit niet vanwege: An aggregate may not appear in the set list of an UPDATE statement.
Nu kan het zo binnen een stored procedure, alleen hoe moet ik het dan oplossen of ben ik al goed opweg met deze update?