Webserver(IIS), soms wel soms niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik draai nu sinds ik ADSL heb een webservertje thuis, makkelijk om wat spulletjes op te zetten etc. je kent het wel.

De webserver draait IIS6 (windows 2003 server) en draait gewoon standaard op poort 80. Dus het enige wat ik heb gedaan is in mijn alcatel een poortmapping op poort 80 gemaakt naar 10.0.0.2(intern adres server).

Nu kon ik tot voor kort (ongeveer een maandje nu) goed op deze server zonder problemen etc. Alleen de laatste tijd is het de ene keer wel, de andere keer niet :|
Terwijl als ik dan de router reset, dan gaat het een dagje goed en daarna loopt het weer in de soep.

Het rare is dus, dat het lijkt alsof er 2 webservers zijn met hetzelfde ip-adres de ene keer krijg je een under-construction site(niet van mijn server!) en de andere keer netjes mijn webserver (dir-listing).

Iemand enig idee, waar het aan kan liggen of een makkelijke manier om het te testen, want om nou zelf te gaan inbellen om het zo te testen :+

Ohja, intern loopt de server gewoon perfect.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

De meest providers laten geen verkeer door, naar jouw public ip.
Het werkt alleen, als je online bent.
In mijn geval, heb ik een constante ping lopen, waardoor de lijn open blijft.

• BlackBurn
  • Nu online

BlackBurn

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:47:
Sorry ik snap niet precies wat je bedoeld.
Naar mijn weten ben ik gewoon altijd online (modem is gewoon verbonden).

En iets wat ik misschien vergeten te vermelden was, mijn FTP-server (Bullet FTP), draait ook op dezelfde machine, op de standaard poort (21) en die ondervind ook geen problemen.

Ik weet niet of hiermee je reactie teniet gedaan word, anders zou ik graag horen wat je precies bedoelt, alle hulp is immers welkom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 20:47:
Uhm deze mag je me uitleggen... Hoe wil je anders data binnen krijgen???

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:07

McMiGHtY

- burp -

Wat die bedoelt is (denk ik) dat je verbinding gedropt word door je modem indien de pc(s) die het modem gebruiken geen verbinding initieeeren.

Door een ping op te zetten naar een extern ip word de verbinding geinitieerd en opgebouwd.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hmzz. Welke provider heb je, en welk alcatel modem?

Verwijderd

McMiGHtY schreef op 26 mei 2004 @ 23:08:
Wat die bedoelt is (denk ik) dat je verbinding gedropt word door je modem indien de pc(s) die het modem gebruiken geen verbinding initieeeren.

Door een ping op te zetten naar een extern ip word de verbinding geinitieerd en opgebouwd.
Dat bedoel ik ja :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

inXs

known as inXs

Volgens mij is dat iets met die alcatel modem, een vriend van me heeft het ook.. Eens in de zoveel tijd moet ie de modem (router) resetten, want hij zet plots alle poorten dicht..

superB

• BlackBurn
  • Nu online

BlackBurn

Topicstarter
inXs schreef op 27 mei 2004 @ 12:46:
Volgens mij is dat iets met die alcatel modem, een vriend van me heeft het ook.. Eens in de zoveel tijd moet ie de modem (router) resetten, want hij zet plots alle poorten dicht..
Het zijn in ieder geval vage modems, dat is zeker, zal als ik straks thuis ben eens naar een firmware upgrade zoeken, maar het vage vind ik, dat de FTP poort 21, wel netjes gemapped blijft :|

Provider is overigens planet en alcatel speedtouch, uhm 500 ofzo geloof ik even uit me hoofd, ben nu niet thuis in ieder geval zo'n multi-pc geval :)

[ Voor 15% gewijzigd door BlackBurn op 27-05-2004 13:01 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
inXs schreef op 27 mei 2004 @ 12:46:
Mijn SpeedTouch 510i heeft al wel een verbindings-uptime gehad van 127 dagen, dus om eerlijk te zijn lijkt mij dat 'lulkoek'. ;)
En dat ie nu dus een kortere verbindings-uptime heeft komt omdat we 1 maal stroomuitval hebben gehad en 1 maal is de conectie gereset vanuit de centrale (waarom weet ik nog steeds niet).

En zo heel erg vaag vind ik die apparaten btw nu ook weer niet.
Me heeft btw, de SpeedTouch 510i met 4 poortjes en Planet Internet Comfort (momenteel 2048/320) en de afstand naar de centrale is plm. 3KM.
Mijn config is btw Apache 2.0.49 en BulletProof FTP Daemon (versienummer weet ik zo niet uit mnhoofd).

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 27-05-2004 13:06 ]

• BlackBurn
  • Nu online

BlackBurn

Topicstarter
Mja ik heb toch al wel eens problemen gehad met mijn alcatel, vooral poortmappings, via telnet gaat het gelukkig beter als webbased.

Maar om even terug ontopic te komen of betwijfel of het probleem wel in de router zit, de poort staat immers netjes dorogemapped naar de interne webserver, alleen als ik er nu heen ga krijg ik page under construction en waar hij dat vandaan haalt :| normaal krijg je op dat adres dir. browsing te zien van mijn webserver, intern werkt het perfect en na een router reset vaak ook. Iemand enig idee, zit er ergens een optie max. conenctions ofzo, ik verzin maar wat.

Pagina: 1