Toon posts:

[malware] 'Search Assistent' IN taakbalk*

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een tijdje heb ik op deze computer met Windows XP (home) bij elke gebruiker IN de taakbalk een ' search assistent' staan.
Ik kan me niet herinneren dat ik die zelf ehb geinstalleerd, en de andere gebruikers hier weten er ook niks van - dus ik wil er iig vanaf!

de search assistent zit dus in de taakbalk (zie plaatje) , je kan hem wel uitzetten door rechtermuisknop > werkbalken> search assistent uit te vinken, maar als je dan opnieuw aanmeldt zit ie er weer!

Nou heb ik al de search :p op GOT geprobeerd, maar nog niet iemand met hetzelfde probleem tegengekomen? ook op google werd ik niks wijzer

dus probeer ik het maar hier
Hoe kom ik er van af?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/63SUZ2JDB13R/picserver.jpeg

(grmbl net weer alles moeten typen doordat er wat fout ging :X dus sorry als ik niet zo duidelijk ben ;) )

[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 28-05-2004 15:12 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Al even wat Anti-spyware programmaatjes geprobeerd?

AdAware, Spybot Search&Destroy, HijackThis, Spysweeper etc.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
hm bedankt voor je snelle reply ;)
ik heb inderdaad al het een en ander geprobeerd, van wat jij noemt iig Ad Aware... die had genoeg andere zooi te verwijderen maar dit zit er nog :(

ik zal iig even kijken naar HijackThis.. had ik al eerder wat van gehoord > maar kan die het ook deleten dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 19:53:
hm bedankt voor je snelle reply ;)
ik heb inderdaad al het een en ander geprobeerd, van wat jij noemt iig Ad Aware... die had genoeg andere zooi te verwijderen maar dit zit er nog :(

ik zal iig even kijken naar HijackThis.. had ik al eerder wat van gehoord > maar kan die het ook deleten dan?
Ja, je kunt het beste even een log van HijackThis posten

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dit lijkt mij wel een link waar je wat aan hebt ;)

En deze ook.

-edit-
[google=blazefind] ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 26-05-2004 20:01 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me dat dit veroorzaakt wordt door Spyware. Lees deze even door:

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
Dan verplaats ik je topic even :)

WOS > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Plaats hier gewoon effe een HijackThis log. Kunnen wij je beter helpen. :)

Verwijderd

Er is nog een topic over dit onderwerp. Daar staat ook een log van Hijackthis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:06:
Er is nog een topic over dit onderwerp. Daar staat ook een log van Hijackthis.
Is het nou zo een grote moeite om hier effe een log te plaatsen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb even wat reacties verwijderd - mensen blijf aub uit dit soort topics met je eigen logfiles aangezien het op die manier een rotzooi wordt :)

Verwijderd

elevator schreef op 28 mei 2004 @ 15:15:
Ik heb even wat reacties verwijderd - mensen blijf aub uit dit soort topics met je eigen logfiles aangezien het op die manier een rotzooi wordt :)
De logfile die ik eerst poste was niet van mij hoor, dat was van iemand anders. Maar goed. Ik heb zo onderhand ook al van alles geprobeerd om hem weg te krijgen, zonder enig resultaat.

Mij maakt het niet uit dat hij op me computer staat, ik wil gewoon niet dat Windows hem als (actieve)werkbalk neerzet wanneer ik mijn computer opstart.

[EDIT] Iemand in het andere topc poste het antwoord.

Ga naar: C:/Windows/System32 en draai axunistall en dan verwijderd hij hem automatisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 15:51 ]

Verwijderd

Ik zou axuninstall niet gebruiken als ik jou was, lees maar.
USSJ heeft het wel gedaan. (En ik ook :'( )
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:46:
[...]

[EDIT] Iemand in het andere topc poste het antwoord.

Ga naar: C:/Windows/System32 en draai axunistall en dan verwijderd hij hem automatisch.
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:47:
[...]
zal die axuninstall ook wel proberen, ik heb toch niks te verliezen (ja me computer).

[EDIT] Krijg de melding: Windows SA was succesfully unistalled.

[EDIT2] Als ik windows opstart en op m'n naam drukt meld hij me aan, maar meteen weer af :(
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:44:
Ja, ik heb hem wel verwijderd. Enig nadeel is dat me hele computer naar de klote is :9
Heb ik dus ook,
Kom niet meer voorbij het inlogscherm.
Logt aan en gelijk weer uit.

Probeer eens via de site van Blazefind
http://www.blazefind.com/index.php?section=help-bar

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 19:33 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelde probleem. zo'n irratne search assistant in je startbalk. Ik heb al AdAware, Spybot Search&Destroy geprobeerd maar geen van beiden heeft hem verwijderd. Weet iemand hoe dit moet?!

Verwijderd

Probeer eens via de site van Blazefind
http://www.blazefind.com/index.php?section=help-bar

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 12:50

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

heb er ook last van gehad. zelfs een reinstall moeten doen , maar was meteen weer terug gekomen

maar ik heb doormiddel van dit stukje gepaste tekst uit een ander topic:

kijk wat de waarde is van de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key. Als die niet C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, is (let op de komma), dan is dat niet in orde

het probleem kunnen verkomen van niet meer in windows te komen, en de balk is weg

wat ik ook vooraf heb gedaan is ad-aware (up-to-date natuurlijk) gedraait, spybot ook gedraait en een up-to-date norton antivirus 2003 een full scan laten doen (niks gevonden maar daar gaat het niet om)

EN HET PROBLEEM IS HIER MEE VERHOLPEN!

offtopic:
Is ikke heel blij mee, want een 2de reinstall word ikke niet blij van

EARTHFORCE p.s. dit bericht heb ik niet zelf verzonnen maar lost het probleem wel op.

tevens zou ik in veilige modus opstarten, de directory WINDOWSSA in program files deleten, via msconfig de rare bestanden uitvinken zoals dvjjuh, via regedit alle verwijzingen naar search assistant verwijderen. norton 2004 laten scannen en de files die hij aangeeft in windows system directory (4 exe files waar hij system files van heeft gemaakt) ook heb ik system mechanic nog ff laten runnen en system registry laten cleanen, nu is hij weg :) jippie

...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Ook ik ben slachtoffer van een Search assistant.
HijackThis heeft bij niet weggehaald.
Virusscanner vind niks.
Adaware ook niks.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Zerora schreef op 25 juni 2004 @ 22:36:
Ook ik ben slachtoffer van een Search assistant.
HijackThis heeft bij niet weggehaald.
Virusscanner vind niks.
Adaware ook niks.
Dit is niet de bedoeling..
Het is de bedoeling dat je dit(en andere)topic(s) doorleest om zo tips op te doen zodat je de search assistent zelf kan verwijderen.

Ik stel voor dat je daar eens mee begint en als het dan nog niet gelukt is, mag je een nieuw topic openen, waarbij je je aan Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten houdt. :)

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.