Toon posts:

Headset en surround systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Headset gekocht, (was de bedoeling usb maar door een communicatie fout is dit er een geworden met stero jacks). Dus moest ik deze headset in mijn geluidskaart steken, helaas zit hier mijn surround set al in met drie aansluiting. Ook nog geen man overboord want ik heb ook nog de beschikking over een onboard aansluiting, ik heb mijn headset dus op mijn onboard aangesloten.

Dan nu de vraag kost me dit veel processor kracht?

Het gaat om het volgende systeem:
Proc: P4C 2.8@3.2
Mobo: Asus P4C-800 deluxe
Geheugen: 1gig smansung pc3200
Geluidskaart: Creative audigy 2
O.S.: Win XP pro met SP1

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Wat dacht je van uitproberen ? ;)
Je kan het toch gewoon benchmarken ?
Gewoon ff je onboard sound aanzetten en je merkt het vanzelf.

edit:
er is een report verstuurd naar de mods btw

[ Voor 19% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 26-05-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op 26 mei 2004 @ 20:18:
Wat dacht je van uitproberen ? ;)
Je kan het toch gewoon benchmarken ?
Gewoon ff je onboard sound aanzetten en je merkt het vanzelf.

edit:
er is een report verstuurd naar de mods btw
Niet lullig bedoelt maar erg zinvol vind ik deze replay niet.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

mmm als je nou gewoon je onboard sound aanzet dan ?
En dan ga je zelf uittesten hoe veel % van je proc wordt gebruikt in vergelijking met je andere soundkaart ?
Dat kunnen wij toch niet voor je doen, elk systeem is anders.
Kijk er is natuurlijk een mogelijkheid dat er iemand zegt ja ongeveer 5% maar dat zou bij jou 10% kunnen zijn. Je kan het altijd het beste zelf ontdekken.

Verwijderd

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op 26 mei 2004 @ 20:36:
mmm als je nou gewoon je onboard sound aanzet dan ?
En dan ga je zelf uittesten hoe veel % van je proc wordt gebruikt in vergelijking met je andere soundkaart ?
Dat kunnen wij toch niet voor je doen, elk systeem is anders.
Kijk er is natuurlijk een mogelijkheid dat er iemand zegt ja ongeveer 5% maar dat zou bij jou 10% kunnen zijn. Je kan het altijd het beste zelf ontdekken.
Okee nu snap ik wat je bedoelt ik heb dit gedaan, alleen het processor verbruik is indentiek, dus daar wordt ik niet veel wijser uit.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Aha ok :)
Dan zal het processor verbruik wel gewoon nihil zijn, is toch juist fijn ? Als je er toch niks van merkt.

Verwijderd

Misschien niet zo nuttig maar wrom maak je er zo druk over. Je hebt een 2.8 Ghz proc. STEL dat het 1% kost.

Beetje overkill, gebruik zelf hier altijd de onboard nog, bevalt mij uitstekend en geen last van lost van resources.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:07

mymind*

A Beautiful Mind

Als je wel een USB versie van de headset had ontvangen had het ook processorkracht gekost. Je had dus hoe dan ook met het probleem gezeten. Ik denk zelfs dat deze oplossing minder zwaar is dan een USB oplossing.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Wat je ook kan doen is even naar de lokale elektronische zaak gaan & vragen om een splitter voor stereo jacks. Dit was wat offtopic maar als je zeker geen processor kracht wil verliezen is dit de beste oplossing.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

splitter voor 3.95 lijkt me beste keuze

usb zou zwaarder zijn geweest inderdaad, tenzij je usb 2.0 hebt. ik geloof dat die alles buiten de processor om doet

daarbij is het niet zo'n heel groot bezwaar om tegenwoordig je onboard te gebruiken want echt veel cpu time kost het nou ook weer niet

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm. Geluid kost praktisch nul CPU kracht. 't is letterlijk niet meer dan een zooi bits naar je geluidskaart sturen. Pas als je dingen moet gaan decoden (MP3, AC3, etc.) wordt 't merkbaar in de cpu utilisation. En of je nou wel of geen onboard sound gebruikt, 't moet toch gedecodeerd worden. (Ja, sommige pci kaarten kunnen mp3 enzo decoden, maar dat laten we even buiten beschouwing.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1