[LPT] Hoe per pin aansturen?

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik probeer al een hele tijd een manier te zoeken om de pinnen van mijn LPT poort direct aan te sturen. Het gaat hier dan niet alleen om de 8 data pinnen, maar ook om de andere beschkbare pinnen. Ik wil namelijk 2 da converters tegelijk aansturen. De hardware is het probleem niet, dat werkt allemaal. Maar de ene keer stuur ik via de data kanalen naar de ene dac, en daarna wil ik d.m.v. de andere pinnen kunnen selecteren dat ik de ene dac uit zet en de andere aan. Niet echt relevant voor het stukje software, maar daarvoor moet ik dus die andere pinnen kunnen gebruiken.

Kort samengevat:
Hoe stuur ik de volledige lpt poort aan, dus niet alleen het data gedeelte?
Wie o Wie kan mij helpen???

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Waarom maak je niet iets als volgt: van de 8 gebruik je de eerste drie pennen voor een selectiekeuze, daarmee zijn er 8 mogelijkheden. De overige 5 gebruik je als schakellijnen.
Je krijgt dan dus 8 setjes van 5 schakellijnen :) (=40 schakellijnen)

Of 4 pennen voor selectiekeuze, 4 voor datalijnen. Dan kun je 16 setjes van 4 datalijnen maken (=64)

Dan hoef je niet onofficieel te gaan klooien met lijnen die er eik niet voor bedoeld zijn (als dat al kan).

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 26-05-2004 19:36 ]

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Bedankt dat je wil meedenken.
Maar de hardware is er al en die kan niet worden aangepast.
Dus mijn bovenstaande vraag blijft hetzelfde.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36

Super_ik

haklust!

378 = datapinnen
379 en 37a zijn de andere pinnen

en search doet t niet, maar mn geheugen wel :)

De Parallelle poort FAQ

[ Voor 85% gewijzigd door Super_ik op 26-05-2004 20:47 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:02
Voor het experimenteren is een win9x config wel handig, kun je namelijk direct de poorten (lees hardware) aanspreken zonder extra dll's.