[Keuze] Lancom of Senao

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Ik ben aan het afwegen welk van de 2 het beste zijn! De bedoeling en gebruik is eigenlijk nodig voor intern gebruik hier bij me thuis! Bereik moet ongeveer een straal hebben van 50 meter! Ik maak even een schets van mijn netwerk!

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/7466/Picture_network.JPG
Klikbaar

Voila, even ter verduidelijking! Ikzelf heb hier momenteel 2 PC's staan! Waarbij ook op elk van deze een printer op is aangesloten. Op mijn PC is er ook nog scanner aan gekoppeld! De 2 PC's zijn beiden zoals op de picture gekoppeld aan de router die voorzien is van een firewall. Aan de router is de modem gekoppeld.

Op beide PC's draait Windows XP Professional. Router is SMC 7004 WBR V2.0 waar alles mooi op geconfigureerd is sinds een jaar of 2, 3! Natuurlijk wel met af en toe een upgrade! Modem is de Alcatel Speed Touch Home.

Maar waar het eigenlijk allemaal om draait zijn de laptop en GSM onderaan! Zelf ben ik van plan een laptop aan te schaffen, nl. IBM Thinkpad R50P. Deze zal voorzien zijn van
WIFI 802.11g en zou daar dus ook gebruik van willen maken, maar zoals mijn huidige netwerk is gaat dit dus niet. Eigenlijk wil ik gewoon van al die draden af! Maar zoals u ziet staat er ook nog een GSM-toestel bij en dit de SonyEricsson P900. De P900 en muis (MX900) zullen beiden gebruikt worden in combinatie met laptop doordat al deze 3 de producten integreted Bluetooth hebben en zo dus met elkaar connectie kunnen maken!

Zelf dacht ik dus aan Cisco & Senao Wireless stuff, maar ik wist niet wat nemen! Daarom ben ik even naar mijn PC-boer gestapt en daar vertelde men me dat zei eigenlijk geen Cisco-hardware verkochten, maar gingen wel kijken voor me naar de prijs enzoverder.

Paar dagen later ga ik nog even binnen om te vragen of men al iets wist! Besluit was voor hen dat Senao heel goed is, maar dat men er niet kan aangeraken, ben namelijk Belg en hier verkoopt men dit jammer genoeg niet! Daarom vertelde men me dat er een alternatief was, nl. Lancom.

Daarom ga ik even opsommen wat ik in gedachten had voor beiden bedrijven:
code:
1
2
3
4
Senao
------
* 5354APA: Senao Wireless 11a + 11g Access Point 108 Mbps
* 3054PCIA: Senao Wireless 11g PCI card 108 Mbps

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Lancom
-------
* LC-3550: 108 Mbps Wireless Access Point (IEEE802.11a/b/g), Power Ethernet,
DSL router, Supports Point-To-Point Mode, 2 diversity antennes, External Antenne
Connectors, Supports Wireless Repeater and Client Mode, 2nd Slot for optional
PC Card.
* LC-L54AG: 108 Mbps Dual Band Wireless Access Point (IEEE802.11a/b/g),
Power Ethernet, DSL router, Supports Point-To-Point Mode, 2 diversity antennes,
External Antenne Connectors, Supports Wireless Repeater and Client Mode.
* LC-PCI54AG: Airlancer IEEE802.11a/b/g 11/54 Mbps PCI card with external
antenne, Dual Band 2.4 & 5 Ghz.

Verschil tussen de LC-3550 en LC-L54AG is dat de 3550 een 2nd slot heeft voor PC-Card en de L54AG, Dual Band!

Heb hier ff snel geteld qua prijs en de Lancom is duurder, heel wat zelf, maar mij speelt de prijs niet zo'n grote rol, ik wil juist een netwerk die ik voor 100% kan vertrouwen en waarvan ik weet dan uitval van internet 0 is.

Ik hoop dat hier heel wat mensen zijn die ervaring hebben met 1 of beiden merken van netwerken zodat deze me een eind verder kunnen helpen. Ik hoop dat ik jullie alles heb meegegeven heb wat nodig is om mij een gepast antwoord te geven!

PS. Gelieve door moderator update topic title! [Keuze] Lancom of Cisco --> [Keuze] Lancom of Senao!

[ Voor 6% gewijzigd door nvidia op 26-05-2004 19:53 . Reden: Zie PS!! ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
niemand kan me helpen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov