Ik ben in het bezit gekomen van een woofer, waarvan ik een grote HT-sub wil maken.
Het gaat om een 12'' (30cm) woofer van Jbl, op de magneet staat 125Watt RMS en 500Watt MAX, ook het typenummer CS-12 staat groot afgebeeld.
De speaker is uitgerust met een poolgat en een 14cm magneet (diameter).
De surround rand ziet er sterk (kunststof) en groot uit, waardoor volgens mij een grote uitslag te behalen is.
Als ik even een kijkje neem @ google, kom ik al snel achter de T/S parameters
:
Power Handling, RMS : 125W
Peak Power : 500W
Frequency Response : 38Hz - 800Hz
Sensitivity (2.83V/1m) : 92dB
Impedance : 4 ohms
Mounting Depth : 127mm
Cut-Out Diameter : 277mm
Revc : 3,58 ohms
Vas : 144L
Qts : 0,39
Fs : 24,7Hz
Qes : 0,41
Qms : 7,34
Mms : 119g
Levc : 2,3mH
Meer informatie: http://international.jbl....&type=EC&language=ENGLISH
Ik zal met deze informatie maar eens een beetje spelen met WinISD, om de kast te berekenen.
De box mag groot worden, en de kast moet vooral sterk worden, ook moet ik nog bepalen of de kast gesloten word of niet.
Mijn DIY-missie is: De box moet aardig diep gaan, zoal in films als muziek.
Ik ga de woofer voor feestjes gebruiken, dus moet hij ook veel vermogen leveren, ik ben er nog niet uit of ik em passief of actief maak.
Foto's van de volledige opbouw blijf ik posten!
Tip's of opmeringen zijn altijd welkom
Het gaat om een 12'' (30cm) woofer van Jbl, op de magneet staat 125Watt RMS en 500Watt MAX, ook het typenummer CS-12 staat groot afgebeeld.
De speaker is uitgerust met een poolgat en een 14cm magneet (diameter).
De surround rand ziet er sterk (kunststof) en groot uit, waardoor volgens mij een grote uitslag te behalen is.
Als ik even een kijkje neem @ google, kom ik al snel achter de T/S parameters
Power Handling, RMS : 125W
Peak Power : 500W
Frequency Response : 38Hz - 800Hz
Sensitivity (2.83V/1m) : 92dB
Impedance : 4 ohms
Mounting Depth : 127mm
Cut-Out Diameter : 277mm
Revc : 3,58 ohms
Vas : 144L
Qts : 0,39
Fs : 24,7Hz
Qes : 0,41
Qms : 7,34
Mms : 119g
Levc : 2,3mH
Meer informatie: http://international.jbl....&type=EC&language=ENGLISH
Ik zal met deze informatie maar eens een beetje spelen met WinISD, om de kast te berekenen.
De box mag groot worden, en de kast moet vooral sterk worden, ook moet ik nog bepalen of de kast gesloten word of niet.
Mijn DIY-missie is: De box moet aardig diep gaan, zoal in films als muziek.
Ik ga de woofer voor feestjes gebruiken, dus moet hij ook veel vermogen leveren, ik ben er nog niet uit of ik em passief of actief maak.
Foto's van de volledige opbouw blijf ik posten!
Tip's of opmeringen zijn altijd welkom
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz