Internet over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:39

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Nu heb ik vandeweek een wireless router (q-tec) gekocht, mijn pc (amd2200) gewoon aan het snoertje laten zitten, en de pc beneden ( p200 :P) een wireless netwerkkaartje ingemieterd (q-tec).

Nu kan ik op mijn pc wel internetten via de router, ip-adres heb ik handmatig ingesteld. Maar beneden lukt dit niet, of ik het ip-adres nou handmatig of automatisch laat instellen. Want als ik de pc opstart, heeft hij geen ip-adres, als ik herstellen doe, krijg ik alleen het ip-adres en de subnetmasker te zien, de rest ziet ie als het ware niet. Internet deed het van het ene op het andere moment niet meer 8)7 .

Ik kreeg een ingeving: Het is volgens mij gebeurd nadat ik windows ge-update had. Dus ik ga nu de updates ff deleten.

Help me out !

[ Voor 27% gewijzigd door Dentheman op 26-05-2004 20:15 ]

Zie ondertitel

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je de gateway wel ingevuld? Heb je de DNS-servers goed staan? Kun je je router pingen?

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Osiris schreef op 26 mei 2004 @ 18:02:
Heb je de gateway wel ingevuld? Heb je de DNS-servers goed staan? Kun je je router pingen?
Hoe ping je een router?
Maar verders heb ik alles wel goed ingesteld.

Ja sorry, kben een noob in networking B)

Zie ondertitel

• Osiris
  • Niet online
ff-tjes bij ipconfig /all checken wat de gateway is en dan in dat zelfde promptje ping ip-adres intypen? :)

edit:
Dus ip-adres vervangen in het ip-adresje wat je gateway is enzo hè :)

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 26-05-2004 18:08 ]

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Osiris schreef op 26 mei 2004 @ 18:06:
ff-tjes bij ipconfig /all checken wat de gateway is en dan in dat zelfde promptje ping ip-adres intypen? :)

edit:
Dus ip-adres vervangen in het ip-adresje wat je gateway is enzo hè :)
Dat doe je toch in dos-prompt. Wil ik daar inkomen, tik ik ipconfig in, zegt ie dat hij de opdracht of whatever niet herkent. Dat kon eerst wel gewoon ;(

Maar denk even verder, ik ga volleyballen :+

Zie ondertitel

• Osiris
  • Niet online
Heb je wel Windows 2000/XP? Met 95, 98 en ME moet kun je winipcfg gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 26-05-2004 18:11 ]

Verwijderd

ga es naar start-uitvoeren en typ daar winipcfg waarschijnlijk heb je win95/98
daar staat een gateway.. dan ga je naar je dos-prompt en typ je ping "het adres wat bij gateway staat"
krijg je geen reactie.. dan weet je dat tussen de pc en de router het probleem ligt

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 18:12:
ga es naar start-uitvoeren en typ daar winipcfg waarschijnlijk heb je win95/98
daar staat een gateway.. dan ga je naar je dos-prompt en typ je ping "het adres wat bij gateway staat"
krijg je geen reactie.. dan weet je dat tussen de pc en de router het probleem ligt
Er zit windows xp op, dat trekt ie op het randje.

Zie ondertitel

Verwijderd

Denman89 schreef op 26 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Dat doe je toch in dos-prompt. Wil ik daar inkomen, tik ik ipconfig in, zegt ie dat hij de opdracht of whatever niet herkent. Dat kon eerst wel gewoon ;(

Maar denk even verder, ik ga volleyballen :+
installer de netwerkomgeving plus kaart eens opniuew. Eventueel kaart in ander pci slot zetten als het kan...
Pagina: 1