Linux op oude compaq server

Pagina: 1
Acties:

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 21:55
M'n vader heeft een oude server van z'n werk meegenomen (P90, 64 MB 2 gieg SCSI schijven). Kan ik hier direct een linux versie op klappen (omdat alles scsi is, ook cdrom) of moet ik eerst proberen aan drivers te komen voor de harware (denk niet dat dat er is namelijk)

Verwijderd

Wat voor server is het precies? Wat voor bussen zitten erin ISA, EISA? Welke scsi controller zit erin? Is het een raid configuratie?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Waarschijnlijk kan het wel. Ik heb hier ook debian geinstalleerd op een all-scsi systeem. Moet je wel een scsi-controller hebben die herkend wordt bij het opstarten, en je moet kunnen booten van die cdspeler.

Verwijderd

Zou geen probleem moeten zijn, probeer gewoon eens en zie maar of-ie de hdd/controller ziet. Je kan niks fout doen want als-ie de hdd niet ziet kan je'm ook niet mollen/leegmaken mocht'r nog wat opstaan :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met compaq hardware is dat deze (zeker met een recente distro) goed ondersteund wordt... het enige wat tegen kan zitten is dat je scsi-adapter niet toestaat dat je van cd boot. Kan ik me ook niet voorstellen dat een probleem is.

• cyrax
Ben nu dus bezig met installen van de packages maar redhat knalt er dus keihard uit en hangt het systeem volledig. Wat een K-pakket . De scsi kaart e.d. worden goed gededecteerd enz. Ik ga nu een oudere versie van redhat proberen. Als dit ook niet lukt moet ik aan een andere distro. (debian of slackware of zo)

• cyrax
heb nu gezien dat de install hangt op een signal 7 ? Wie weet wat dat betekent ? op de redhat site staat iets van een EMT EMT instruction. WTF is dat ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

http://joepezt.moonlit.net/linux.htm
Dat is een BUSerror. Misschien moet je je compu mider hard laten lopen of je stofzuiger/brommer er niet naast zetten. Die kan storen op je BUS. :) SCSI-BUS neem ik trouwens aan. Probeer eens een andere distro. Of een andere bootdisk. Misschien doen die het wel.

Verwijderd

Probeer slakware, redhat is toch niet veel voor een server :)... slakware is VEEEEL sneller :)

• cyrax
Signal 7 is een emulation trap en geen BUS error volgens de tabel. Wie weet wat dat inhoudt en wat ik daar aan kan doen ?

Verwijderd

Hier het zelfde probleem.
Compaq prosignia 300 server.
Slackware vind wel de scsi etc, maar
de cdrom kan niet gemount worden.
(schijf is wel te benaderen met fdisk)

De netwerkflop vind geen netwerk kaart.
geen onboard kaart en de realtech-pci
ook niet.

De netwerkboot flop wel, maar die ondersteund
de hd weer niet.

Kan iemand mij helpen daarmee.
Zie ik iets over het hoofd in de bios ofzo?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Die emulation trap IS een Bus error.
Pagina: 1