[Tft monitoren] vraag over 19 en 20.1 inch

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb interesse in een tft monitor. Nu heb ik bij mijn ouders voor mij staan een 17 inch Philips 170s4. Echt een prima ding en als ik 17 inch nog interresant zou vinden zou ik deze dan ook genomen hebben. Maar ik tuur al meer dan vier jaar naar schermen van 21 inch of meer en ben er eigenlijk mee vertrouwd geraakt.

Dus ik op zoek naar een 20.1 inch tft scherm. Ik vondt een Dell 2000fp en was aanvankelijkn tevreden. Na het kopen van een CTX S961a ben ik van mening verandert. Ik vindt de kleuren van de CTX echt tien keer beter. Alleen de CTX heeft het probleem dat de gangbare 19 inch tft schermen geen snelle responstijd hebben. Je hebt ze wel, denk je..., bijvoorbeeld Philips met een respons van 16ms. Maar dit is meestal van zwart naar wit en als je dan een spel als Unreal 2004 :) speelt heb je nog steeds gosting bij de grijs waarden. En sosm ook bij de kleuren. Je schiet er dus niet veel mee op.

Mijn budget ligt niet zo hoog, ik denk tussen de 500 en 600 euro. En dan val je tussen de 19 inch economy schermen zoals de Samsung 192V. Deze schermen voldoen prima om te officen en internetten, maar niet voor frag spellen, waar ik van houdt.

Dus ik op zoek naar een echte investering. De Iiyama Prolite 20.1 inch. Maar dan heb je weer het probleem van de resolutie. Deze is namelijk native 1600X1200 en dit vindt ik niet echt fijn werken. De responstijd is daarintegen weer wel goed, namelijk 25 ms voor de grijswaarden.

Je begint het al te snappen. De man van Iiyama legde mij uit dat als je een tft scherm koopt je uit moet gaan van native resolutie en de responstijd. Maar bij 19inch is de responstijd niet goed en bij 20 inch in de resolutie niet werkbaar.

Atlhans dat neem ik aan, gezien het bepaalde aantal vaste pixels dat een tft scherm heeft.

Ik kom er dus niet uit. Zijn er intussen al 19inch tft schermen op de markt die goed presteren onder Unreal 2004? Of geeft die iiyama 20.1 toch goed andere resokutie weer?

Wat hebben jullie uiteindelijk gekozen en waarom?

Ik kom er qua keuze niet echt uit. Wel ben ik van mening dat Siemens een van de beste panelen maakt. En dat LG-philips en Samsung en Au Optronics (Hyundai) ook zeer goed zijn. Zijn er nog meer kwalitatief goede schermen en waarom kozen jullie die?

Ik wil graag dat dit geen opsom topic wordt, aangezien hij dan dicht moet.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!