Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] PM bij slotje + < 50 posts

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Naar aanleiding van bijvoorbeeld het draadje [rml]clients "zien" elkaar niet[ update][/rml] een ideetje (overigens geen idee of ik als eerste/enige briljant ben, of dat het eerder is geopperd):

Is het handig als relatief nieuwe gebruikers een PM krijgen als een door hen geopend topic op slot gaat? Bijvoorbeeld met daarin de slot-tekst van het betreffende modje en een verwijzing naar de al dan niet relevante FAQ's en bijvoorbeeld MyReact. Dat voorkomt dat een nieuwe user zijn topic niet meer kan vinden en "dus" maar een nieuw topic opent, dat ook meteen op slot gaat.
Misschien is het zelfs zo in te bouwen dat de database "zelf" bij een slotje voor een user met < 50 posts (ik roep maar wat) zo'n PM aanmaakt met een standaardtekst.
Je topic "<insert topictitel>" is door <insert modje> op slot gezet. De reden hiervoor is in de sluitmessage te lezen. Je kan je gesloten topic makkelijk terugvinden door bovenaan op myreact te klikken. Let op suggesties voor een eventueel nieuw topic, of lees de FAQ's van het forum waarin je postte nog eens goed door.

Dit bericht is automagisch gegenereerd en daarom niet ondertekend :+

Zo scherp als een voetbal!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lijkt mij handiger voor alle topicslotjes, maar is dit niet arbeidsintensief voor de Database? (Niet dat die het niet aankan) :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Mijn redenatie was, dat iemand die al 50+ posts rondloopt (of 5 topicstarts overleefd heeft, kies een leuk criterium) wel een idee krijgt waar zijn topic blijft. Een "beginner" ziet dat misschien niet direct, hoewel de FAQ 'm dat natuurlijk al lang geleerd had :+

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Een gesloten topic blijft nog wel in de lijst (even scrollen naar beneden) en je in myReact/posthistory staan. Daarnaast komt het slotje ook voorbij in activetopics en in het geval dat een user uitzonderlijk over de schreef gaat krijgt hij alsnog een mailtje.

Wellicht dat er dan beter een beginnersvriendelijke uitbreiding op Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt geschreven kan worden met de uitleg van diverse topicstatussen (en evt. hoe daarmee om te gaan)?

Over het slotje is in ieder geval wel wat toegevoegd in de forumFaq: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topiceinde

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 05:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daar komt bij dat als we gebruikers zien die nieuw zijn en ze openen direct een topic omdat ze het vorige kwijt zijn, we ze meestal wel even een PM sturen met uitleg :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Dit soort logica zie ik niet zitten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.