[XP] EFS: Encrypted files terughalen vanaf andere install

Pagina: 1
Acties:

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Ik heb één map op een oude windows XP install ge-encrypt. Nu heb ik op een andere schijf een nieuwe windows install gedaan, en ik zou graag die gecodeerde bestanden uit die oude install over kopiëren.

Dat gaat dus niet, omdat je daarvoor eigenlijk ingelogd moet zijn als de user die die map ge-encrypt heeft.
Normaal gesproken zou je dan die oude windows install opstarten en zo die bestanden kopiëren, maar dat is helaas niet meer mogelijk :S. Ik kan nog wel bij alle bestanden op die oude schijf.

Wat ik dus zoek:
Waar staat het certificaat of de coderingssleutel of wat dan ook (op die oude schijf) en hoe gebruik ik die in mijn nieuwe windows xp installatie om die gecodeerde bestanden op de oude schijf te kunnen lezen/ kopiëren?

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Zijn mn vragen te moeilijk? :O

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik vraag me eigenlijk af of die certificaten wel gewoon los op je HD staan...?! Je hebt ze dus niet geexporteerd voorafgaand aan de installatie van de 2e XP op de 2e disk?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Je zal inderdaad die certificaat moeten exporteren van de oude installatie als dit meer kan is het jammer

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20
als je de certificaten niet meer hebt dan zouw je michien kunnen proberen de sleutel te kraken maar dan ben je aardig lang bezig ben ik bang.

http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html een programma dat beweerd de data nog te kunnen lezen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
ik heb de certificaten niet ge-exporteerd, maar ik kan nog wel gewoon bij de data op die oude hd.. dus mss ook bij de plaats waar windows die gegevens van 't certificaat heeft opgeslagen..?

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Volgens mij is dat programma echt briljant ndeleeuw! Je voert je oude userwachtwoord in, en 't werkt:):) Super!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

rjsomeone schreef op 27 mei 2004 @ 14:01:
Volgens mij is dat programma echt briljant ndeleeuw! Je voert je oude userwachtwoord in, en 't werkt:):) Super!
Bizar, ik dacht echt dat die data onherstelbaar geencrypt was en nu blijk je dus met een simpel tooltje alles te kunnen terug halen..? Wat is er dan nog waar van die 128bit encryptie als ie gewoon genoeg heeft aan username/password?!
Meteen ff proberen straks :P

Wees consequent, maar niet altijd

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Probleem is alleen dat 't een trail versie is. Er is ook een ander programma, dat hetzelfde kan: Passware EFS Key, maar met dezelfde limitaties: alleen de eerste zoveel bytes van een file worden getoond.

Een betere oplossing misschien: http://www.beginningtoseethelight.org/efsrecovery/

Verwijderd

Hee hallo,

Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij lukt het niet.
Ik had op mijn vorige xp installatie geen user/wachtwoord.
Dus in het prog aefsdr kan ik geen wachtwoord invullen en gewoon niets invullen werkt ook niet.

Het prg vindt de keys van de oude xp installatie wel.
Ik heb een groene master en private key in de lijst staan.

Kheb ook een klein testje gedaan:
Met mijn huidige xp installatie bestanden encrypten.
Vervolgens met het prog aefsdr mijn huidige xp laten scannen voor keys.
Deze worden gevonden maar de zojuist ge-encrypte bestanden kan ie niet decypten... is toch raar!? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:52:
Hee hallo,

Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij lukt het niet.
Ik had op mijn vorige xp installatie geen user/wachtwoord.
Dus in het prog aefsdr kan ik geen wachtwoord invullen en gewoon niets invullen werkt ook niet.
je hebt in xp altijd een username en pw (ook al is die blank), dat je automatisch inlogde is iets anders...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om "Take Ownership" toe te passen op de bestanden/mappen? :)

Je moet ervoor zorgen dat je als Administrator of een Administrator ingelogd bent en probeer dan eens jezelf toe te voegen bij Ownership! Dit is te vinden bij eigenschappen van de map > Security > Advanced > Ownership

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:24:
[...]

je hebt in xp altijd een username en pw (ook al is die blank), dat je automatisch inlogde is iets anders...
Maar hoe moet ik dan dit "lege"of "blanke" pw achterhalen?
Of hoe moet ik dit invullen in het prog AEFSDR?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:28:
Heb je al geprobeerd om "Take Ownership" toe te passen op de bestanden/mappen? :)

Je moet ervoor zorgen dat je als Administrator of een Administrator ingelogd bent en probeer dan eens jezelf toe te voegen bij Ownership! Dit is te vinden bij eigenschappen van de map > Security > Advanced > Ownership
Ik sta ingelogd als beheerder maar ik kan eea niet aanvinken... :X
Pagina: 1