Toon posts:

intel HT en AMD 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat dit weer zo'n intel vs amd topic word. Wat ik alleen wil weten is voor welke doeleinden kun je het beste een intel met HT technologie gebruiken een voor welke doeleinden de AMD 64?

verder heb ik gezocht op GOT daar vind ik alleen deze topic:
AMD 64 of P4 HT

Hier staan wel wat leuk plaatjes met benschmarks en meningen van mensen maar dat is niet wat ik wil weten. Ik wil gewoon pure feiten wat ik waarvoor het beste kan gebruiken.

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Intel HT voor mutitasking
AMD 64 voor games

Verwijderd

Topicstarter
NeonRacer schreef op 26 mei 2004 @ 17:18:
AMD 64 voor games
ik neem aan dat amd zijn processor toch niet alleen voor games heeft ontwikkeld ,.....toch?

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Absoluut niet, maar uit testen blijkt dat de AMD 64 het beter doet dan de Intel HT bij games, en andersom de Intel weer beter bij Multitasking.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De feiten weet je al, aangezien je al weet wat HTT en 64bits extensies etc inhouden.
Maar dan gaat het ook om hoe goed bepaalde software met zulke nifty features omgaat (als je 1 taak zonder threads doet, met weinig op de achtergrond heb je weinig aan HTT).
En in het bijzonder gaat dat natuurlijk om de software die voor jou interessant is en daarom zal je toch altijd de benchmarks ook moeten bekijken.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 26 mei 2004 @ 17:24:
De feiten weet je al, aangezien je al weet wat HTT en 64bits extensies etc inhouden.
Maar dan gaat het ook om hoe goed bepaalde software met zulke nifty features omgaan (als je 1 taak zonder threads doet, met weinig op de achtergrond heb je weinig aan HTT).
En in het bijzonder gaat dat natuurlijk om de software die voor jou interessant is en daarom zal je toch altijd de benchmarks ook moeten bekijken.
ja ik weet precies (nouja iig genoeg) hoe de werking is, maar ik weet niet welk systeem het beste waarvoor geschikt is. Nou ben ik niet precies opzoek naar de ecxacte programma's maar over het type programma in het algemeen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Je kunt Intel's HT en AMD's AMD64 imo niet los zien; het zijn onderdelen van een geheel, waarbij elk geheel een andere insteek heeft. Zo verschillen beide cpu's op veel meer gebieden (on-die geheugencontroller, NetBurst, pipelines etcetera) waardoor de uitkomst waar welke processor het meest geschikt voor is niet alleen door HT of AMD64 wordt bepaald.
Check eens wat reviews, dan krijg je wel een beetje een beeld op welke vlakken (lees: toepassingen) de cpu's excelleren :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NeonRacer schreef op 26 mei 2004 @ 17:18:
AMD 64 voor games
Ik zou gamen en multitasking ook niet met elkaar vergelijken, aangezien gamen toch echt wat anders is dan multitasking... ;)

Plus dat de AMD64 niet alleen bedoelt is om te gamen, maar uiteraard ook voor 64 bits extensies, waar de P4 alleen maar 32bit kan...

De Prescott dan wel is waar niet, die heeft 64bit extensies ingebouwd, zijn alleen uitgeschakeld, maar ik weet niet of de TS de P4 'Prescott' bedoelt

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

GJ-tje schreef op 26 mei 2004 @ 17:54:
[...]De Prescott dan wel is waar niet, die heeft 64bit extensies ingebouwd, zijn alleen uitgeschakeld, maar ik weet niet of de TS de P4 'Prescott' bedoelt
Leuk an sich, maar het boeit geen ruk eigenlijk. Ik bedoel, er had een complete GPU bijgebakken kunnen zijn, 128 bit extensies whatever... zolang het uit staat, heb je er helemaal niets aan. En de grap is dat je nevernooit erin zal slagen het aan te zetten.
Het is ingebakken zodat Intel straks, zonder nieuw ontwerp, deze extra functie kan aanbieden door het vanaf dat moment niet meer uit te zetten (wegbranden mbv een laser).

De verschillen tussen AMD64 en HTT... ik denk dat qua lompe brute krachten en elegante dual-processingen uiteindelijk alleen het resultaat telt.. en dan blijken ze allebei ongeveer even snel te zijn. Van de AMD64 vind ik de geheugentoegangen erg interessant, alsmede de Cool n Quiet. Maar bij Intel vind ik de chipset + mobo's een stuk 'leuker'.

Maar mijn mening is dat de CPU al vanaf 2000+ er geen reet meer toe doet. De uitrusting van het mobo, het lawaai en de GPU zijn IMHO de dingen die de CPU leuk maken. Vandaar dat ik na 2 jaar werken op een 1800+ (1.53 GHz) een nieuwe laptop koop met wederom een 1.5 GHz CPU (pentiumM). De CPU boeit nauwelijks nog, andere prioriteiten zijn interessanter.
Pagina: 1