PC besturen met webcam à la EyeToy

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen het spelletje EyeToy voor de PS2 wel kennen. Je moet met een webcam een spelletje besturen met behulp van je handen en voeten. :)

Een dergelijk spelletje bestaat ook voor de PC. (http://www.move2play.com/)
Nu is het echter zo dat ik alleen maar dit soort spelletjes kan vinden terwijl ik eigenlijk iets heel anders zoek. Ik ben al meerdere malen op zoek gegaan naar iets dergelijks, op GoT en op google, echter zonder resultaat. ;(

Ik zoek een programmatje waarmee ik met mijn webcam de mouse pointer kan bewegen, zodat ik Windows XP kan besturen met mijn handen (of voeten :+ ).

Kent iemand een dergelijk programma of weet iemand hoe ik dit op een andere manier kan bewerkstelligen? :)

Bvd.

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
eheh oh zo werkt dit ?:P haha ik had report gedaan! lol

maja ff terug kome op je verhaal! dit lijkt mij op t eerste oog nei tmogelijk emt een wabcam die kan nei treageren op tagerts of bewegende beelden! wat misch wel moglijk is zow eye toy voor je pc kope of aan je pc knopen of zoo!

n web cam KAN dit NIET!

greeds owen

iMac 2020 i7

Verwijderd

owen.p schreef op 26 mei 2004 @ 17:35:

maja ff terug kome op je verhaal! dit lijkt mij op t eerste oog nei tmogelijk emt een wabcam die kan nei treageren op tagerts of bewegende beelden! wat misch wel moglijk is zow eye toy voor je pc kope of aan je pc knopen of zoo!

n web cam KAN dit NIET!

greeds owen
offtopic:
Het is zeker heel moeilijk om fatsoenlijke nederlandse woordjes te typen?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Ik kan me niet voorstellen dat het onmogelijk is, je kan immer de spelen ook besturen, dus waarom geen icoontjes aantikken?
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord maar ben ook zeker wel benieuwd :Y)

Eve char: Warock <TEST>

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Hmm.. Leer eens nederlands typen man, aan dit verhaal valt geen touw vast te knopen. :(

Voor de TS: Kijk eens naar deze links:

http://dftuz.unizar.es/~rivero/alumnos/vmouse.html

http://www.tuttogratis.it/software_gratis/s/mouse_webcam/

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het idee is inderdaad wel leuk.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het moet wel mogelijk zijn.
desnoods doormiddel van een balletje/vlakje met een felle kleur.
je moet alleen software zien te schrijven die dat dingetje steeds uit het plaatje zoekt, en dan vergelijkt met het vorige plaatje.

Ik heb ook al wel eens eerder gezien dat je met 2 kolommen, waar een magnetisch veld tussen heerst, je erg nauwkeurig kan bepalen waar de verstoring plaatsvind, en je dus goed een mousepointer zou kunnen bewegen.
lijkt me wel erg leuk trouwens :) gewoon een beetje gebaren naar je PC dat de muziek zachter moet ofzo :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Vlabakje90
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op 26 mei 2004 @ 17:44:
[...]
Hmm.. Leer eens nederlands typen man, aan dit verhaal valt geen touw vast te knopen. :(

Voor de TS: Kijk eens naar deze links:

http://dftuz.unizar.es/~rivero/alumnos/vmouse.html

http://www.tuttogratis.it/software_gratis/s/mouse_webcam/

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het idee is inderdaad wel leuk.
Bedankt voor deze links :)

Ik heb op de eerste website 2 werkende programma's kunnen vinden. :) Het is evem wennen, en dat is voor de 30 dagen dat ik het mag gebruiken helaas niet echt de moeite waard.. ;(

Verwijderd

n web cam KAN dit NIET!

greeds owen
denk even na..
de eyetoy is gewoon een cam, het is de software die de beelden analyseert! in principe kan dit dus prima met een gewone webcam, en wat speciale software..
al is het zonder duidelijke herkennings punten aan je handen wel moeilijk voor de software om de precieze lokatie te bepalen.. misschien kun je een of andere felle stip op je vinger plakken, of een ledje met een batterijtje gebruiken :+

• Vlabakje90
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:50:
[...]

denk even na..
de eyetoy is gewoon een cam, het is de software die de beelden analyseert! in principe kan dit dus prima met een gewone webcam, en wat speciale software..
al is het zonder duidelijke herkennings punten aan je handen wel moeilijk voor de software om de precieze lokatie te bepalen.. misschien kun je een of andere felle stip op je vinger plakken, of een ledje met een batterijtje gebruiken :+
Dat gebeuren met stippen stikkers en ledjes is niet nodig hoor :P

Het is me uitstekend gelukt met Nouse en CameraMouse.

Met Nouse kan je de muis/joystick besturen met je hoofd, klikken door te knipperen met je ogen. :)

Met CameraMouse kan je de muis met je hoofd besturen, maar je kan hem ook instellen dat hij in een bepaald gebied alles wat een beetje contrast heeft volgt. Dat kan je hand zijn, maar ook een pen oid. :) Klikken kan met deze software door de muispijl voor een in te stellen tijd ongeveer stil te houden. :)

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 10:52
Waar kan ik het downloaden op move2play?
Pagina: 1