[XP] Computer boot extreem langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:09
Ik heb nu ongeveer een week last van dat mijn pc extreem langzaam opstart!
Als je zegt 45 minuten is het snel 8)7 :? :X

Nadat ik Windows XP Pro er opnieuw op heb gezet en de meest gebruikelijke programma's heb geinstalleerd begon de ellende.
Norton al een keer geuninstalled, maar geen succes.
Als ik het nu probeer dan krijg ik een Error in de WindowsInstaller (halverwege ongeveer).
Het langzame begint pas echt als Windows in actie wil komen tijdens het starten.
Dus waar de balk met "Ì"tjes die gevuld moet worden.

Specs:
- PIII - 1 Ghz
- 256 mb PC133
- 40 gb HD
- nVidia GF2GTS
(- Ethernet modem: Speedtouch 510)

Mvg

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je al een keer op spyware gecheckt?

Money for nothin' and your chicks for free

• IJsrace
Start dat ook al als je je windows boot? (Dus nog voordat windows ook maar iets geopend heeft).

Verwijderd

wat is je "gebruikelijke"software?

• IJsrace
Drivers + Norton + Winamp :)

Verwijderd

mmm ik denk als eerste aan je hardeschijf misschien heeft die problemen...

Is je systeem wel snel als hij eenmaal is opgestart??
ff testen met powerdiag en je weet of het je schijf is..
Misschien is het een probleem met het verkrijgen van sommige netwerk verbindingen.. zet is je lan uit en kijk dan is hoe snel hij is...

succes

• IJsrace
Heb geprobeert opnieuw op te starten.
Duurde 2 minuten voordat de laadbalk (ÌÌÌÌÌÌÌ) kwam,
toen is die na 4 blokjes 20 minuten blijven hangen en kreeg ik een error dat een windows bestand niet gevonden kon worden.
Even in andere computer hangen en formatteren die schijf denk ik?? (Ook even virusscan enzo!)

Verwijderd

Ik heb het ook een keer gehad en d8 toen dat mijn hd stuk was; maar mijn geheugen was losgekomen, nadat dat terug vast stak ging alles weer vlot

Verwijderd

ik zou maar hardware zoals geheugen, haddisk, mobo checken want aan je specs te zien is ie wel snel genoeg

Verwijderd

Langzaam starten is iets typisch as je cache uitgeschakeld is. (Eerste wat me invalt).

Maar ik heb ut probleem ook welles meegemaakt met die foutmelding... idd dat ie 'n bestand niet kan vinden. Heb dit geforceerd door simpelweg te starten met een Logboek voor Foutregistratie of iets dergelijks ('Diagnostisch opstarten'). Hiermee kreeg is vreemd genoeg windows wel op snelheid en zonder fouten gestart, maar de oplossing is het nog steeds niet. Die pc staat nog in m'n werkplaats te w88 ;).

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25
en in safe mode starten is ie dan ook zo langzaam?

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Koppel eens zoveel mogelijk overige IDE apparaten los zoals cd-rom spelers en 2de harde schijven. Alleen de harde schijf waar Windows op staat moet aangesloten zijn. Als het probleem dan opgelost is, kun je kijken waar het aan ligt.

Windows probeert namelijk bij het opstarten te communiceren met andere IDE apparaten, als ik een kapotte cd in mijn dvd speler laat zitten probeert windows die te lezen tijdens het opstarten en komt hij ook niet verder.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:53
hey,

ik zou ook hardware matig kijken, want ik heb ook zo soort systeem, en bij mij is die wel snel....
maar nu misschien een oplossing, hoe zijn je bios settings.....dat helpt ook een hoop....

mijn pc is weer net iets anders, als ik opstart, zie ik de hoeveelheid ram (512 sdram pc 133) en dan duurt het vrij lang ( een seconde of 15 ) voordat hij pas verder gaat naar de harde schrijven en cdrom drives, misschien iemand een idee?

p3 866

512 mbram

msi ms-6198 mobo,

ethernet kaartje ( realtek )

ati 7500 (128 mb versie)

40 gb harde schrijf ( 7200 rpm ) Maxtor

voordat ik 512 had, had ik 256, en toen ging hij in een keer door...
Pagina: 1