bestelformulier maken met word

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik wil dus een bestelformulier maken op basis van MS word. Hoe kan ik een een formule toevoegen die de totaalbedrag kan berekenen (dmv op een knop te drukken of automatisch.
Er moet ook een vakje bij voor kortingen; als iemand bepaald totaal aantal overschrijd, geldt een ander bedrag per stuk kost. Dus tot 50 st. 10 euros p.st. 51 t/m 100 8 euro p.st. enz..

Als ik een excel werkblad toevoeg, werkt het dan nog steeds op een systeem die geen Excel heeft?

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 11:32
Een excelblad kan je gewoon erin plakken, alles blijft dan gewoon werken. Natuurlijk heb je hier wel excel voor nodig op je systeem.

Als je een beetje met VB overweg kan, dan kun je natuurlijk ook met de VB-editor gaan spelen om dit voor elkaar te krijgen.

Uit de help van microsoft:
Rekenkundige en relationele operatoren
In een = (formule)-veld kunt u een willekeurige combinatie van waarden en de volgende rekenkundige en relationele operatoren opnemen.

Operator Beschrijving
+ Optellen
– Aftrekken
* Vermenigvuldigen
/ Delen
% Percentage
^ Machtsverheffen en worteltrekken
= Gelijk aan
< Kleiner dan
< = Kleiner dan of gelijk aan
> Groter dan
> = Groter dan of gelijk aan
< > Niet gelijk aan
Zoek anders even in de index van de help op formule of formulier, dan kom je er vast wel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Redshark op 26-05-2004 16:31 . Reden: Ik kan echt niet typen vandaag :( ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Spoof31 schreef op 26 mei 2004 @ 16:18:
Ik wil dus een bestelformulier maken op basis van MS word. Hoe kan ik een een formule toevoegen die de totaalbedrag kan berekenen (dmv op een knop te drukken of automatisch.
Er moet ook een vakje bij voor kortingen; als iemand bepaald totaal aantal overschrijd, geldt een ander bedrag per stuk kost. Dus tot 50 st. 10 euros p.st. 51 t/m 100 8 euro p.st. enz..

Als ik een excel werkblad toevoeg, werkt het dan nog steeds op een systeem die geen Excel heeft?
Als je het toch nieuw moet opzetten, zou je dan geen gebruik van Access overwegen? Dan koppel je aantal bestellingen aan klanten, kun je specifieke kortingen heel handig doorvoeren, maak je totalen, etc. etc.

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
TromboneFreakus schreef op 26 mei 2004 @ 17:56:
[...]

Als je het toch nieuw moet opzetten, zou je dan geen gebruik van Access overwegen? Dan koppel je aantal bestellingen aan klanten, kun je specifieke kortingen heel handig doorvoeren, maak je totalen, etc. etc.
Nee, ik ga er van uit dat veel mensen Access en Excel niet hebben. Word heeft bijna iedereen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maak dan een executable (die naar register of een plaintextfile schrijft als je niets van DB's weet). Er zijn bijna net zo veel mensen met Excel als Word (die ook nog eens macro's kunnen en willen openen), er zijn meer mensen met Win32.

{=2*6} levert keurig 12 op maar ik gok dat je niet met velden wilt gaan werken.
VBA is een optie, VB/HTA misschien een betere, een win32 app een nog betere, een webapp IMHO nog beter. Dan sluit je ook nog eens de mensen met *Nix niet uit :P

Maar Spoof31, wat waren je eigen gedachten over Word? Een vraag 'over de muur gooien' heeft weinig zin op GoT namelijk en je had vast ideeen als je Word dacht te kunnen & per se wilde gebruiken. Zie VBA en zie de hee lmagere rekenmethoden die Word zelf kan hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)