Toon posts:

[exchange2000]hoe mail bekijken via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Windows2000 ADV server staan. Ik heb Exchange 2000 geinstalleerd(voor de mail). Apache draait erop voor mn website. Nu wil ik ook dat mensen via mijn site kunnen inloggen op de mailserver.

Ik heb exchange getest via telnet en het werkt. Als ik een mailtje stuurt naar administrator@mijndomein.nl dan zie ik em wel op de server staan(via MBX/administrator/inbox)maar als ik www.mijndomein.nl/exchange doe krijg ik http fout 404.

Ik heb al gezocht hier maar enigste wat ik kon vinden is als je naar de user gaat en dan exchange features doet dat je het daar kan enablen bij mij zie ik die optie niet staan alleen de optie instant messaging.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dûh. Exchange doet 't niet met Apache; alleen met IIS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Inderdaad, en waarom trouwens Apache gebruiken als IIS gratis bij je Windows zit?!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

FastBunny

Give it the Works !

Inderdaad Exchange werkt prima met IIS, desnoods IIS een andere poort geven en dan in apache hem laten doorverwijzen naar de iis, of je website geheel naar iis overzetten. Niet opgevallen dat er steeds verwezen wordt naar iis in de handleidingen etc?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Apache is toch veel stoerder :)

vooral dat stoere gifje met dat veertje :+

It's not who you are , it's who you know.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
troyk schreef op 26 mei 2004 @ 16:51:
Apache is toch veel stoerder :)

vooral dat stoere gifje met dat veertje :+
Dan dus stoer zonder Exchange Web Acces..

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Sierra-NL schreef op 26 mei 2004 @ 17:00:
[...]

Dan dus stoer zonder Exchange Web Acces..
idd :) Hij kan beter gewoon ISS installeren, fatsoenlijk configgen en gebruiken. Werkt naadloos met exchange. Verkoop maakt er hier ook gebruik van.

It's not who you are , it's who you know.

Verwijderd

misschien dat een standaard webmail oplossing (squirrel en consorten) iets met exchange kan? Je kan exchange toch ook via imap benaderen (dacht ik)?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goh .. toch wel heeel erg naief om te denken;
Ik ram een 3rd party webserver op mijn server, en verwacht dat hij pief-paf-poef out of the blue zomaar samenwerkt met mijn mailserver.

IIS en OutlookWebAccess zijn de keywords (OWA).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.