[2003] RIS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Door het bedrijf waar ik werk ben ik gevraagd een RIS server op te zetten zodat samengestelde PC's voor klanten sneller en makkelijker kunnen worden voorzien van een Windows installatie. In de testomgeving die ik heb opgezet kom ik steeds hetzelfde probleem tegen nadat de setup gestart is:
Setup cannot format the partition.

Your computer may not have enough memory to perform this operation, or your Windows XP CD-ROM may contain some corrupted files.

Setup cannot continue. To quit Setup, press F3.
Ondanks de RIS (win2000) tutorial van WOS en het boek van de resource kit "Microsoft windows server 2003, automating and customizing installations" blijf ik dit probleem tegenkomen. Opmerkelijk genoeg krijg ik deze melding alleen bij Win2000 en WinXP. Als ik Win2003 installeer gaat het gewoon goed.
Ik heb geprobeerd om alle partities te verwijderen en ook al een andere client PC te gebruiken, zonder resultaat.

De server is een PII 350 Mhz met 512 MB RAM
OS: Windows 2003 server met Active Dir, DNS, SMS-2003, SQL2000 SP3a en natuurlijk RIS.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Mr.CeeJay
schop :)

@echo off

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
* Delta2 schopt terug

Hey Christian, ik denk dat je me nog wel kent ( Roland ), we zaten begin dit jaar vaker in hetzelfde projectlokaal ;)
Kheb zelf op dit moment ook een RIS server als opdracht, dus ik denk dat ik je misschien wel van dienst kan zijn.

Aangezien 2K3 het wel netjes doet en de andere installaties niet:
Hoe heb je de installaties aangemaakt ? Flat of Image ?

Tevens: Gebruik je de volgende schakeloptie in je risndrd.sif file ?

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Die zou er echt voor moeten zorgen dat je de partities kwijt bent en dat er netjes wordt geformatteerd.

Bij mij werkt deze configuratie zonder enige problemen bij een win2K install ( XP heb ik niet in de RIS config zitten, houdt mijn opdrachtgever namelijk niet zo van )
Als je er echt niet utikomt kijk ik wel is of ik me een testversie kan aanmaken, kijken of ik je probleem kan naboosten :P

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Mr.CeeJay
op internet kom je nog eens bekenden tegen :P

Ik kan het totaal niet plaatsen dat win2003 wél werkt en 2000/XP niet, ik heb er niets anders mee gedaan. Gewoon de installaties flat aangemaakt vanaf CD (ook eens geprobeerd dmv. riprep), het enige dat ik later na die melding nog veranderd heb (na het boek van de resourcekit te hebben nageslagen) is die RemoteInstall parameter naar 2x Yes.
Dat heb ik gedaan in risndrd.sif die in \i386 stond, maar in \i386\templates staat hij nog een keer :? ??
Heb dit dus geprobeerd op een schijf met partities en ook zonder enkele partitie op. Ik ga dit pinksterweekend thuis eens 2003 installeren (is die MSDNAA ook handig voor ;) ) want ik weet zeker dat het probleem bij de server ligt (meerdere clients geven die meldingen) en die server hier is ook niet 'je van het'...

@echo off

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Mr.CeeJay schreef op 28 mei 2004 @ 12:15:
Dat heb ik gedaan in risndrd.sif die in \i386 stond, maar in \i386\templates staat hij nog een keer :?
Je moet de file in de templates folder hebben, die andere kun je wegsodemieteren ;)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Mr.CeeJay
die templates folder stond dus al goed ingesteld.

what else :?

@echo off

• Mr.CeeJay
nog maar een lichte trap dan

@echo off

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een ander probleem wat indirect wel te maken heeft met de Repartion optie.

Ik ben bezig met een migratie waarbij bestaande systemen één harddisk met 2 partities hebben. De D: partitie bevat user data die we willen bewaren.
Ik wil dus de twee partities houden, dit heb ik bereikt door:

[RemoteInstall]
Repartition = No
UseWholeDisk = No

Maar daarnaast wil ik de C: schijf wel geformatteerd hebben! Is dit ook mogelijk? Ik hoor het graag.

Alvast Bedankt.
De Woert
Delta2 schreef op 28 mei 2004 @ 10:54:
[...]

* Delta2 schopt terug

Hey Christian, ik denk dat je me nog wel kent ( Roland ), we zaten begin dit jaar vaker in hetzelfde projectlokaal ;)
Kheb zelf op dit moment ook een RIS server als opdracht, dus ik denk dat ik je misschien wel van dienst kan zijn.

Aangezien 2K3 het wel netjes doet en de andere installaties niet:
Hoe heb je de installaties aangemaakt ? Flat of Image ?

Tevens: Gebruik je de volgende schakeloptie in je risndrd.sif file ?

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Die zou er echt voor moeten zorgen dat je de partities kwijt bent en dat er netjes wordt geformatteerd.

Bij mij werkt deze configuratie zonder enige problemen bij een win2K install ( XP heb ik niet in de RIS config zitten, houdt mijn opdrachtgever namelijk niet zo van )
Als je er echt niet utikomt kijk ik wel is of ik me een testversie kan aanmaken, kijken of ik je probleem kan naboosten :P
Pagina: 1