Kleurenlaser voor dubbelzijdig printen.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb mijn oom beloofd een kleurenlaser printer te zoeken die dubbelzijdig kan afdrukken. Het mag niet over de 1000 euro gaan.

Hij zat te kijken naar een Xerox Phaser 6100 maar die moet aan blijven staan, als de wax opdroogt moet je die eruit peuteren en dan kost het je meer wax om hem steeds schoon te maken dan dat je gebruikt om te printen.

Het is voor een eenmanskantoortje dus hij zal soms 100 pagina's printen maar soms ook een paar dagen niks.

De Brother HL-2700cn leek eerst ook wel wat maar die kan alleen dubbelzijdig printen met een extra unit van 900 euro. :(

Heeft iemand ervaring met de:

Oki 5100 duplex printen alleen optioneel :(
Minolta 2300
HP 1500-2500

Hij moet niet teveel lawaai maken, geheugen, snelheid enzo is niet zo belangrijk. Het is geen pre dat foto's mooi worden afgedrukt. 600 dpi is geloof ik wel standaard bij die dingen?

Kan iemand mij helpen zoeken want ik zie door de bomen het bos niet meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 26-05-2004 16:01 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Pixal schreef op 26 mei 2004 @ 15:58:
Ik heb mijn oom beloofd een kleurenlaser printer te zoeken die dubbelzijdig kan afdrukken. Het mag niet over de 1000 euro gaan.
Nou dat word lastig budged te laag.
Hij zat te kijken naar een Xerox Phaser 6100 maar die moet aan blijven staan, als de wax opdroogt moet je die eruit peuteren en dan kost het je meer wax om hem steeds schoon te maken dan dat je gebruikt om te printen.

Het is voor een eenmanskantoortje dus hij zal soms 100 pagina's printen maar soms ook een paar dagen niks.

De Brother HL-2700cn leek eerst ook wel wat maar die kan alleen dubbelzijdig printen met een extra unit van 900 euro. :(
De model die het standaard heeft kost ook al rond de €2000 de HL4200CN
Heeft iemand ervaring met de:

Oki 5100 duplex printen alleen optioneel :(
Minolta 2300
2300/2350 Deze heeft Duplex optie en die duplex unit prijs is niet zo extreem.
Maar met €1000 euro kom je er nog steed niet mee.
HP 1500-2500
Geen duplex als optie kan pas vanaf 3700/4650
Hij moet niet teveel lawaai maken, geheugen, snelheid enzo is niet zo belangrijk. Het is geen pre dat foto's mooi worden afgedrukt. 600 dpi is geloof ik wel standaard bij die dingen?
Geen idee vind zelf erg weinig reviews over zulke apparaten alleen die instap modellen.
Kan iemand mij helpen zoeken want ik zie door de bomen het bos niet meer :)
Het budged verhogen help al

C1900D is de cheapest als je kijkt naar EPson, HP en Minolta konica

andere merken weet ik niet

je kan Kelko zoek engine proberen.
http://hardware.kelkoo.nl/

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik denk dat de Minolta 2300W wel een redelijk goed geprijsde is. Als ik me niet vergis kan hij standaard dubbelzijdig printen en kost hij ongeveer 700 euro. Misschien heb ik ergens overheen gelezen. (ah ik zie t al. dubbelzijdig gaat handmatig, automatisch is weer optioneel)

Printers zijn niet echt interessant op tweakers he :) of niemand weet er wat van.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 27-05-2004 00:39 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Naast weinig ervaring met printers, vraag je ook nog om tweakers met ervaring met de hele dure kleurenlasers. Ik ken niet veel mensen die zo'n ding thuis al hebben staan, vandaar de weinige respons waarschijnlijk.

Is de dubbelzijdig print optie een erg harde eis? Anders zal je gezien het aanbod toch echt de te besteden prijs omhoog moeten schroeven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

laserjet 1500
en de goedkopere versie 1500l

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Neem van de Minolta de DL versie en niet de W, deze hangt zelfstandig in het netwerk in tegenstelling tot de W(indows) variant. Hebben er hier eentje staan en die doet het prima.

de betaler vervuilt

Verwijderd

ik heb een color laserjet staan van hp en dat ding is gewoon goed
kunt rond de 8000 tot 10000 pagina's op een toner

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 14:05:
ik heb een color laserjet staan van hp en dat ding is gewoon goed
kunt rond de 8000 tot 10000 pagina's op een toner
Heeft 'ie ook een mogelijkheid om dubbelzijdig te printen, wat de TS dus vroeg, of moet je met de hand de velletjes omdraaien?
[edit]
Nee dus, de amerikaanse site geeft wel netjes specificaties...
HP1500 & specs

In elk geval is op de NLse HP-site niets te vinden aan specificaties van de color laserjets.

[ Voor 27% gewijzigd door TD-er op 27-05-2004 14:21 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
breinonline schreef op 27 mei 2004 @ 13:55:
Naast weinig ervaring met printers, vraag je ook nog om tweakers met ervaring met de hele dure kleurenlasers. Ik ken niet veel mensen die zo'n ding thuis al hebben staan, vandaar de weinige respons waarschijnlijk.

Is de dubbelzijdig print optie een erg harde eis? Anders zal je gezien het aanbod toch echt de te besteden prijs omhoog moeten schroeven.
Kijk, breinonline. Misschien zijn hier veel users van rond de 14 - 16 jaar die nog nooit in de buurt van een kleurenlaser zijn geweest maar ik dacht toch vaak genoeg te zien dat ook zeer veel systeembeheerders hier nog wel eens een kijkje nemen. Die groep moet niet ondergewaardeerd worden vind ik, die mensen werken op allerlei bedrijven en bedrijven kopen al snel een kleurenlaser. Misschien geen budget versie maar misschien hebben die systeembeheerders wel eerst even wat research gedaan.

Dat was mijn invalshoek dan he.

Ik denk dat de Minolta 2300w goed genoeg is, netwerk gebruik is niet nodig. Hij gebruikt hem als enige in zijn kantoortje. Duplex is een van de eisen, handmatig gaat niet door. Kan de printer geen duplex dan wil hij hem ook niet. Ik mag nu opeens wel in een iets hogere prijsklasse zoeken van hem maar ik denk dat ik het advies voorlopig bij de minolta hou. Ik zal ook even naar de hp's kijken.

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Pixal schreef op 26 mei 2004 @ 15:58:

Wat geeft je het idee dat de 6100 een solid ink (wax) printer is?
Dit is een 600 dpi laser printer, waarvan de print engine door samsung ontwikkeld is. (samsing verkoopt praktisch dezelfde machine, maar weet niet hoeveel deze kost). Niet naar de 1200 dpi afdruikkwaliteit verkooptruuk luisteren die gebruikt wordt om deze machines te verkopen, dit wordt bereikt door een soort van interpolatie. Geen echte DPI's dus.
Voor foto's zou ik hem inderdaad niet kopen, dan zou ik voor prive gebruik eerder voor een inkjet gaan.. tenzij je snelheid + kwaliteit wilt.. en zo'n 7000 euro te spenderen hebt (Phaser 7750). Voor grafieken, tekst en zo nu en dan een plaatje / foto is het een beste printer. Helemaal voor die prijs (599 euro uit mijn hoofd?).

De enige solid ink machine die Xerox momenteel op de markt heeft, is de Phaser 8400. De hoeveelheid verspilde wax door cleaning cycles is op deze machines sterk verminderd tov de voorgangers (340,350,360,840/850/860/8200). Dit doordat de printhead geisolleerd is (beter op temperatuur te houden met minder energie verbruik, wat de oorzaak is waarom cleaning cycles nodig zijn), de inktreservoirs van de printkop kleiner zijn & een nieuwe inktformule gebruikt wordt.. waardoor er VEEL minder cleaning cycles nodig zijn. Ook de manier waarop de printhead gereinigd wordt is anders, wat helpt voor het inktverbruik.

Mocht je nog vragen hebben over Xerox/Tektronix machines, laat het ff weten.. helaas heb ik van de andere fabrikanten niet meer dan basis kennis.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dacurve schreef op 30 mei 2004 @ 22:14:
[...]

Wat geeft je het idee dat de 6100 een solid ink (wax) printer is?
Dit is een 600 dpi laser printer, waarvan de print engine door samsung ontwikkeld is. (samsing verkoopt praktisch dezelfde machine, maar weet niet hoeveel deze kost).
Overal staat bij dat de 6100 het Tektronic systeem gebruikt. Das wax toch?

En in een review stond dat hij vaak schoongemaakt moest worden. Vooral als je hem niet elke dag gebruikt dus. En dat schoonmaken kost veel wax. Ik lees het ook maar gewoon.

Please, heb je persoonlijke ervaring met dit model en gebruik je hem elke dag of ook soms even niet. (dat hij echt gewoon uit staat ook). Dan kan ik je mening goed gebruiken. Anders vertrouw ik gewoon eerder op de reviews.

[edit] fout gelezen.. tis nite Tektronic maar Tekcolor. Dus misschien heb je wel gelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 05-06-2004 18:02 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Overigens heb ik al van enkele reparateurs gehoord dat dubbelzijdig printen funest is voor een laserprinter. Het warme, vaak statisch geladen papier zou de printer veel sneller vervuilen dan wanneer je het eerst zou laten afkoelen, of een ander soort printer zou gebruiken, bv een waxprinter. Misschien iets om rekening mee te houden? of zijn het slechts loze praatjes van die reparateurs?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Geen idee, ik vind het hele gedoe om laserprinters erg moeilijk. Ik mag nu tot 1300 euro gaan maar ik kan geen printer vinden met mogelijkheid om papier met een gewicht van 120g/m2 duplex af te drukken.

Ik ga hem toch maar adviseren om de Minolta 2300W te nemen met duplex unit of de goedkopere Xerox 6100. Ik kan nergens meer die review over de Xerox 6100 vinden waar in stond dat er problemen met de wax waren enzo.

Lastig lastig lastig, zoeken naar een speld in een hooiberg.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het is inderdaat lastig om objectieve info te vinden over kleuren laser printers.
Er zijn nog wel testen te vinden over goedkope inktjet printers maar over kleuren laser printers is het erg moeilijk.

Wat ik zo gevonden heb dan zou de Minolta 2300W een goede keus kunnen zijn. Mits er wordt gewerkt met Windows. Anders ben je volgens Minolta gebonden aan de 2350 die bijna 2 maal zo duur is.

Maar de 2300W is voor nog geen 500 euro te vinden in Pricewatch met een Duplex module van 200 euro valt hij nog ruim binnen budget. Tevens kan je er dan nog een Scan optie op zetten voor 100 Euri. Dan is het gelijk een volwaardige copier. Alleen de verplichting aan dat rottige windows.
Ik wil hem aan mijn server hangen en die draait Linux. Maar ik kan nergens vinden in hoe verre hij onder Linux aan de praat te krijgen is.

Ik lees net dat HP binnenkort een nieuw model komt de 2550. Deze is voor minder als 500 euro te vinden in de pw en verder goed tegenwichdtbieden aan de Minolta. Tevens is deze gewoon Postscript. Hij heeft echter weer geen duplex en ook niet als optie.
Weet je misschien ook wat voor extra kwaliteit de 3500 heeft met:
True 600 x 600 dpi with HP ImageREt 2400 and HP's print quality refinement technologies, providing professional-looking color documents through a multi-level printing process.

[ Voor 26% gewijzigd door ronny op 06-06-2004 18:45 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
120g/m2 papier duplex af te drukken.... je vraagt wel wat van de printer met dit zware papier, al die bochten waar het papier langs moet. "Veel kans op papier jam"

Als nu dit zware papier maar niet via de handinvoer in de printer en via de achter zijnde uit de printer moet komen. let hier ff op

---

Zelf zat ik eerst ff aan Kyocera FS-C5016N http://www.kyoceramita-eu...idProduct=663&idFeature=5
maar hier gaat in de bak 60-105 g/m2 papier
terwijl in de hand invoer 60-200 g/m2 mag

en met gebruik van de dubbel zijdige bak mag je tot 105 g/m2 gaan

En kijk bij de keuse ook ff naar de prijs per afdruk

Grutte Pier fansels

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

een quotje van Minolta
Papiergewicht:
Gewoon papier: 60-90 g/m
Dik papier: 90-163 g/m

Afdrukmedia:
Gewoon papier, dik papier, OHP transparanten, laserkwaliteitstickers, enveloppes en briefkaarten volgens standaard Japanse PTT. Dubbelzijdig afdrukken alleen op gewoon papier.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kijk eens bij deze duitser:
https://www.printer-care....torefront/DE/catalog/3609

De Konica-Minolta Magicolor 2300W kost €434
Konica-Minolta Duplexeinheit MC2300W - 1710545-100 €345
TOTAAL €779

En omdat je hem zakelijk koopt kun je de Mwst in korting brengen (hoef je niet te baetalen, ook niet vooraf) scheelt 16% --> €~107

Komen wel verzendkosten bij, maar dat moet kunnen voor die 107 extra korting ;)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

sjolmers schreef op 06 juni 2004 @ 19:04:
Kijk eens bij deze duitser:
https://www.printer-care....torefront/DE/catalog/3609

De Konica-Minolta Magicolor 2300W kost €434
[offtopic]Da's goedkoop zeg! Op deze manier wordt 't voor consumenten ook heel aantrekkelijk om een kleurenlaser te kopen![/offtopic]

Nederlander in België

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Pixal schreef op 05 juni 2004 @ 17:50:
[...]

Overal staat bij dat de 6100 het Tektronic systeem gebruikt. Das wax toch?

En in een review stond dat hij vaak schoongemaakt moest worden. Vooral als je hem niet elke dag gebruikt dus. En dat schoonmaken kost veel wax. Ik lees het ook maar gewoon.

Please, heb je persoonlijke ervaring met dit model en gebruik je hem elke dag of ook soms even niet. (dat hij echt gewoon uit staat ook). Dan kan ik je mening goed gebruiken. Anders vertrouw ik gewoon eerder op de reviews.

[edit] fout gelezen.. tis nite Tektronic maar Tekcolor. Dus misschien heb je wel gelijk.
Trust me :) De 6100 is een 4-pass color laser, voordat Tektronix door Xerox is overgenomen waren alle phasers inderdaad gebaseerd op wax technologie.
Na de overname door Xerox in 2000 zijn er ook kleuren laser (phaser 6100, 6250, 7750) & led (phaser 7300) printers die onder de "phaser" familie vallen.
De print engine van de 6100 is door samsung ontwikkeld, niet door Xerox' eigen R&D teams.
Ik werk zelf alweer een aantal jaartjes voor Xerox en ben ook betrokken bij het testen van Beta machines, de Phaser 6100 die hier (een dik half jaar) staat heeft nog nooit problemen vertoond, en dat bij >8 uur/dag testen. (Ik had niet verwacht dat hij had zo lang zou volhouden zonder problemen te vertonen.)
Ik denk dat dit zeker een leuke "instap" kleuren laser is, maar zou zelf wel de samsung variant kopen. Ik heb zo'n gevoel dat zij dezelfde print engine een stuk goedkoper zullen/kunnen leveren dan Xerox.
Verwacht overigens niet de kwaliteit die je van een goede inkjet kan verwachten.

De 8400, momenteel Xerox' enige solid ink printer, heeft veel minder last van inkt dat verloren gaat door reinigingen van de printhead. Ik geloof dat de cost-per-page ongeveer gelijk zou liggen met die van de Phaser 6100. Ik durf niet te zeggen of dit in de praktijk ook echt zo is, maar dit zou wel de printer zijn die ik zou kopen.. al is het alleen maar voor de snelheid.
Maar waarschijnlijk is deze mening wat eenzijdig, aangezien wij veel dichter bij de ontwikkeling van de 8400 dan van de 6100 betrokken zijn geweest.
Overigens heb ik al van enkele reparateurs gehoord dat dubbelzijdig printen funest is voor een laserprinter. Het warme, vaak statisch geladen papier zou de printer veel sneller vervuilen dan wanneer je het eerst zou laten afkoelen, of een ander soort printer zou gebruiken, bv een waxprinter. Misschien iets om rekening mee te houden? of zijn het slechts loze praatjes van die reparateurs?
Vroeger, zo'n 10-15 jaar geleden, was dit inderdaad misschien een probleem. De huidige generatie laser printers heeft hier absoluut geen last van. Hou wel rekening dat automatisch duplex printen vaak je papierdikte beperkt (voornamelijk door rare bochten in papierpad). Zorg er altijd voor dat je dit controlleerd, anders zit je straks handmatig dubbelzijdig te printen via de handmatige doorvoer. En dat wil je niet!

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Kijk ook eens naar deze printer, een duplex unit is optioneel, en hij is per afdruk de goedkoopste van alle printers die je momenteel kunt krijgen.

http://www.kyocera.nl/htm...idProduct=660&idFeature=5

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Lieuwe schreef op 08 juni 2004 @ 11:12:
Kijk ook eens naar deze printer, een duplex unit is optioneel, en hij is per afdruk de goedkoopste van alle printers die je momenteel kunt krijgen.

http://www.kyocera.nl/htm...idProduct=660&idFeature=5
Ehm, die kost > 2000 euro ;)

Nederlander in België

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dacurve schreef op 08 juni 2004 @ 11:08:
de Phaser 6100 die hier (een dik half jaar) staat heeft nog nooit problemen vertoond, en dat bij >8 uur/dag testen.
Maar dat had is nou juist niet waar hij voor bedoeld is. Als we die kopen kan het voorkomen dat hij eens een weekje uit staat. En dan weer een 100 pagina's achter elkaar.

Als hij elke dag gebruikt wordt heb je dat probleem wel minder waarschijnlijk.

Verwijderd

dit is loze praat, ben zelf 2 1/2 jaar printer monteur geweest.
papier in een laser printer wordt altijd statisch geladen, anders komt de toner niet op de goeie plek op het papier.
wat WEL waar is is dat je eigenlijk 2 print acties doet, en dus per blaadje duplex geprint papier je printer 2x zo snel slijt t.o.v. een enkelzijdig geprint blaadje, maar dat is een typisch geval van "logisch, Duh...."

en nog een paar tips voor dubbelzijdig printen:
neem niet het goedkoopste papier, dit gaat namelijk bobbelen/golven als het 1 keer door de fuser(de hete rol die de toner op het papier brandt) is geweest, en dat vinden duplex-units meestal niet zo leuk, in het boekje van je printer staat altijd aangegeven welke papiersoort wordt aangeraden (merk doet er niet zo toe, dikte/gewicht en of het speciaal voor laserprinters is gemaakt wel, laserprinter papier is meestal wat gladder dan bijv. inkjet papier en dat geeft mooiere afdrukken, vooral bij foto's)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 12:02 ]

Verwijderd

foto's mooi op een kleuren laser :?

Verwijderd

Ik weet niet zo heel veel van kleuren laser printers (heb zelf alleen zwart/wit A3 laser printer, Minolta PageWorks 25)

Bij de aanschaf van die printer is behalve de aanschafprijs ook rekening gehouden met de prijs van cartridges. Misschien dat het handig is om daar ook even bij stil te staan. Ik weet niet precies wat dat nu allemaal kost, maar dikke 3 jaar geleden was het allemaal nog een stuk duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 09:36 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de samsung clp500 deze printer is stil en niet al te duur.
~€900

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:19:
foto's mooi op een kleuren laser :?
Dat vraag ik me dus ook af; volgens mij niet, maar ik wil wel 's foto's zien van foto's afgedrukt op een (goedkope) kleurenlaser.

Nederlander in België

Verwijderd

als de foto's mooi moeten zijn en hij moet snel zijn en onder de 1000 euries vallen zou ik voor een photosmart gaan

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Pixal schreef op 27 mei 2004 @ 14:55:
[...]

Kijk, breinonline. Misschien zijn hier veel users van rond de 14 - 16 jaar die nog nooit in de buurt van een kleurenlaser zijn geweest maar ik dacht toch vaak genoeg te zien dat ook zeer veel systeembeheerders hier nog wel eens een kijkje nemen. Die groep moet niet ondergewaardeerd worden vind ik, die mensen werken op allerlei bedrijven en bedrijven kopen al snel een kleurenlaser. Misschien geen budget versie maar misschien hebben die systeembeheerders wel eerst even wat research gedaan.

Dat was mijn invalshoek dan he.
Even onze situatie hierop los latend. Wij hebben gekozen voor HP, als je dan als systeembeheerder voor 80 man een kleurenlaser printer moet kiezen ga je niet voor budget. Budget is voor eenmans kantoren of maximaal 5 gebruikers. Dus daarom hebben wij een HP Color LaserJet 4600. Dat is niet echt voor jou budget, maar jou verhaal slaat de plank toch redelijk mis.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Elektronicanet schreef op 09 juni 2004 @ 10:03:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af; volgens mij niet, maar ik wil wel 's foto's zien van foto's afgedrukt op een (goedkope) kleurenlaser.
De Demo-prints van color laser printers zijn vaak erg mooi, maar die zijn dan ook echt geoptimaliseerd voor zo'n bak. Als je zelf foto's wil gaan printen op hoge kwaliteit is inkt nog steeds de beste optie. Voor brochures en folder e.d. kan een color laser weer wel. Vaak print je dan niet een foto op een volledig A4-tje.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Sierra-NL schreef op 09 juni 2004 @ 10:24:
[...]

De Demo-prints van color laser printers zijn vaak erg mooi, maar die zijn dan ook echt geoptimaliseerd voor zo'n bak. Als je zelf foto's wil gaan printen op hoge kwaliteit is inkt nog steeds de beste optie. Voor brochures en folder e.d. kan een color laser weer wel. Vaak print je dan niet een foto op een volledig A4-tje.
Ok, maar de kwaliteit is dus wel acceptabel, ik wil zeggen, misschien niet zo mooi als een echte foto maar wel zo goed als een 'drukwerkfotootje'.
Als je 's omrekent hoeveel goedkoper het is t.o.v. inkjet!

Nederlander in België

Verwijderd

even wat voor en na delen van inkt en laserprinters
-een laserjet is duurder in aanschaf.
-voor een laserjet zijn 4 cartridges nodig ipv. 2 bij een inktprinter
-een toner cardtridge is duurder in aanschaf dan een inkt en gaan ongeveer evenlang mee (bij de kleine lasers).
-voor een laser komen er nog een aantal andere supplies bij zoals een drumkit die om de ongv. 10.000 pagina's vervangen moet worden.
-een inkt printer is sneller met kleuren afdrukken
-een beetje luxe inkt printer kan ook duplex printen

think about it ;)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

een toner cardtridge is duurder in aanschaf dan een inkt en gaan ongeveer evenlang mee (bij de kleine lasers).
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Met een inkjet cartridge kun je zo'n 50 pagina's printen in kleur, terwijl je met een laser (afhankelijk van het type) zeker meer dan 1000 pagina's kan printen. Je hebt idd 4 toners nodig ipv 2, maar de prijs is slechts het dubbele, terwijl je véél meer pagina's kan printen.
Iemand een review met prijsvergelijkingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Elektronicanet op 09-06-2004 15:47 ]

Nederlander in België

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 09 juni 2004 @ 10:22:
[...]

Even onze situatie hierop los latend. Wij hebben gekozen voor HP, als je dan als systeembeheerder voor 80 man een kleurenlaser printer moet kiezen ga je niet voor budget. Budget is voor eenmans kantoren of maximaal 5 gebruikers. Dus daarom hebben wij een HP Color LaserJet 4600. Dat is niet echt voor jou budget, maar jou verhaal slaat de plank toch redelijk mis.
Ik sla totaal geen planken mis. Er zijn zat bedrijven die budget kiezen. Als ze er net niet genoeg geld voor over hebben of als het alleen voor de directeur op zijn bureau is. Of voor een kantoortje vol met stagelopers.

Zat redenen om een budget laser neer te zetten.

Dat jouw bedrijf één laser koopt hoeft niet te betekenen dat dat overal gebeurt. Als er al een hele dikke staat maar er is nog eentje nodig die wat dichterbij staat en niet door 80 man gebruikt wordt kan het net zo goed budget zijn.

Ik wijs breinonline erop dat er niet alleen scholieren zitten hier, kom jij me vertellen dat ik hier geen systeembeheerders tegen kom die ook research hebben gedaan naar wat minder dure modellen :?

Ik ga wel naar helpmij.nl voortaan, daar zitten dan natuurlijk alle eenmanskantoor systeembeheerders ;)

Ontopic, er bestaan waarschijnlijk geen printers onder de 1000 waarmee je zwaar papier duplex kan printen. Zelfs de meeste echt dure modellen vinden dit niet lekker. Ik mocht desnoods tot 1500 euro gaan maar het is gewoon onbegonnen werk. Het wordt de minolta 2300w met een duplex unit. Als hij zwaar papier gebruikt gaat hij het wel handmatig draaien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 12-06-2004 02:10 ]

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic maar zou iemand eens de goedkoopste laserprinters kunnen opgeven die foto's wel aan mooie kwaliteit (dus gelijk aan een photosmart van hp bvb) kunnen printen en om welk bedrag het dan gaat?

• SG

SG

C 5400 DN €1400 __ _____ 16/24 0600 x 1200 Oki
C 1900 D_ €1450 __ _____ 04/16 0600 x 0600 Epson
C 4000 __ €1200 PS €1750 16/16 0600 x 0600 Epson
C 4100 __ €1700 PS €2100 24/24 0600 x 0600 Epson
C 3100 __ €1950 SC €2200 16/16 1200 x 1200 minolta
C 3300 __ €2200 SC €2500 24/24 1200 x 1200 minolta
C 4650 DN €2000 __ _____ 22/22 0600 x 0600 HP
C 3700 DN €1800 __ _____ 16/16 0600 x 0600 HP

Alle zijn Duplex, Alle zijn ook met Netwerk,
SC scanner copier kit
PS er is ook een Postcript versie anderen hebben of geen of standaard PS.

Gezien de Spects/prijs verhouding slaat Oki geen slecht figuur.
Minolta bied de beste spect wel voor een prijs met SC scancopier optie.

3300 .......de hoogste spects voor een prijs.
3100 ....... iets minder performance voor de rest toppie.
C5400DN.. goede prijs spect/performance verhouding
3100SSC.. luxe scancopier uitvoering van hoge middemoter.
4650DN .. naam en performance duur verkrijgbaarheid.

Voor goede/redelijke kleuren foto'afdrukken is ten eerste resolutie belangrijk en dat is waar minolta juist aanbied in hun produkten.

Maar geen review's van bekend helaas.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

heb kleurenlaser gekocht in aldi (belgie)
prijs 399 € (u leest goed)
dit is de minolta 2300 magicolor, powered by medion.
Gewoon goed

• SG

SG

Dacht dat daarvoor ook een duplex unit voor te krijgen is optioneel.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Let met het uitzoeken naar een model vooral op de kosten per pagina.
Toner, drum, dat soort onderdelen meegerekend.

Deze kosten wegen veel zwaarder dan de initiele aanschaf prijs.

Dan kan opeens een printer van € 2000.- in gebruik een stuk goedkoper zijn dan een printer van € 1000.-

(ken je die goedkope inktjet printers met kleine cartridge's ? zelfde idee)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik heb nu al een paar weken de Samsung CLP500 en die print echt super! Bijna net zo mooi als een inktjet voor foto's en afdrukkosten van 1 cent in zwartwit en 2,3 cent in kleur (bij 5% dekking) . Wij drukken er al onze factuurtjes op af en volgens de handleiding zou de meegeleverde toner maar 2000 printjes meegaan maar ik zit nu al op 5000 en hij doet het nog steeds perfect, en dat terwijl ik heel wat heb geexpirimenteerd met foto's afdrukken, een echte aanrader.

Hij kost op het moment maar € 479,00, zie http://www.tweakers.net/pricewatch/78740
En dat is uiteraard INCLUSIEF duplexunit!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 17:20 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:17:
Ik heb nu al een paar weken de Samsung CLP500 en die print echt super! Bijna net zo mooi als een inktjet voor foto's en afdrukkosten van 1 cent in zwartwit en 2,3 cent in kleur (bij 5% dekking) . Wij drukken er al onze factuurtjes op af en volgens de handleiding zou de meegeleverde toner maar 2000 printjes meegaan maar ik zit nu al op 5000 en hij doet het nog steeds perfect, en dat terwijl ik heel wat heb geexpirimenteerd met foto's afdrukken, een echte aanrader.

Hij kost op het moment maar € 479,00, zie http://www.tweakers.net/pricewatch/78740
En dat is uiteraard INCLUSIEF duplexunit!!
Da's wel een aanrader idd :)
Je verkoopt 'm zelf zie ik, want je verwijst naar de pricewatch waar hij bij jou het goedkoopste is. Beetje reclame hè :P

Nederlander in België

Verwijderd

ssssst...
Ik vertel slechts mijn positieve ervaringen met een type printer en verwijs naar een onafhankelijke prijsvergelijkingspagina... ;)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 19:19:
ssssst...
Ik vertel slechts mijn positieve ervaringen met een type printer en verwijs naar een onafhankelijke prijsvergelijkingspagina... ;)
Offtopic: Zou je mij een foto of review van de fotoafdruk kwaliteit kunnen laten zien?

Nederlander in België

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Elektronicanet schreef op 04 juli 2004 @ 16:58:
[...]

Offtopic: Zou je mij een foto of review van de fotoafdruk kwaliteit kunnen laten zien?
En als je nu eens naar een winkel gaat, die dat ding verkoopt, en een digitale foto meeneemt. En die laat afdrukken ?

Misschien heeft hij wel gesjoemeld met die fotoadruk >:)

Abort, Retry, Quake ???

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

aZuL2001 schreef op 04 juli 2004 @ 22:42:
[...]

En als je nu eens naar een winkel gaat, die dat ding verkoopt, en een digitale foto meeneemt. En die laat afdrukken ?

Misschien heeft hij wel gesjoemeld met die fotoadruk >:)
Enig idee waar ze die verkopen in Eindhoven??

Nederlander in België

• TD-er
  • Laatst online: 14-05 21:41
Elektronicanet schreef op 05 juli 2004 @ 14:13:
[...]

Enig idee waar ze die verkopen in Eindhoven??
Kennelijk voor 400 euro bij Zercom

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

haha dan issie net toegevoegd :) Want die prijs van Take it now heb ik zelf toegevoegd :P

Nederlander in België

Pagina: 1