Toon posts:

PCMCIA WLAN: vindt wlan netwerk, maar vertikt te verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een luidruchtige PC die server speelt in mijn mini-netwerkje met chello modem en laptop. Het is redelijk irri dat hij steeds aan moet staan als ik mn lappie wil gebruiken. Toevallig schafte mijn werkgever net een nieuwe wlan router en mocht ik de oude mee naar huis nemen. Helaas werk het niet 100%. Ik heb werkelijk alle handleidingen doorgelezen en tips van GoT uitgeprobeerd (w/o wireless zero config uitgezet, maakt geen verschil, maar ok het heeft eerst ook met gewerkt..) Maar laat ik eerst maar een duidelijk situatieschets maken:

-----------------------------------
OUDE SITUATIE

* Chello modem (com21) wired verbonden met [PC - nic 1]
* PC
- nic 1: dynamisch ip / verbonden met [chello modem]
- nic 2: ip 192.168.1.1 / wlan usb adapter sitecom wl-012 / adhoc wireless verbonden met [ LAPTOP - nic 1]
* Laptop
- nic 1: ip 192.168.1.2 - gateway 192.168.1.1 - dns overgenomen van chello met ipconfig van pc - nic 1 / wlan pcmcia sitecom wl-011 / adhoc wireless verbonden met [ PC - nic 2]

Werking:
PC: 100%! Prima verbinding :)
Laptop: 100%! Prima verbinding :)

-----------------------------------
NIEUWE SITUATIE

* Chello modem (com21) wired verbonden met [ROUTER]
* Router Sitecom WL-018 v1
- WAN poort: [chello modem]
- WLAN: channel 7 - SSID= 'tst'/ geen WEP (tot alles werkt!)/ verbonden met [pc - nic 2] en behoort verbonden met [laptop - nic 1]
* PC
- nic 1: ongebruikt
- nic 2: ip 192.168.123.111 - gateway 192.168.123.254 - dns overgenomen van chello vanuit oude situatie - channel 7 - SSID= 'tst' / wlan usb adapter sitecom wl-012 / infrastructure wireless verbonden met [ ROUTER]
* Laptop
- nic 1: ip 192.168.123.156 - gateway 192.168.123.254 - dns overgenomen van chello vanuit oude situatie - channel 7 - SSID= 'tst' / wlan pcmcia sitecom wl-011 / infrastructure wireless behoort verbonden met [ ROUTER]

Werking:
PC: 100%! Verbindt prima wireless met router en heeft ook internet.
!!Laptop: Hij geeft 'tst' wel aan als beschikbaar netwerk, maar als ik hem aanklik en op verbinden druk, verbindt hij niet en blijft hij steeds de melding geven dat er nieuwe netwerken beschikbaar is. Ik snap niet dat hij wel het netwerk vindt, maar gewoon vertikt om te verbinden...! Heeft iemand ervaring met dit probleem?
FYI ik had precies hetzelfde probleem eerst ook met PC - nic 2, maar dat kwam doordat ik het verkeerde channel had gekozen. Dit is echter bij laptop nic 1 wél juist geselecteerd. Raadsel!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 16:09 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:43
Als je op je router een WEP code heb ingesteld moet je die wel eerst invullen voor je verbindt, met dit probleem zat ik namelijk ook te kutten, succes

Verwijderd

Topicstarter
Flesdop schreef op 26 mei 2004 @ 18:48:
Als je op je router een WEP code heb ingesteld moet je die wel eerst invullen voor je verbindt, met dit probleem zat ik namelijk ook te kutten, succes
Ik heb het zojuist opgelost (joepie ;) )!
Ik heb de nieuwste firmware gedownload voor mn router en de net uitgekomen nieuwe driver voor mijn pcmcia kaart. Daarnaast heb ik ze allemaal ipv op kanaal 7 naar kanaal 11 gezet. Alles restarten en ja hoor het werkt! Hierdoor kon ik ook probleemloos WEP instellen (inderdaad op de router en de netwerkkaartjes).