Toon posts:

firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! is het mogelijk om de firmware van een cd >LEZER<, een speler dus (Aopen 40x) te vernieuwen??

het arme ding heeft een spanningspiek te verduren gehad 8)7 en is van alle onderdelen uit de bewuste pc nog het levendigst (lampje knippert nog bij aansluiten op 12 volts connector)

welk tweakertje heeft dit eerder gedaan en helpt me verder ???

alvast bedankt!

keith

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 17:51
Tuurlijk kun je de firmware vernieuwen.

Maar weinig kans dat dit gaat helpen als de rest al doorgebrand is.

Firmware is slechts de software in het beestje...

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, maar of het helpt... :X

Edit: niet goed gelezen 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 15:46 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Ja, je kan een cdlezer ook flashen, maar als het een spanningspiek te verduren heeft gehad geef ik je weinig kans dat ie na een nieuwe BIOS gewoon weer zal werken hoor. En het zal niet zo makkelijk zijn om een BIOS te vinden, want normaal gesproken hoort ie het gewoon te doen ;)

The devil is in the details.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
Je kunt hem wel flashen , alleen is er geen bios voor dat arme beestje beschikbaar :).

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27

Meneer aard

Porsche rulez!

Termi schreef op 26 mei 2004 @ 15:49:
Je kunt hem wel flashen , alleen is er geen bios voor dat arme beestje beschikbaar :).
Ook geen béta shit? Want ik heb vrij veel aopen in mijn handen gehad en had ergens een site met beta zooi voor aopen lezers/branders.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! kan iemand de bios van zo'n Aopen 40x lezer dan uitlezen? en safen?? en met wat flashsoftware naar me toe mailen? (of kan dat ook met een branderflasher?)

eve iets anders:

past er ook "lagere-snelheid" firmware op bijv. 42x of 48x op een 52x speler?

heb hier (ook nog) een aopen 52x waar een CD-R in is ONTPLOFT (echte KNAL dus!)

ongeluk geschrokken!

er is trouwens een cd-snelheid-rem!-programmaatje (CD-Bremse) dat de snelheid van een lezer kán beinvloeden! (alleen naar een lagere snelheid)

ik wil maar zegge, snelheid kan dus wel beinvloed worden!

(als je cd-bremse registreert, kun je (windows) zelfs opstarten met de door jou gewenste snelheid voor de cd-lezer!)

groete,

keith

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 16:18 . Reden: typo: brander ipv speler ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Firmwares kun je vinden op www.rpc1.com. Verder zal een flash ws niet veel doen tegen een spanningspiek.

Verwijderd

Topicstarter
je blijft hope he??

doewie!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om rechtstreeks op je vraag af te gaan: ja dat kan :) Zie de FAQ van dit subforum voor linkjes B)

Of het jouw probleem oplost is een heel ander verhaal. Een fysiek defect is echt niet op te lossen met een simpel stukje software :+

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.