[VB] DataReport gegevens wijzigen niet

Pagina: 1
Acties:

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben nogmaals aan de slag gegaan met DataReports onder VB6 om een paar simpele rapportjes aan te maken. Het aanmaken van deze rapportjes is gebeurd, het vullen met gegevens loopt als een treintje... tenminste toch de eerste keer dat ik mijn rapportje oproep.

Wijzig ik gegevens in mijn programma en roep ik het rapportje terug op, dan verschijnt het rapport zonder problemen op mijn scherm MAAR is wel netjes gevuld met de oude gegevens.

Nu heb ik al een hele hoop refreshes en requeries lopen uitvoeren (van m'n DataEnvironment, van m'n rapport, ...) maar niets schijnt ook maar iets te helpen. Enkel indien ik mijn programma afsluit en terug opnieuw open zijn de gegevens op mijn rapport gewijzigd.

Op GoT ben ik hetzelfde probleem niet tegengekomen tijdens mijn speurtocht. Dan maar Googlen... met 1 resultaat:

http://www.talkaboutprogr...base/messages/112492.html

Deze programmeur heeft - zo lijkt het voor mij toch - juist hetzelfde probleem gehad EN het kunnen oplossen. Hij is ook zo vriendelijk geweest om een linkje te plaatsen naar de oplossing... natuurlijk werkt deze niet meer :(

Heeft er iemand anders dit probleem ook al ooit gehad en hier een oplossing voor?

• Blacksnak
Ben er daarstraks nog eens een paar uurtjes aan bezig geweest maar wat ik ook probeer... de gegevens blijven staan en worden NIET vernieuwd.

Verdere zoektochten op Google hebben niets opgeleverd.. :'(

• Blacksnak
Echt niemand die dit ooit aan de hand heeft gehad? :?