kleur bepaalt scherm grootte ? ook bij jouw ?

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
Ik merk dat als ik een donkere kleur op mijn scherm heb mijn scherm iets naar binnen trekt en dat bij lichte kleuren en scherm iets naar buiten gaat. Sterker nog als ik zwart en wit boven elkaar heb dan kan ik een deuk zien !

Dit vond eerst plaats bij een daewoo monitor maarnu ook op een andere 15" ( daewoo overleed kort na de eerste symptomen :( en moet nu wachten op vervanging )

video kaart: abit siluro 256 gts.

heb jij dit ook en zo ja welke video kaart heb je ?

Verwijderd

M'n pa heeft ook een Daewoo 15 inch, zal es kijken of die dat ook heeft...

• Grijns
code:
1
2
3
4
5
6
if ( jijLeestDit ) {
Antwoord antw = kijkOFJijHentZelfdeProbleem();
plaats ( antw );
} else {
LeesDit ();
}

:)

[edit]
yay , een reply :P
dit was als grappige aanmoediging bedoeld :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 23:44
De philips 107s die ik hier op m'n werk heb die heeft er ook last van, maar m'n sony E200 thuis die heeft het juist weer niet.
Misschien omdat die sony kwalitatief gezien een stukje beter is dan de philips ;)

edit:

Volgens mij heeft dit trouwens met de beeldbuis te maken en doet de videokaart er verder niet toe. Ik zie het probleem hier bij alle philips monitoren.

Verwijderd

Ik heb een Iiyama 19" Vision master Pro 451, en die vertoont dat niet, maar voor deze monitor, had ik een naamloze 17", die het toch redelijk lang uit heeft gehouden, en die had daar ook last van...Ik denk toch dat het met kwaliteit te maken heeft, niet met je videokaart...:)

• Grijns
*phew* .... ik was ff bang dt mijn net nieuwe geforce 256 gts 64 ddr aan het brakkuh was ... thanks guys !!!

• InZane
Op donderdag 21 december 2000 09:59 schreef Grijns het volgende:
*phew* .... ik was ff bang dt mijn net nieuwe geforce 256 gts 64 ddr aan het brakkuh was ... thanks guys !!!
You're welcome :)

Verwijderd

Ik heb hier een Philips 21A monitor, en die bak kost dus drie mille. En die heeft dat stomme probleem ook!

Mijn Iiyama (450, geen pro) thuis kostte minder dan de helft en heeft er geen last van. >:)

• Grijns
hehe, nou dan ga ik ook maar een iiyama kopen want dat kleuren mijn beeldscherm grootte bepalen irriteert mij mateloos.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Volgens mij is het (gedeeltelijk) optische illusie. Je hersenen maken de lichtere kleuren groter en de donkere kleuren kleiner.
Als je het echt zou "meten" met een liniaal ofzo, dan blijkt waarschijnlijk dat het helemaal niet waar is :)

Zulk soort grapjes heb ik geleerd tijdens een vak van "Digital Image Processing".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• InZane
Op donderdag 21 december 2000 10:32 schreef GarBaGe het volgende:
Volgens mij is het (gedeeltelijk) optische illusie. Je hersenen maken de lichtere kleuren groter en de donkere kleuren kleiner.
Als je het echt zou "meten" met een liniaal ofzo, dan blijkt waarschijnlijk dat het helemaal niet waar is :)

Zulk soort grapjes heb ik geleerd tijdens een vak van "Digital Image Processing".
Ik vraag het me af....
of zou het komen omdat m'n sony een platte beeldbuis heeft?

• Grijns
Op donderdag 21 december 2000 10:32 schreef GarBaGe het volgende:

helaas het is echt zo, je mag komen kijken hier.

• InZane
Het is inderdaad echt zo. ik zie m'n philips al flippen als ik alleen nog maar op de start knop druk.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

das vrij normaal voor een monitor en heeft niks met optisch bedrog te maken.
voor zover ik weet heeft het te maken met de kwaliteit van de voeding van de monitor en niet met de beeldbuis ofzo.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:34
electronen stoten elkaar af :)
bij lichte kleuren worden er meer elektronen door de buis geknalt en wordt het beeld iets breder, heel veel monitoren hebben dat ja.
Philips 107B10 niet :) :) :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1