Internet Explorer proxy

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem : Ik maak gebruik van windows profiles en een inlog scherm op zo'n 30 win98se machines. Verder is er op elke pc een account aanwezig waar geen internet op gebruikt mag worden.

Oplossing? Proxy aanvinken, en een ip instellen wat niet word gebruikt. Jullie hoor ik al denken, tja joh daar komt toch wel iemand achter. Nou neen, het zijn allemaal kinderen van 6 t/m 11. Heb het lerling account zoveel mogelijk met een register edititor veranderd dat bijvoorbeeld configuratie scherm en de computer partities niet zichbaar zijn. Komt er op neer dat ze alleen mogen gebruiken wat op het bureaublad staat.

Werkt allemaal prima uiteraard, probleem is echter nu dat sommige pc's niet verschillende internet explorer instellingen per account/profiel willen aannemen.

Voorbeeld 1:

PC01 :

Profiles : Leerling, Docent en Internet

Docent en Internet hebben beide proxy uitgevinkt en kunnen dus prima internetten. Zo gauw als ik leerling dus omzet naar een proxy, word deze instelling dus ook naar de andere accounts mee genomen. Dit is alleen op zo'n 10 pc's van de 30. Ik heb nogn iet kunnen ontdekken waarom, verschillende versies van internet explorer geprobeerd enz.

Heeft iemand een ander idee over hoe ik internet dan kan blokkeren op het windows account (toegang tot het windows account -> annuleren drukken) en het leerling account?.

Voor de duidelijkheid ik heb poleedit gebruikt voor de nodige veranderingen aan het register. Werkt allemaal prima, maar ik heb dan geen idee hoe ik internet explorer bijvoorbeeld kan disable-en.

Ik heb nu startmenu leeg staan, enige manier om nog op internet te komen dat ik zo 1,2,3 kan bedenken is via de windows update onder instellingen. Register instellingen per profiel werken wel, wellicht weet iemand hoe ik dan internet explorer kan uitzetten of wellicht een batch script uitvoeren per account waarbij hij de proxy in en uitschakeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 26-05-2004 15:12 ]

Mijn V&A

• Workaholic
  • Niet online
*schopje* Iemand enige idee? wellicht weten mensen van het netwerk subform hier mee over?

[ Voor 82% gewijzigd door Workaholic op 27-05-2004 23:42 ]

Mijn V&A

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

prop in de run een "proxy.reg /s"oid of was het /a ?

Iperf

• Workaholic
  • Niet online
fish schreef op 27 mei 2004 @ 23:44:
prop in de run een "proxy.reg /s"oid of was het /a ?
Enige idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Zoiets dacht ik ook aan, maar of dit gaat werken is een ander verhaal? Die reg key voor alleen de proxy instellingen heb ik nog niet kunnen vinden btw.

Mijn V&A

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan toch bij de server in de policies dit instellen.. of ligt dat nou aan mij?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Workaholic
  • Niet online
Vorkie schreef op 28 mei 2004 @ 12:41:
Je kan toch bij de server in de policies dit instellen.. of ligt dat nou aan mij?
Onder nt/win2k based servers gaat dit idd met OU's, helaas gaat dit niet werken in een windows 98 netwerk... Probleem is en blijft dat de educatieve software hier op deze locatie alleen op windows 95 en 98 wil werken.

Ik ben dus nog steeds opzoek naar een manier op internet explorer te disablen in verschillende profiles van windows 98. Ik heb dit tot nu toe voor de helft voor elkaar dmv het aanvinken van een proxy bij de profiles waar ik niet wil dat de kinderen op internet kunnen. Probleem is dan dat er bij sommige pc's deze instelling naar de andere profiles word mee genomen en tot gevolg dat het bij alle profiles internet niet werkt. Iemand enige idee?

Zie start post voor meer info.

Mijn V&A

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

regedit -S \\server\netlogon\ie.reg

ik heb even speciaal voor jou een win98 machine geboot :>

ie.reg:
code:
1
2
3
4
REGEDIT4

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyServer"="<proxyserver:poortnummer>"

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Workaholic
  • Niet online
SunStorms_sletje schreef op 28 mei 2004 @ 14:04:
regedit -S \\server\netlogon\ie.reg

ik heb even speciaal voor jou een win98 machine geboot :>

ie.reg:
REGEDIT4

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyServer"="<proxyserver:poortnummer>"
Je bent een schat! :> Volgende week kan ik het pas proberen, maar ik hoop hiermee het dus aan de praat te krijgen. Ik snap alleen niet wat je bedoeld met die regedit -s \\server\netlogon\ie.reg command?

Wat ik dus wel begrijp is dat ik ff in het register dat van het proxy moet exporteren? Of is dat een nieuwe key die ik aan moet maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 28-05-2004 14:44 ]

Mijn V&A

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

regedit -S %locatie .reg bestand% is stil importeren van een .reg
geen prompt dus zoals normaal

je kan dus met bovenstaande code een (of meerdere) .reg bestand aanmaken waarmee je de proxy van een win98 machine kan instellen. je kan dus met een loginscript regedit -S aansturen voor de juiste proxy setttings

dit is toch wat je zoekt of niet?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1