Toon posts:

laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allen ben op zoek naar een laptop en ben al aardig wat winkels afgelopen.
Het enige probleem is dat bij ELK notebook winxp bij geleverd wordt wat ik helemaal niet wil, gebruik linux.

Ik ben op zoek naar een laptop rond de 1000 euro ZONDER winXP en zeker zonder DVD brander(kan ook nie voor die prijs) Enige wat ik wel wil is een redelijke videokaart.

Minimale resolutie van het scherm moet 15 inch zijn en de HD minimaal 30gb.

Heeft iemand nog tips? Ik ga hem vooral voor schoolwerk en een beetje games gebruiken.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
www.jewelnotebooks.nl
..levering zonder software

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
jup gezien zijn niet zo duur maar hoor van verschillende mensen dat de kwaliteit ook wat te wensen overlaat en de garantie ook

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, Jewel notebooks is the answer.
Je kan eens bij Computerland binnenwandelen. Hun nieuwe aanbieding is de Alpha 2780 met DVD brander, 40gb 5400rpm HDD, en 256MB DDR. Upgrade naar 512MB DDR en een 60GB 5400rpm kost 100 euro meer.

Edit:
Wat garantie betreft, ben meerdere malen met ze in aanraking geweest met garantieclaims voor klanten etc. Ben niet echt ontevreden er over. Redelijk snel afgehandeld (ongeveer 1 week), problemen met oververhitte videokaart werd keurig opgelost door mainboard etc. te vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Brede P op 26-05-2004 14:53 ]

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik had hetzelfde probleem. Je kunt een Asus bestellen bij de laptopper:

http://www.de-laptopper.nl/

of een Promedion bij PCsnel

http://www.pcsnel.nl/

Ik heb vorige maand een Promedion D27ES gekocht bij PCsnel met extra geheugen voor ongeveer 900,--. Doet het prima. Geluidschip deed het niet onder Mandrake, en een expert kreeg het ook niet voor elkaar (hij zei dat het de schuld was van devfs (sp?)). Onder Fedora Core 2 deed hij het echter meteen (sinds eergisteren: jippie) en het geluid is ook helder. De modem heb ik niet geprobeerd nog, ik heb ADSL, maar verder dus Linux compatible :)
(trouwens, in de USA is dit merk bekend als Clevo)

Verwijderd

Topicstarter
op zich wel leuke aanbiedingen maar bij de gene waar geen winxp mee wordt geleverd zit weer geen goede grafische kaart en de asus 2500D wat opzich wel een leuke is zit weer wel XP en is daarom ook weer bijna 1200 euro

• HappyFun
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:43:
jup gezien zijn niet zo duur maar hoor van verschillende mensen dat de kwaliteit ook wat te wensen overlaat en de garantie ook
Kwaliteit is gewoon goed..als je er zuinig op bent kan het niet breken ook !
Heb zelf 2x (2 laptops) een HDD crash gehad ..maar zijn normale Hitachi HDD's die asus / acer en dergelijke ook gebruiken..

Afhandeling van die garantie was top..binnen 4 werkdagen een nieuwe HDD :*)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Hmm denk dat ik een leuke heb gevonden toch een asus 2500D

A2516D-BH

Kenmerken:

15"TFT(XGA)
AMD Athlon 2600+
AudioDJ
Ati Radeon 9600 Pro 64Mb
256Mb DDR
40Gb HDD
DVD/CDRW Combo
Windows XP HOME
1394
5*USB 2.0
fax/modem/LAN
2 jaar pick-up & return garantie
Inclusief draagtas en muis.

Voor 1062,50 bij www.4launch.nl, bij pricewatch staat deze goed aangeschreven dus zal wel goed zijn dan

• HappyFun
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 15:53:
Hmm denk dat ik een leuke heb gevonden toch een asus 2500D

A2516D-BH

Kenmerken:

15"TFT(XGA)
AMD Athlon 2600+
AudioDJ
Ati Radeon 9600 Pro 64Mb
256Mb DDR
40Gb HDD
DVD/CDRW Combo
Windows XP HOME
1394
5*USB 2.0
fax/modem/LAN
2 jaar pick-up & return garantie
Inclusief draagtas en muis.

Voor 1062,50 bij www.4launch.nl, bij pricewatch staat deze goed aangeschreven dus zal wel goed zijn dan
Windows XP HOME
Volgens mij moest dat niet bij de laptop 8)7
Bovendien is 1000 EURO voor deze specs ..prijzig

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ie erg scherp geprijst was en asus is dus blijkbaar niet zonder winxp te krijgen, dr zit een goede videokaart in en een 40gb HD ipv een 20 of 30 zoals in de rest van de goedkopere.

heb jij een betere int oog dan misschien?
Pagina: 1