Toon posts:

goede geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een geluidskaart van max 75 euro, wat ik graag wil is dus stereo geluid van mijn pc naar stereo. ik gebruik nu de onboard geluidskaart met gewoon jack naar 2 tulp aansluitingen. dat is dus mono en zoveel lelijker dan als ik het op cd's zet dus daar wil ik vanaf. nou heb ik al heel wat gezien zoals dit: klik of de SoundBlaster Audigy ES maar blijft daarbij het geluid echt stereo en zitten daar ook de goede kabels erbij?

Verwijderd

Die is zeker wel goed! gebruik hem hier ook! Je moet wel opletten dat je het ook stereo aansluit met goede kabels! :)

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:25
Weet jij wel wat mono en stereo inhoud?

Jou onboard geluidskaart is ook stereo hoor. Als het goed is heb je een zwarte en een rode tulp. De rode is het rechter kanaal en de zwarte voor de linker.
Gewoon stereo dus.

Verwijderd

Het kan ook rood en wit zijn ipv rood en zwart. Dat is wel zeker stereo hoor, mss dat hij het tweede kanaal niet goed ontvangt of verstuurt?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:34 ]

Verwijderd

Wat ik dus al zei! Goed aansluiten die hap! :P

• olof
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:34:
Het kan ook rood en wit zijn ipv rood en zwart.
Klopt. Dat kan ook.
miereneuker

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik zit er zelf over te denken de M-Audio Sonica Theatre te kopen. Die kost iets meer dan €75 maar support ook 7.1. Je kunt ook voor de M-Audio Sonica gaan die gaat tot 5.1 geloof ik. Die komt wel uit op ca. €75. Het is een externe USB kaart. Extern, dus geen interventieruis vanuit je kast.

edit: haha ik heb de post niet helemaal gelezen, dus zag niet wat de reden was van zn vraag :)

[ Voor 15% gewijzigd door .zolder op 26-05-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien is mijn geluidskaart wel stereo maar dan iniedergeval heel erg slecht |:( want ik heb een cd gebrand die ik de hele tijd luisterde, luister net hetzelfde nummer via pc en dat is gewoon niet om aan te horen.

@KnoWL3Dge: zitten er dan ook de gede kabels bij dus naar 2 tulp aansluitingen?

zit echt goed aangesloten!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:37 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:30:
ik zoek een geluidskaart van max 75 euro, wat ik graag wil is dus stereo geluid van mijn pc naar stereo. ik gebruik nu de onboard geluidskaart met gewoon jack naar 2 tulp aansluitingen. dat is dus mono en zoveel lelijker dan als ik het op cd's zet dus daar wil ik vanaf. nou heb ik al heel wat gezien zoals dit: klik of de SoundBlaster Audigy ES maar blijft daarbij het geluid echt stereo en zitten daar ook de goede kabels erbij?
Lol da's gewoon stereo hoor, ténzij jij een verkeerd mono-mini-jack-stekketje hebt ;)

Verwijderd

Onboard heb je zoals al door olof gezegt ook gewoon stereo, dit is redelijk geluid, maar kan nooit op tegen een goede losse geluidskaart. (jouw keus) :)

Wat ook een leuke kaart is en ook 7.1 is de SOUNDBLASTER AUDIGY ZS 7.1
Deze kost tussen de 85 en 99 euri en is ook zeer nice! :9
@KnoWL3Dge: zitten er dan ook de gede kabels bij dus naar 2 tulp aansluitingen?
Ligt eraan of je een OEM versie hebt of niet. Bij de gewone krijg je een hele zooi aan kabels ja ;) (wel niet al te lang hoor) :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke het zal dan wel stereo zijn enzo maar gewoon slecht geluids kwaliteit? maar het is dus een goede keus waar ik om vroeg? :)

Verwijderd

Ja die je zei is een hele nette kaart voor dat geld. Maar als je een 10-15 euro meer uitgeeft kun je die in 2 posts hoger kopen. Die is 7.1 en levert een nog betere kwaliteit geluid. :9 (heb um zelf so I know)

Ligt er ook aan wat voor speakers je hebt. Als je 2 speakertjes hebt heb je nie zoveel aan zon kaart. Wil je ook voor 6.1 of 7.1 sound gaan koop dan gewoon deze! Je zult er geen spijt van krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:43:
Ja die je zei is een hele nette kaart voor dat geld. Maar als je een 10-15 euro meer uitgeeft kun je die in 2 posts hoger kopen. Die is 7.1 en levert een nog betere kwaliteit geluid. :9 (heb um zelf so I know)

Ligt er ook aan wat voor speakers je hebt. Als je 2 speakertjes hebt heb je nie zoveel aan zon kaart. Wil je ook voor 6.1 of 7.1 sound gaan koop dan gewoon deze! Je zult er geen spijt van krijgen ;)
ik heb gewoon stereo dus dat is een beetje overbodig... zijn er geen soundblasters met alleen stereo en geen 5.1 6.1 7.1 gedoe?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 15:50
Net zoals olof hier al zegt, een leuk terratecje of hercules met de via envy chip erop, doet het al een stuk beter dan een creative kwa kwaliteit en hij is nog goedkoper ook :)

Verwijderd

Topicstarter
heeft de TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun ook zo'n envy chip?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:45:
[...]

ik heb gewoon stereo dus dat is een beetje overbodig... zijn er geen soundblasters met alleen stereo en geen 5.1 6.1 7.1 gedoe?
Die zijn er wel maar van 4.1+ zijn er nu ook meer van, en die zijn nog geeneens zo prijzig zoals hierboven is aangetoond :)

Maar wanneer je dan een beetje aan de toekomst denkt kun je ook zon kaartje nemen. Die doen ook gewoon 2.1 hoor! ;)

Suc6 er verder mee! Lijkt me allemaal verder niet zo moeilijk. Ga anders naar de winkel en laat je daar adviseren!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal dan ;)

• olof

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 15:50
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:48:
heeft de TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun ook zo'n envy chip?
nope, die heeft een slechtere c-media :/ heb de kaart zelf ook :P

De aureon 5.1 Sky en Space hebben die, verder ook die Hercules van olof en een M-audio kaart, zo snel dat het in mij opkomt.

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldMade op 26-05-2004 15:00 ]

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Ik ben op het moment ook op zoek naar een zo goed mogelijke stereo geluidskaart voor zo min mogelijk geld. Nou vond ik op een site van hierboven deze link http://productsen.terrate...etabelle-SoundSystems.htm Maar wat i niet begrijp is dat de duurdere kaarten een lagere bitrate hebben. Zal wel iets logisch zijn maar ik snap het niet.
Maar al met al, welke kaart kan ik nu het beste kopen om 2 HiFi luidsprekers op aan te sluiten? De creative aureon is beter dan de live?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Vjenne schreef op 17 juni 2004 @ 12:29:
Ik ben op het moment ook op zoek naar een zo goed mogelijke stereo geluidskaart voor zo min mogelijk geld. Nou vond ik op een site van hierboven deze link http://productsen.terrate...etabelle-SoundSystems.htm Maar wat i niet begrijp is dat de duurdere kaarten een lagere bitrate hebben. Zal wel iets logisch zijn maar ik snap het niet.
Maar al met al, welke kaart kan ik nu het beste kopen om 2 HiFi luidsprekers op aan te sluiten? De creative aureon is beter dan de live?
:X "Creative Aureon" :? Ga ff je mond spoelen AUB. Je praat hier over Terratec :+ Die info in die link klopt absoluut niet. Koop de Aureon 5.1 Sky, dat is echt een prima kaart met goede DAC's!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1