Toon posts:

[FAN] Overclocking failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit niet meteen met een probleem, maar gewoon met een "vraagstukje".

Gisteren twee stille fans, waarvan 1 op het MB is aangesloten gemonteerd.
bordje is een "Asus P4C800-E Deluxe". Melding bij opstarten was iets wat ik dikwijler lees op goT. "overclocking failed...." Terwijl ik begot niet eens heb overgecklocked (loopt als een trein met 1gig aan DDR).

Bij opstarten F2 gedrukt en hij doet het gewoon weer.

Waarom geeft hij in eerste plaats die foutmelding? Prof-fan aansluiting is niets aan gewijzigd (fysiek dan)???

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
die overclocking failed melding is beetje standaard melding als er iets met je CPU is, heb hetzelfde mobo en kreeg die melding ook na het resetten van de bios. . . . . niet teveel op letten dus :)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

toevallig een regelbare fan ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

misschien iets beschadigt bij het installeren van de fans? :o

Verwijderd

Topicstarter
neu neu, absoluut niets beschadigd, de MB-casefan-connector die ik heb gebruikt zit rechtsonder (bij mij) terwijl de CPU-fan op een heel andere plaats zit aangesloten.
de case fans hangen er zonder regelaar op. (1tje dus op MB) en wanneer ik hem loskoppel en terug aansluit, krijg ik steeds die melding.

volgens mij is dit inderdaad iets waar ik niet veel aandacht aan moet besteden...maar ik vroeg mij gewoon af waarom hij nu juist die melding geeft...

Waarschijnlijk gewoon door detectie van iets (nieuws) in de BIOS....

Het zijn er twee van "Papst", deze vind ik pas echt stil.....luxe...

Het enige (wat ik lager zou willen) wat nu nog geluid maakt is de CPU van....standaard P4 cooler 2.8C processor...

Ik merk een iddle temp van 29°C op...mooi, en als ik hem met "Speedfan" uitzet blijft hij iddle nog onder de 35° als ik het goed zie....

Nu ben ik op zoek naar iets met een soort 'schmitt' trigger (software gestuurd) om deze CPU-fan te laten aangaan bij 40°C en terug uit vanaf een 38°C. (Moest ik enkel een drempel nemen van 40°, dan gaat dat te veel AAN UIT AAN UIT AAN UIT, geven verwacht ik.
Maar goed, dit zal waarschijnlijk voor een ander topic zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 16:30 ]