Toon posts:

terminal server probleem m.b.t. taal

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog een keer, nu met een hopelijk duidelijker omschrijving van het probleem...

Ik heb een Windows 2003 Server UK, met daarop Terminal Server geactiveerd etc. etc. Dit werkt allemaal OK.

Ik kan vanaf een Windows XP CLient inloggen op die machine d.m.v. mstsc en ik krijg keurig een bureablad met natuurlijk de engelse taal (omdat mijn server engels is) dit is verder geen probleem.
Vervolgens is mijn taal-indicatie balk (of hoe je dit noemen mag) keurig ingesteld op taal = NL met juiste toetsenbord indeling. Dit heeft als gevolg dat mijn Wordt keurig opstart met Nederlands als taal en daardoor een nederlandse spellingscontrole.

so far so good....

Maar nu zijn de meeste client pc's windows 98 machines, allemaal nederlandse windows versies.
De taal met configuratiescherm -> landinstellingen staat op Nederlands.
Ook mijn toetsenbord heeft als taal, nederlands met us internationaal toetsenbord indeling.
De computer ius voorzien van alle mogelijke updates en patches die te verkrijgen zijn van microsoft...

Als ik vanaf deze machine een verbinding maak naar de Terminal server d.m.v. mstsc krijg ik in mijn taal-indicatie balk (of hoe je dit noemen mag) de instelling taal = EN met bijbehorende toetsenbord instelling, met als gevolg dat word opstart met engelse taal en daardoor engelse spellingchecker....

kent iemand dit probleem, ik ben toch vast niet de enige???

aanpassen op TS via configuratiescherm etc helpt niet
engelse taal etc verwijderen van server helpt niet
servers staan op de console op NL ingesteld

ik weet niets meer te verzinnen HELP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga maar gewoon door in je vorige topic hoor - een nieuw topic openen over exact hetzelfde probleem is in ieder geval niet het probleem :)

standaard taal op terminal server

Dit topic is gesloten.